وزیرامور خارجه در صفحه فیسبوکش درباره ناراحتی​اش از درزکردن مذاکرات محرمانه​اش با نمایندگان مجلس که منجر به بستری شدن​اش در بیمارستان شده بود نوشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین محمد جواد ظریف در صفحه فیسبوکش نوشت:

ساعت 9 و نیم شب است و تازه از بیمارستان و مطب پزشک برگشته ام و توانسته ام قدری بنشینم تا این مطلب را برای شما بنویسم. امروز صبح، بعد از دیدن تیتر یک روزنامه، کمردرد و پادرد شدیدی گرفتم. حتی نمی توانستم راه بروم یا بنشینم. فکر کردم دیسک کمر و سیاتیک گرفته ام. فقط توانستم دو ملاقات خارجی را انجام دهم. بقیه برنامه ها را لغو کردم. جلساتم با بعضی از معاونین وزارت خارجه را در حالت استراحت انجام دادم. وقتی 4-5 ساعت استراحت مشکل را حل نکرد، ساعت 5 بعدازظهر دفترم در وزارت امور خارجه را ترک کردم و به بیمارستان رفتم. خدا را شکر ام آر آی نشان داد که مشکل من بیشتر عصبی و اسپازم عضلانی است و با ورزش درست می شود. از برادر و دوست عزیزم دکتر سید رضا رضوی، پزشک بزرگوار و عارفی که بیش از 90 دقیقه با محبت فراوان تلاش کرد که درد مرا آرام کند بی نهایت سپاسگزارم.

به هر حال، روز تلخی بود ولی برای من بسیار آموزنده. یاد گرفتم که هرچه می خواهم بگویم علنی و عمومی بگویم و گرنه بازار سوءاستفاده بسیار داغ است.

باعث تاسف است که یک و نیم ساعت بحث جدی، صمیمانه و خصوصی با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، که صراحتا توافق شده بود محرمانه و غیرقابل نقل خواهد ماند، در چندجمله خلاصه شد که هیچ ارتباطی با بحث مفصل من نداشت و به مطبوعات درز داده شد. بدتر از آن افرادی که خود را قاضی صداقت بنده دانسته و با تیتر کوچک صداقت مرا می ستایند، با بزرگترین تیتر ممکن جمله ای را از من به عنوان نقل قول مستقیم از بنده منتشر کردند که با آنچه گفته بودم مطابقت نداشت. جالب آنجاست که کسانی که ادعای ولایتمداری دارند جلوتر از رهبری حرکت می کنند و هیچ از خود نمی پرسند که اگر ایشان مصلحت می دیدند خودشان مصادیق را روشن می فرمودند.

به هرحال سخنگوی وزارت امور خارجه مطلب را تکذیب کرد، ولی من درس مهمی را آموختم. ذوستان عزیزی که مطالب جلسه محرمانه را بدون توجه به محتوای مطلب به سلیقه خود به بیرون منعکس کردند، منبعد تنها توقع اظهارنظر رسمی در جلسات علنی از بنده داشته باشند.

چند بیت از مولانا برای حسن ختام

تو مکن تهدیدم از کشتن که من
تشنه زارم به خون خویشتن
آزمودم مرگ من در زندگی است
چون رهم زین زندگی پایندگی است

شبتان بخیر. شاد و سربلند باشید

219219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 316760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 123
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود A1 ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    متاسفم از تنگ نظري تنگ نظران
    • ایران A1 ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
      4 64
      بالاخره ما متوحه نشدیم اون چیزایی که درز کرد درست بوده یا نه؟ جرا آقای ظریف صراحت نداری و میگی سخنگو اونها رو تکذیب کرد چرا خودت صریح و شفاف نمیگی چی گفتی؟ تو فیسبوک یه چی میگی تو مجلس یه چیز دیگه؟!!! نمیشه که برادر من!
    • بی نام IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
      31 0
      سودجویان همیشه منافع خودشون را به منافع ملی ترجیح می دهند و از هر کس مایه می گذارن ،فقط ببینید از وقتی که ایران تحریم شده وضع مالی این افراد چند برابر شده ، ظریف جان قوی باش ملت می‌فهمند و پشت حرف درست می‌ایستند
    • بی نام A1 ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
      4 52
      دولت راستگویان! مگر قرار نبود چیزی از مردم پنهان نباشه؟! آهان فهمیدم جایی که به نفعتون نباشه رو که قرار نیست مردم بفهمن...
    • مردم فهیم ایران IR ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      124 3
      موافقم.دکتر جان،به حرف این جماعت قلیل تنگ نظر توجه نکن.شما خدارو داری و حمایت مردم را.به خاطر خدا و مردم به راه خودت ادامه بده مردم هم قول میدن دور بعدی انتخابات مجلس یه خونه تکونی بکن.انشاا... همیشه سلامت باشی.دست حق یار و نگهدارت.
    • بی نام IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      24 0
      هرکس که محبوب بشه سریع میخوان ناتوان جلوه بدنش. ولی مردم دیگه راهشونو پیدا کردن و خوب رو از بد میفهمن.
    • من خودم تنها IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      20 0
      دکتر سلامت باشی
    • دولت آبادی IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      19 0
      جواب ایران خانم یا ایران آقا : اصلاً متن رو خوندی ؟ یه بار دیگه دقت کن . " بدتر از آن افرادی که خود را قاضی صداقت بنده دانسته و با تیتر کوچک صداقت مرا می ستایند، با بزرگترین تیتر ممکن جمله ای را از من به عنوان نقل قول مستقیم از بنده منتشر کردند که با آنچه گفته بودم مطابقت نداشت. " خودش داره تکدیب میکنه . معنی سخنگو رو هم که انشااله میدونی ؟!. سخنگوی ایشون هم به نمایندگی از ایشون تکذیب کرده . بازم میگی تکذیب کن ؟ واقعیت اینه که تعصب بیجا چشمای تو و امثال تو رو که الحمدولله اقلیت کوچکی هستید کور کرده . آخرش هم بهش میگی برادر من !!!!!.
  • بی نام A1 ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    آقای وزیر خیلی گلی . خیلی حال کردم از این نوشته ات ! رسما درس عبرت شد برای بعضی ها
    • بی نام A1 ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
      16 0
      و برای خود ایشون که افراطیون رو "دوست" فرض نکنه و بهشون اعتماد نکنه.
    • مهدی A1 ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      346 4
      ظریف خیلییییییییییییییییییییییییییییییییییییی دوووست داریییییییییم. این اخلاق و رو راستی که با مردم داری رو خلییی دوووست دارم
    • بی نام A1 ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      13 0
      نه آقا اينا درس عبرت بگير نيستند
    • پسر شجاع IR ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      95 1
      دکتر عزیز دکتر صمیمی و مردمی عزیز خیلی بیش از این باید صبر کنی، یکسری از این حضرات با هوچی گری و بگم بگم کردن ها برای خودشون دکان و کاسبی راه انداخته اند. از نظر ایشان زحماتی که شما و امثال شما کشیده ای، یک کاغذپاره ای بیش نیست. دکترای علوم سیاسی و حقوق بین المللی کیلو چنده؟ اینها یک مشت کاغذ پاره است. دکترجان! اینها این حرفو توی صحن مجلس شورای اسلامی گفتند. دکترجان! خیلی باید صبور باشی. دکترجان! یکی از دشمنان اصلی شما آمریکا است، دشمن بسیار خطرناک تر شما «غضنفرهای سیاسی داخلی» هستند. چنان «گل به خودی می زنند» که حتی حریف هم تو کفش می مونه. دکترجان! راه دراز و سختی را در پیش داری. من که برات دعا می کنم. خیلی بیش از اینها را خواهی دید و خواهی چشید. خدا یار و نگهدارت باشه.
  • بی نام A1 ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    11 0
    زنده باشی الهی حتی اگر این جملات را هم گفته باشید ملت فهیم وضعیت خطیر شما در مدارا را درک می کنند و حتما همراهی مثبت به خاطر درک شرایط حساس ایران عزیز خواهند کرد و هرگز دل بد نمی کنند اما خواهش می کنیم به مسببین این جور رفتارهای ضد اخلاقی در این بحث بخصوص ضد امنیتی برخورد جدی شود ومعلوم کنند چه کسی این مطالب را به بیرون درز داده است و چرا باید این کار را بکند و در کار و حرکت سازنده مسوولان خدشه وارد و نظام را دچار هزینه کند قوه قضاییه به عنوان مدعی العموم وارد شود و ببیند آن موش چه کسی بوده است
  • م رعیت A1 ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    12 0
    جناب دکتر ظریف اگر چه حق با شماست و افرادی که فرمودید "بی اخلاقی" کرده اند اما شما نباید اینقدر "ظریف" باشید!! شما امروز "سردار دیپلماسی" دولت امید هستید. نباید اینقدر تحت تاثیر ناملایمات "عصبی و زمینگیر" بشوید.
  • بی نام A1 ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    مردم ، جوونا ايرانيا .... اينا رو ببينيد . تو دور بعدي انتخابات مجلس حضور فعال داشته باشيد ...
    • بی نام IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
      0 27
      حالم بد شد ,لحن حرف زدنت شبیه شبکه های لسانجلسیه
    • بی نام A1 ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      21 0
      کیهان تحریم باید گردد.
    • بی نام IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      11 0
      درسته. تنها راه شرکت مردم در انتخاباته.
  • بی نام IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    10 0
    خیلی خوشحال شدم که جوابیه ایشون رو در فیسبوک دیدم (بخصوص پاراگراف آخر )اگر ایشون نقل قولی که کیهان از ظریف تیتر کرده بود رو تایید می کردند به کلی طرفداران بی شمارشون رو ناامید می کردند.
  • فیلی زاده A1 ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    10 0
    درود بر دکتر ظریف عزیز! زحمات طاقت فرسای شما در سفر نیویورک بر هیچ ایرانی منصفی پوشیده نیست. به دوست رندی گفتم که هیچ آدم عاقلی آرزو نمی کرد جای شما در این سفر مملو از جلسات خشک و پر از بن بست باشد. دعاگویت هستم و آرزو دارم قلبت همیشه با نشاط بتپد.
  • بی نام A1 ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    850 9
    ظریف خدا نگهدارت باشد برای سلامتیت همیشه دعا می کنیم بازم ازت تشکر میکنیم
  • بی نام A1 ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    9 0
    جواد جان بیخیال ما دوست داریم . این میتونه نیت و ظاهر افرادو برای شما روشن کنه که در مواقع مهم نشون دادن قابل اعتماد نیستن! خدا میدونه نیت این افرادو .من شک ندارم که منفعت اونا در قطع رابطه با امریکا هست و منفعتشون در خطر هست. معهذا شما به کار خودت ادامه بده و دل مردم و شاد کن.
  • بی نام A1 ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    641 9
    بعضی ها چقدر بی فکرن.
  • بی نام IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    چرا اگر اشتباهی شده با جسارت بیان نمیکنید که عارضه هم نگیرید؟ چطور نمایندگان محرمند ولی مردم نامحرم هستند؟
    • بی نام A1 ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
      5 0
      مسائل محرمانه رو افشا کردن مساوی خیانت به کشور هست ! اینها چه ربطی به مردم داره در ضمن کشور خونه نیست که به همه اعضاش بگن کسی هم از خارج نفهمه اصلا متوجه هستین این تیتر کیهان چه مشکلاتی برای سیاست خارجی ایجاد میکنه؟!
    • بی نام A1 ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
      7 0
      شما از طرفِ مردم حرف نزن. مثبت ها و منفی ها وزن همه را نشان می دهد.
    • آسایش MY ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
      7 0
      اشتباهی نبود سود یک عده زیادی رانت خوار دولتی تو نبود رابطه ما با دنیاست که با دلالی و کاسب کاری بتوانند سودهای کلان تویی معاملات و پروژه های بزرگ را از برکت وجود تحریم بگیرند حالا آقای ظریف یک شبه میخواهد نان آنها را آجر کند .
    • بی نام IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
      9 0
      وزیر خودشون جواب دادند: اگر رهبری صلاح می‌دانستند، مصادیق را روشن می‌کردند.
    • بی نام A1 ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      0 4
      بر عكس !!!! بر عكسه عزيز حرف سر همينه !!!
    • بی نام IR ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      2 0
      این یک امر بدیهی است در سیاست که همه چیزرا همه کس نباید بدانند بخاطر سوءاستفاده دشمن، تشویش اذهان عمومی و... مردم باید در جریان اخبار و اطلاعات باشند ولی نیازی نیست در جریان ریز بحث و گفتگوهای سیاستمداران هم باشند.
    • بی نام A1 ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      6 0
      آخه مرد ناحسابی تو کجای دنیا مسائل محرمانه باید اطلاع رسانی عمومی بشه؟ فقط باید افسوس خورد به حال مجلسمون....
    • بی نام IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      2 1
      ببخشید اشتباهی مثبت دادم! نظر من هم منفی بود
    • ali IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      4 0
      حسن جان چرا جناب عالي وهمفكران خودرا همه مردم ميدانيد وبراي ديگران تكليف تعين ميكنيد . مردم خوب ميفهمند وبه توضيحات شما نيازي ندارند .
    • بی نام IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      7 0
      آقا شما بخواب و راحت باش !! اينقدر به سلول های مغزيت هم فشار نيار!!! می خوای بگم مذاکرات وسط ميدان آزادی با حضور همه مردم برگزار بشه ! بچه ها دورهم يه حالی هم می کنيم .....
  • بی نام IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    5 0
    سلام بله کاملا درست است . و این بنده میگویم شما هم باید از هاله نور و هزاران دروغ سخن میگفتید و یا با تمام دنیا با زبان غیر دیپلماسی و بدور از ادب شیعه ولایت مدار صحبت میکردید تا راز نگاه دار شما باشند ضمنا آقایان مجلسی را نوجه میدهم به فرمایشات امامان (ع) در رابطه با راز داری و همچنین به صحبتهای آیت الله سیستانی در خصوص مقام معظم رهبری و میگویم از رهبر خود پیش قدم تر و جلوتر حرکت نکنید و گر نه آسیب می بینید
  • بی نام A1 ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    خیلی مونده نماینده های ما سیاست و کشورداری رو یاد بگیرند
  • اشنا A1 ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    متاسفم برای اردبیلیها به خاطر نماینده شون که هنوز متوجه عنوان امنیت ملی نیست که خبرهاشو به بیرون درز میده
  • بی نام A1 ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    544 8
    دوستت داریم ظریف جان. درس تلخی است اما واقعیت همین است. زنده و پاینده باشی سرباز وطن
  • بی نام A1 ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    459 6
    نباید فردی که سخنان محرمانه رو جاسوسی کرده برای یک روزنامه پیدا و محاکمه بشه . شما میدونید همین یک حرفی که به دروغ در کیهان نوشته شده میتونه چه مشکلاتی رو درست کنه ؟! سیاست بچه بازی نیست که با کوچکترین حرف ها عوض میشه و خطرناک هست.
  • مهدی RO ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    348 4
    این جماعت برای اهداف سیاسی و خرد کردن رقیب، پا روی همه چیز می گذارند
  • بی نام A1 ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    218 5
    برادر من شما فکر کردی چون از این مجلس رای گرفتی، اون کاسبین .... از کاسبی خود دست برمی دارند. از دیپلمات برجسته ای مثل شما بعید بود!!!
    • عبدالله A1 ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
      1 4
      چی چی میگی؟
  • رها US ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    426 6
    خدایا این انتخابات مجلس کی میرسه که مردم تکلیف بعضیا رو روشن کنن!؟
    • بی نام A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      0 14
      خواب دیدی خوش باشه
  • سعيد A1 ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    8 0
    يه نگاه به روزنامه کيهان بندازين. نسخه فردا (چهارشنبه) رو گذاشته تو سايتش و تيتر اصليش رو به همين موضوع اختصاص داده و مجددا اظهارات روز قبلش رو تاييد کرده. واقعا براي روزنامه کيهان متأسفم که به خودش اجازه ميده در مورد يک جلسه خصوصي و غير علني مطلب بنويسه و اظهار نظر کنه.
  • سیدی از کهگیلویه IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    322 5
    ظریف عزیزم درست است که شما ظریفید.ولی به لطف خداوند عزیز تو شکستنی نیستی.
  • مهم نیست A1 ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    208 4
    کسانیکه از صبح داشتند خودشان را با جملات تحسین به رک گویی .شجاعت به راستگویی ،آزادگی در اعتراف اشتباه و..با قضاوت های عجولانه خفه می کردند ،تحویل بگیرند
  • خلیج فارس IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    آقای ظریف مگه قرار نبود پنهان کاری نکنید و با مردم شفاف باشید این نتیجه کارهایتان است..
    • روزبه A1 ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
      8 0
      گفته توافق شده بود محرمانه بماند یعنی همه قبول کردن حالا یکی اومده یک حرفی زده که اصلا تو بحث نبوده چرا بحث منحرف میکنی؟
    • من A1 ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
      5 0
      فازت چيه؟
    • بی نام IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      5 0
      اگر قرار باشه همه چیز به مردم گفته شود که سنگ روی سنگ بند نمی اید خود شما اگر پول نداشته باشی و شرمنده ی زن و بچه ات باشی سعی می کنی مشکل را به کمک شریک زندگی ات حل کنی و نگذاری بچه هایت دغدغه داشته باشند چون انها را خیلی دوست داری بزرگان ما نیز چنین هستند و ما باید کمکشان کنیم و هی نق نزنیم
    • بی نام IR ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      7 0
      شما تا حالا عناوینی مثل "محرمانه" ، "سری" ، "خیلی محرمانه" و .... به گوشت خورده؟ مثلا همسایه تون با شما خیلی صاف و رو راسته. اما یه سری کارا رو محرمانه می کنه که شما خیلی لازم نیست بدونی. می خوای صبح به صبح بیاد تو محل جار بزنه که من دیروز چی کار کردم چی کار نکردم؟ شما هم اگه معاون وزیر خارجه بودی همه چی رو با شما در میون میذاره.
  • علی IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    6 0
    خدا به خیر کنه تازه 2ماه دولت اومده سر کار من نمی دونم چرا بعضی ها منافعشون اینه که اصلا مذاکره ای صورت نگیره واقعا موندم بخدا صدا و سیما هم که سخنان رییس جمهور رو همزمان با بازی فوتبال می ذاری حداقل مثل سابق عمل نمی کنی ولی یکمی هم محکوم کردن بعضی جریانات بد نیستا
  • بی نام IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    10 0
    دکتر ما ملت 100% از دیپلماسی شما در نیویورک حمایت می کنیم نه %90 یا% 80 و نمرمون هم 20 هست نه 18 یاکمتر لطفا خودتون رو مقید به معذرت خواهی یا قبول اشتباه در سفر نیویورک ندونید چون این ملت هستش که ارزیابی واقعی رو انجام می ده و اکثریت قریب به اتفاق نه تنها راضی بلکه مشعوف از حرکت های شما در سازمان ملل و دیدارها و تلفن های شما و رئیس جمهور با وفا هستند
  • نریمان A1 ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    259 5
    جناب وزیر ،راه سختی در پیش دارید ،امیدوارم که در این مسیر خطیر دست خدا و دعای خیر ملت همراهتان باشد...با تمام توان این طریق را طی کنید که تاریخ بهترین قضاوت کننده است..
  • عباس IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    276 6
    سربالا و موفق باش ای سرباز وطن.
  • بی نام IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    268 2
    برای خادمین به مردم طلب سلامت و سعادت و برای گمراهان طلب هدایت می‌کنم.
  • رضا RS ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    9 0
    کسی نیست که جلوی این همه دروغ گویی های کیهان رو بگیره البته این دروغ گویی ها نشون می ده که آقای ظریف مسیر درستی در پیش گرفته آقای ظریف امید ما بعد از خدا به شما هست مراقب خودت باش
  • بی نام IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 1
    جفا ز بخت بد خویش می کشم من زار...... وگرنه یار به من از وفا دریغ نکرد
  • بی نام A1 ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    6 0
    ظريف جان اگر چه ظريفي ولي همچون كوه استوارباش و بدان سربازوطني
  • بی نام IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    6 0
    دکتر ظریف مرد بزرگی.. باید قدرش رو دونست.. آرزوی سلامتی.
  • بی نام NL ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    5 0
    جالبه که سایتهای اصول گرا مثل فارس و رجانیوز و جهان نیوز و ..... خیلی خود جوش این خبر رو منتشر نکردن!!!
  • بی نام IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    6 0
    عاشقتیم جناب آقای دکتر ظریف . با آی پی اصلیم اومدم بگم آسمان آبی است بیاید دلمان را هم آبی کنیم ، آرامش بهتر از حرص خوردنه. روحانی مچکریم که دل ،نه چشامون هم روشن کردی
  • بی نام IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    4 0
    وَعِبَادُ الرَّحْمَنِ الَّذِينَ يَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا ...و بندگان رحمان آنانند که روی زمین با نرمی و تواضع راه می روند و هنگامی که جهالت پیشگان به آنان خطاب می کنند، در پاسخشان سخنانی مسالمت آمیز می گویند... درود آقای دکتر ظریف.
  • بی نام A1 ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    5 0
    متاسفم برای افراطیون. هر آدم درستی روی کار میاد نفعشون رو در دشمنی با اون میبینن.
  • محسن A1 ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    3 0
    خدا حفظت کنه حقا که یک سیاستمدار واقعی هستی، هر وقت پیامها و متن سخنانت را می خونم لذت می برم به خاطر ادب و متناتی که در بیانت هست. امیداورم که همیشه موفق و سربلند باشی جناب دکتر، امیدمان بعد از خدا به شما و دکتر روحانیه
  • بی نام A1 ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    5 0
    ای بزرگوار شما از بهترینید. سلامت و سرافراز باشید.
  • بی نام A1 ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    7 0
    تندرو ها دست از سرت برنمیدارن آقای ظریف. چون رو جای حساسی دست گذاشتی!
  • بی نام IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 2
    دانستن حق مردم است
  • نیما A1 ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    3 0
    انها همگام با صیهونیستند اگاهانه یا نا اگاهانه دشمن دانا بلندت می کند بر زمینت می زند نادان دوست
  • بی نام A1 ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    3 0
    درود برظریف عزیز واقعا خسته نباشی
  • جعفرزاده دبیر آموزش وپرورش IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    3 5
    به نظر من هیچ یک از وزرای کابینه دکتر روحانی ،به اندازه حضرتعالی مطیع ولایت فقیه ولی امر مسلیمن نیستند. واقعا ممنونم بخاطر احترامتان به مقام عظمای ولایت . از انتخاب شما به عنوان وزیر خارجه از رئیس جمهور و مجلس محترم سپاسگزارم . احساس می کنم که خودم وزیر هستم . ارادت یاعلی
  • ا IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    1 9
    وزير به اين نازك نارنجي نديده ام تازه اول كار اينطوري ناز مي كني يك سال بگذرد چه مي كني زنده باد احمدي ن‍ اد 8سال كارتوان فرسا دريغ از يك آه .
  • غضنفر RS ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    0 0
    باید بچشد عذاب تنهایی را ....مردی که ز عصر خود فراتر باشد
  • علی IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    3 0
    اقای ظریف به تو میگن خادم ملت . واقعا مردی.واستون دعا میکنیم. اشالا همیشه سالم باشید
  • مهدی A1 ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۶
    1 0
    چیزهایی که ما را از اونها منع می کنند و همه اونها دارای جنبه مثبت و منفی هستند و باید تنگ نظری و بدبینی رو نسبت به این ابزارهای نوین دور کرد یکی همین فیسبوک هستش که آثار مثبتش با این کار هنرمندانه ی آقای ظریف داره عینیت پیدا میکنه بلکه بقیه مسئولان هم با رفع فیلتر اینگونه سایتها راه رو برای ارتباط بی واسطه با مردم باز بذارن و مردم رو واقعاً ولی نعمت خودشون بدونن.
  • sasan IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    4 0
    خيلي دوست دارام شكل كساني كه منفي ميدن رو ببينم
  • ehsan A1 ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    1 16
    رفتی آمریکا هر کاری خواستی کردی بعد دوست داری مطبوعات خفه شن تا شما راحت بنشینی و کسی هم عملدت رو نقد نکنه؟ این که نمیشه آزادی بیان؟ قصه کرد شبستری می نویسی مرد حسابی!!!!!
  • مهدی A1 ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    5 0
    ظریف عزیز گر بدی گفت حسودی و رفیقی رنجید گو تو خوش باش که ما گوش به احمق نکنیم شعر از حضرت حافظ
  • بی نام A1 ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    5 0
    من به وحود شما بعنوان یک هم وطن افتخار می کنم و آرزوی توفیق برای شما در عالم سیاست دارم.
  • بی نام A1 ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    3 0
    گر به شوق كبه خواهي زد قدم ......
  • ایرانی سر افراز 110 IR ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    93 1
    دکتر عزیز خدا را شکر که خیلی زود متوجه ماهیت بعضی از اینها شدید چرا که تازه اول راه هستید وبه قول دکتر روحانی قدم های بزرگتر در راه است
  • زهرا A1 ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    80 1
    جناب آقای ظریف برای کسانی که باشما این چنین رفتار کردند متاسفم اینها همان کسانی هستند بقول خودتان از رهبری جلو افتادند از خداوند منان برای شما طول عمر و سلامتی و عزت و سربلندی و عاقبت بخیری خواهانم
  • آریا IR ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    81 1
    تعجب میکنم از اینکه وزارت خارجه چنین افراد کاردان و قدرتمندی داشته و از ایشون استفاده نشده است. دوستان فکر نمیکنید این کار هم نوعی خیانت است بلکه بیشتر؟
  • همشهری IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    76 1
    هرکس به این انقلاب ومردم خدمت صادقانه میکند خداوند صد برابر در دنیا و هزار برابر در اخرت عوضش دهد و هرکس خیانت میکند خدا ریشه اش را از صفحه روزگار محو کند انشاالله.
  • بی نام A1 ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    101 1
    خدا نگهدارت باشد جناب وزیر
  • بی نام IR ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    روزنامه کیهان باید پاسخگوی این باشه که چرا یک خبر محرمانه رو منتشر کرده. باید پاسخگو باشه و باید شریعتمداری از کار خودش علنا و صراحتا عذرخواهی کنه
    • بی نام MY ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      76 2
      روزنامه کیهان خبر نمیدهد بلکه خبر را می سازد جوابگویی چی باشد؟ چه سوال عجیبی بود یا اینکه خواستید حرف کیهان را بداینوسیله تایید کنی
    • بی نام A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      7 0
      روزنامه کیهان به هیچ کس جوابگو نیست چون خودش از همه جواب می خواد این است دنیای وارونه و زور
    • بی نام IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
      4 1
      مگر دانستن حق مردم نیست؟
  • بنده خدا IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    134 3
    راهش فقط مشاركت كساي است كه راي نميدن پس پيش به سوي مجلسي قوي
  • بی نام A1 ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    4 0
    اقاي ظريف من يك روستايي ام ولي جلسه راي اعتماد شما را در مجلس از تلويزيون ديدم از شما خوشم امد از شما بعيد است با ان سابقه سياسي به بعضي از اين نمايندگان كه فقط براي منافع خود نه دين مي شناسند نه منافع ملي اعتماد مي كني انچه كه براي اينها مهم است منافع خود مي باشد نه مردم براستي اينها براي مردم چه كردند چرا كسي از عملكرد انها گزارش نمي خواهد از خدا مي خواهم موفق شوي چون چشم اميد مردم بعد خدا به توانمدي شما است
  • داود A1 ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    1 1
    چرا مردم ما اینقدر احساساتی هستند؟ برای یک سیاستمدار این اتفاقات عادیه. خواهشا موضوع را هندی نکنید.
  • پارسا م س IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    5 0
    ظریف را دوست دارم برای آنکه اندیشه های بلندش را نرم و آرام فریاد می زند
  • بی نام IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    0 0
    شتر سواری دولا دولا نمی شود
  • بی نام A1 ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    1 0
    پس ما چی بگیم که الان 8 ساله هر روز با دیدن تیترها و حرف ها کمر درد و سر درد و پا درد می گیریم. و دکتر شفیق و دلسوزی هم نبود که زخم های حماقت روی بدنمون رو التیام بده
  • بی نام IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    2 0
    من تا حال رأی نداده ام ولی حالا که اینجور شد از حالا رأی میدم.فقط نماینده های مردمی مشخص بشند نه در ظاهر بلکه در عمل .
  • فاطمه از دهلران IR ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    3 0
    دکتر ناراحتی شما ناراحتی ماست خدا نکنه ناراحت شین هیچوقت اونم از خودی... (خودی منظورم هموطنه خودمون والا از خیلی لحاظ نمیشه به بعضیا خودی گفت). بالاخره خدا رو شکر از الان تجربه کردی که بعضی وقتا بعضی ادما منتظرن بعضی حرفا زده بشه تا استدلال خودشون رو از اون حرف پخش کنن پس بایددقت بیشتری ... ولی هرچی بیشتر مقابل شما بخوان به ناحق وایسن شما واسه ما عزیز تر میشی.... جواب دوستایی که گفتن چرا محرمانه حرفیده دکتر،عزیز من مگه میشه همه چیز رو علنی گفت!!!پس ما نماینده واسه چی فرستادیم مجلس؟؟اونا نماینده ما برای گوش دادن و نظر دادن به مسئولین از طرف ما هستن پس تو انتخاب دقت کنیم... به امید ایرانی سرفراز و ایرانی ای هوشیار و فهیم الهم صل علی محمد و آل محمد و عجل رفجهم
  • محمد IR ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    2 0
    بابا تو دیگه کی هستی!!!! خیلی گلی دکی!!!
  • حسن IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    81 0
    آقای وزیر این شعر حافظ همیشه یادتون باشه....با مدعی مگوئید اسرار عشق و مستی/تا بی خبر بمیرد در رنج خودپرستی!!!!
  • بی نام IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    3 0
    جناب آقای دکتر ظریف، خدا همیشه شما رو سربلند و پاینده نگه داشته و نگه خواهد داشت. ابداً نگران نباشید آینده بسیار درخشانی پیش روی شماست. انشاالله الرحمن.
  • حسام IR ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    2 0
    دکتر جان هر حرف بزرگی را نباید به هر آدم کوچک و کم ظرفیتی زد............دوست داریم
  • بی نام IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    2 0
    این دست نمک نداره
  • علی اقا A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    1 0
    آینه چون نقش تو بنمود راست خود شکن آینه شکستن خطاست (روزنامه کیهان مثل همیشه مانند آینه رفتار کرده و با داقت وصداقت حرف زده مگر اقای دکتر ظریف خدایی نکرده منکر ولایت است .
  • بی نام A1 ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    1 0
    بیت آخرش خطرناک بود. آقا یه دفعه شهیدت نکنند؟
  • نفیس A1 ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    3 0
    آقای دکتر ظریف تا وقتی مردم با شما هستند نگران هیچ چیز نباشید این افراد فقط ذات واقعی خود را نشان می دهند ولایت مداری شان هم تا وقتی است که مغایر منافع خودشان نباشد
  • بی نام A1 ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    3 0
    خییییییلی ماهی دکتر عزیزم...تا به حال کسی در این پست و مقام بالا به این تواضع و خاکی بودن ندیده ام...اینقدر صادق و مردمدار...عاشق شخصیتتنونم...خواهش میکنم به فکر سلامتیتون باشید چرا که ناخوشی شما بسیار ناراحتمون میکنه...به وجود امثال شما واقعا نیازه...امیدوارم همیشه شاد و سرحال و پرانرژی و سلامت باشید...به خاطر زحمات بسیار بسیار شما واقعا ممنونتونیم...خدا نگهدارتون باشه.. امیدوارم این رفتارهای نابجا ذره ای از انگیزتون کم نکنه...مطمین باشید که اکثریت مردم پشت شمایند...
  • بی نام IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    2 0
    شایعه پراکنان باید بدانند هیئت به این مهمی، اگر بخواهد سفر به این مهمی برود ،بدون نظرخواهی رهبر معظم و بدون مشورت کاری نمی کنند .
  • اکبرعلی IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    4 0
    وقتی که داشتم گلایه ظریف وسخنان او را میخواندم گریه ام گرفت وهم اکنون که درحال نوشتن این نظریه میباشم از چشمانم عشق دلسوزی بعضی از زحمتکشان نظام که تنها به خاطردلسوزی وطن ومردم کارمیکنند میریزد اگر اینها شوق خدمت نداشتند طوری برنامه ریزی وکارمیکردند که مورد انتقاد قرارنمی گرفتند ولی افسوز ...
  • وحىد A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    6 0
    اقاى ظرىف لطفا شما به خاطرمردم شرىف اىران اىن ناملاىمتى ها رو تحمل كنىد
  • مصطفی IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    2 3
    چرا بعضی ها نمی خواهند قبول کنند واقعیت اینه که این گفته ها زده شده منتهی قرار بوده بصورت محرمانه بماند ولی بعضی ها(نماینده) زیر قولشان زدند
  • هدیه IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    3 0
    کسی که جلودار اینها نیست فقط میتونم بگم واگذارشون به خدا
  • نارنجستان A1 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    3 0
    جناب دکتر ظریف !یادم افتاد به بیتی از شهریار فقید.و آن بیت این است: بگذار به هذیان تو طفلانه بخندند/ ما هم به تب طفل طبیبانه بگرییم. تو رو خدا به دل نگیرید.
  • علی IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    7 0
    سلام بر وزیر شجاع و مردم دوست آقای دکتر مردم نیک می دانند که شما چگونه برای برون رفت از گرفتاریها وتنگ نظری هایی که این آقایان برای کشور ایجاد کردند چه تلاشهای می نمایی شما می توانی ومی توانستید که برای در قدرت ماندن چند جمله بی معنی را در نیویورک بزنید وکشور را بحرانی تر کنید تا به مذاق اینان خوش اید آقای دکتر اینان نه به ولایت فقیه اعتقاد دارند ونه به نظام وگفتن ولایت ونظام تنها برای نان ونامشان است اینان می ترسند که افراد لایق به مملکت خدمت کنند چرا که بی لیاقتی خودشون ثابت می شود موفق باشید وپایدار انشا الله در مجلس بعدی جواب خویش را خواهند گرفت ...صبح نزدیک است
  • بی نام NL ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    10 0
    تیتر فردای کیهان: کمر درد شدید آقای ظریف به خاطر دیدار نابجا و طولانی وی با جان کری!
  • حقگو IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    7 0
    اگه زنده موندیم انشاالله تو انتخابات دوره بعد جبران میکنیم .
  • حمید IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    7 0
    خدا لعنت کند بر حاسدان و خبیثان که هیچ زمانی شیرین کامیه ملت را بر نتابیدند در زمان سید محبوب ملت هر چند روز یکبار بحران سازی کردند امروز هم در مقابل عقلای ملت این چنین لفاظی میکنند جناب ظریف خدا بر نیت دلتان اگاه است و فالله خیر الحافظین
  • علی A1 ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    2 1
    جناب وزیر با توجه به اینکه خیلی دوست دارم ولی این عمل شما بخاطر حرف کیهان که روانه بیمارستان شدهاید برای یک سیاستمدار خنده دار است در کشاکش سختیها سنگ زیرین باید بود نه بخاطر یک حرف روانه بیمارستان شدن .انشاالاه در راه خدمت به ایران عزیز موفق باشید
  • ماجد A1 ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۷
    5 0
    خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار
  • نیما A1 ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    2 1
    بعد از سالها یه وزیر مردمی گیرمون اومد! حالا اینقد گیر بدین که یا استعفا بده یا اینم بشه مث بقیه...!!! میگن خلایق هر چه لایق! ولی بدبختی اینجاست اینایی که تو مسیر دولت سنگ میندازن اصلا سنخیتی با خلق ندارن!
  • محمود IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
    3 0
    با سلام آقای ظریف واقعا خسته نباشی دلاور برای رسیدن به اهدافمون باید سختی ها رو تحمل کنیم تا مردم و دارید پیش به سوی رسیدن به آرمانهای ایرانی آرمانی کیهان هم کیهانه دیگه
  • از یاسوج RU ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
    2 0
    دوست داریم دکتر جان