رئیس انجمن وارد کنندگان گفت: برای خرید خارجی بانکهای داخلی بالغ بر 12.5 درصد هزینه انتقال ارز از فعالین اقتصادی دریافت می کنند.

برخوردار رئیس انجمن وادر کنندگان در برنامه مناظره در مورد نرخ ارز گفت: من یک فعال کوچک بازار هستم و از کف بازار صحبت می کنم همه فعالین خواستار تثبیت و تک نرخی شدن و شفافیت بازار ارز هستند، در ادامه برنامه باید دید که این نرخ در چه نقطه ای تثبیت و تک نرخی شود.

وی افزود: عده ای منتفع می شوند از افزایش قیمت ارز و عده ای که با ریال کالا را در داخلی می فروشند از این افزایش متضرر می شوند، باید این ارزها را از خانه مردم به بانکها منتقل و به بخش تولید هدایت کنیم، یکی از مشکلاتی که فعالین دارند چگونه پول را منتقل کنند به خارج برای خرید مواد اولیه و خرید ماشین الات و نمی د:.7-نند این کار با چه نرخی انجام شود.

رئیس انجمن وارد کنندگان گفت: همین حالا بانکها برای انتقال پول به خارج 12.5 درصد کارمزد از فعال اقتصادی دریافت می کنند، چه تمهیداتی باید در نظر گرفته شود که پول به بخش تولید برسد، تولید کننده تا چه زمانی می توانند با سود 25 درصد دریافت وام بگیرند، میدانیم که بزرگترین مصرف کننده دنیاهستیم در شکر در بنزین مصرف 6 برابر دنیا را داریم، در مکالمه تلفن 10برابر متوسط جهان زمان می برد.

برخوردار در بخش اول برنامه تاکید کرد: بابد دید از چه سیاستهایی استفاده کنیم که نرخ ارز تک نرخی شود و با در نظر گرفتن این نکات باید یک نرخ مناسب ارز محاسبه شود.

/222

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 316049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مریم سادات میرتاج الدینی IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    1 0
    کسی نیست به داد ما برسه؟الان دوساله که برای وام بنیاد مسکن به بانک صادرات معرفی شده ام و هنوز بهم نداده اند.درضمن بنیاد مسکن میگه باید 4درصد باشد و بانک میگه باید21درصد باشد.به دوستان خودشون وام شهری میدهند و به ما میگویند وام روستایی میدهند.کلی سفته و چک ازم گرفته اند و کلی هزینه کرده ام و تا الان چیزی ندیدم.تو رو خدا به گوش مسئولان برسونید تا به داد ما برسند و بهمون بگویند چطور بتوانیم در این هیاهو خانه بسازم و از اجاره نشینی نجات پیدا کنم.تو رو خدا بچاپید تا صدای یک عده مظلوم به گوش مسئولان برسد
  • بی نام A1 ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۲
    6 0
    سازمان تعزيرات و قوه قضاييه پايد جلوى گرانفروشى دولت و باكها و وزارت اقتصاد را بگيرند .
  • بی نام IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
    1 1
    انشالا روحاني همه اينها رو درست ميكنه، اوايل خيلي اميد نداشتيم اما الان جدا بهش اميدوار شديم