حسین شریعتمداری در سرمقاله امروز کیهان نوشت:

تیتر و خبر کیهان سه‌شنبه 16 مهرماه جاری که به اظهارات آقای ظریف در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اختصاص داشت در فاصله کوتاهی پس از انتشار با تهاجم سازمان‌یافته و گسترده‌ای در داخل و خارج کشور روبرو شد. حجم انبوه این تهاجم با توجه به ظاهر ماجرا عجیب و غیرمنتظره به نظر می‌رسید و از پشت صحنه دیگری حکایت می‌کرد که به آن خواهیم پرداخت. در این هجوم کم سابقه که هنوز هم ادامه دارد، تمامی روزنامه‌های زنجیره‌ای، سایت‌های وابسته به فتنه 88، بسیاری از خبرگزاری‌های خارجی و شماری از مطبوعات و شبکه‌های تلویزیونی آمریکایی و اروپایی به میدان آمده بودند... و در این باره گفتنی‌هایی هست؛

1- یکی از نکات درخور توجه آن که رسانه‌های یاد شده به اصل ماجرا و متن خبر کیهان کمترین اشاره‌ای نمی‌کردند به گونه‌ای که انگار فقط برای دیکته‌نویسی علیه کیهان مأموریت یافته‌اند و گرنه، نقل بی‌کم و کاست اظهارات ظریف نمی‌توانست توجیه قابل قبولی برای آنهمه عصبانیت و آشفتگی باشد. دشمنان بیرونی و دنباله‌های فتنه‌گر داخلی آنها در پوشش حمایت از دولت محترم و دلسوزی برای وزیر محترم امور خارجه کشورمان، پروژه دیگری را دنبال می‌کرده‌اند و تیتر و خبر کیهان این پروژه- و یا دستکم مقدمات آن- را درهم ریخته است. این پروژه چه بود که دشمن به آن دل بسته و تیتر و خبر کیهان تیرک آن را کشیده بود؟!

2- در میان رسانه‌های یاد شده صرفنظر از برخی سایت‌های اجاره‌ای و تعدادی از روزنامه‌های زنجیره‌ای که بارها نشان داده‌اند، چشم و گوش بسته و برده‌وار در خدمت اصحاب فتنه 88 هستند، شمار دیگری از این رسانه‌ها با تلویحی نزدیک به تصریح از پروژه مورد نظر یاد کرده و به آن اشاره داشته‌اند پروژه‌ای که می‌دانیم روح جناب آقای ظریف هم از آن خبر ندارد و اگر داشت با آن لحن دور از انتظار به کیهان نمی‌تاخت و از تأکید کیهان بر صداقت ایشان تقدیر هم می‌کرد که جا داشت و نکرد! و اما صریح‌ترین اشاره به پروژه مزبور در یکی از سایت‌های چند زبانه- و از جمله فارسی زبان- وابسته به مراکز اطلاعاتی آمریکا آمده است. سایت «گویانیوز» روز چهارشنبه 17 مهرماه با نقل-البته ناقص- ماجرا، طی تحلیلی که عصبانیت در آن موج می‌زد، ضمن فحاشی به کیهان آورده بود؛ کیهان با تیتر و خبر روز سه‌شنبه خود، به جام زهری که برای رهبری تدارک دیده شده بود لگد زد و محتویات آن را به زمین ریخت! سایت مورد اشاره از گفت‌وگوی تلفنی آقای روحانی با رئیس جمهور آمریکا به عنوان تغییر جدی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران یاد کرده و به همین علت از خبر کیهان به نقل از ظریف در جلسه کمیسیون امنیت ملی، که گفته بود «مکالمه روحانی با اوباما و دیدار طولانی من با جان کری نابجا بود» به شدت برآشفته و از این اقدام کیهان با عنوان پنبه کردن همه رشته‌ها یاد کرده بود! و در همان حال بی‌آن که به دولت محترم و وزیر امور خارجه کشورمان کمترین ارادتی داشته باشد به حمایت موذیانه از دکتر ظریف پرداخته و با استناد به تکذیب خبر کیهان از سوی ایشان، دو حرکت نابجای مکالمه روحانی با اوباما و ملاقات طولانی ظریف با جان‌کری را ستوده بود! حرکت موذیانه‌ای که تمامی رسانه‌های مورد اشاره در صدر این یادداشت به گونه‌ای مشترک و هماهنگ تکرار کرده بودند.

3- اکنون سخنی با آقای ظریف در میان است و آن انتظار پیشگیری ایشان از سوء استفاده دشمنان بیرونی است. وزیر محترم امور خارجه به‌خوبی می‌دانند در صحت آنچه کیهان به نقل از ایشان آورده و به تیتر اول خود تبدیل کرده بود کمترین تردیدی نیست و تکذیب آن به گونه‌ای که اشاره شد فقط به نفع دشمنان بیرونی و دنباله‌های داخلی آنهاست که متأسفانه برخی از آنان در حلقه‌های نزدیک به مرکزیت دولت محترم حضور دارند و برخی نیز در تغییر و تحولات پیش ‌روی برای نفوذ در این مجموعه خیز برداشته‌اند. تیتر و خبر کیهان پروژه دشمنان بیرونی را که برای اجرای آن به همکاری حلقه‌های نفوذی دل بسته بودند، درهم ریخته است و از این روی شایسته تقدیر است- که انتظاری نداشته و نداریم- و نه درخور تکذیب که شایسته نبوده و نیست...

4- و اما درباره تکذیب تیتر و خبر کیهان از سوی ظریف و رسانه‌های زنجیره‌ای اشاره به نکاتی ضروری است.

الف: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و برخی از اعضای کمیسیون‌های دیگر که در نشست روز یکشنبه حضور داشته‌اند، تیتر و خبر کیهان را تأیید کرده و تأکید می‌کنند که آقای ظریف در جلسه مزبور با صراحت گفته بود؛ گفت‌وگوی روحانی با اوباما و ملاقات طولانی من با جان‌کری از اقدامات نابجایی بود که در سفر نیویورک اتفاق افتاد و بعد از انتشار این خبر در کیهان، گلایه کرده بود که قرار نبود این خبر منتشر شود. بنابراین در صحت خبر کیهان تردیدی نیست و آقای ظریف هم خبر کیهان را با کلی‌گویی و تأکید به آن که نباید منتشر شود به اصطلاح تکذیب کرده بود.

ب: آقای ظریف مدعی است آنچه درباره دو حرکت نابجا گفته است محرمانه بوده و نباید منتشر می‌شد! و افزوده است؛ اگر رهبری مصلحت می‌دیدند، خودشان مصادیق حرکت‌هایی که «بجا نبوده است» را روشن می‌فرمودند. در این خصوص باید گفت؛ اولاً به گفته سخنگوی کمیسیون امنیت ملی، جلسه آن روز محرمانه نبوده است. ثانیاً؛ رهبر معظم انقلاب طی سخنانی که عموم مردم مخاطب آن بودند از حرکت‌های «نابجا» در سفر نیویورک یاد کرده‌اند، بنابراین به طور طبیعی و منطقی می‌توان نتیجه گرفت که حضرت ایشان ضمن تقدیر از تحرک دیپلماتیک هیئت ایرانی در سفر نیویورک، گوشزد برخی اقدامات نابجا در این سفر را نیز ضروری می‌دانسته‌اند و نه محرمانه و غیر قابل گفتن.

5- جناب ظریف و همه مردم شاهد بوده‌اند که مقامات آمریکایی و اروپایی و متحدان منطقه‌ای آنها از گفت‌وگوی تلفنی آقای روحانی و اوباما، با عنوان تسلیم ایران در برابر فشارها و تن دادن به خواسته‌های آمریکا یاد کرده‌اند و جریانات بدنام و بدسابقه داخلی با استناد به این مکالمه تلفنی نابجا آرزوهای برباد رفته خود در جریان فتنه آمریکایی- اسرائیلی 88 را نزدیک به تحقق ارزیابی کرده بودند. بنابراین، آیا اعلام صریح این واقعیت که گفت‌وگوی آقای روحانی و اوباما، اقدامی نابجا بوده است، برای تصحیح حرکت دولت و ناامید کردن دشمنان بیرونی و دنباله‌های داخلی آنها ضرورت نداشت؟! ماجرا با اهمیت‌تر از آن بود که از دید مردم خون داده و خون‌دل‌خورده این مرز و بوم پنهان بماند و نابجا بودن آن به دشمنان طمع کرده و در توهم افتاده، ‌تفهیم نشود. سخن از نوشیدن قهوه به جای شیرکاکائو نبود که اهمیت بازگویی نداشته باشد! پای عزت و اقتدار یک ملت در میان بود که نباید با اینگونه اقدامات نابجا به بازی گرفته شود.

6- و بالاخره باید گفت؛ اضطراب آمیخته به عصبانیت دشمنان بیرونی و اصحاب فتنه از افشای اقدامات نابجای هیئت کشورمان در سفر نیویورک قابل درک است ولی تکذیب آن از سوی جناب ظریف کمترین توجیهی ندارد. چرا اصرار دارید آنچه برای دشمنان آشکار است از نگاه مردم پنهان بماند؟!...

/2929

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 317345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 131
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    کیهان خواهشاً بس کن و به افکار جامعه احترام بزار
    • بی نام IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      منظورت از جامعه فقط خودتونید؟
    • بی نام IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      نكنه فكر ميكنيد فقط شما جامعه هستيد؟!!! 50.7 درصد هيچ وقت يادت نره.
    • بی نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      124 7
      آقاي شريعتمداري واي بر کسي که همدرد نتانياهو بشه!!!!
    • آرش IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      108 5
      شما بهتره به جای 50.7، به مثبت و منفی های همین نظرها مراجعه کنی تا بفهمی جامعه چی می خواد!
    • بی نام IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      64 0
      منظور اکثریته
    • بی نام A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      76 4
      بی نام دومی 14میلیون نفر رآی ندادن یادت باشه!
    • بی نام A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      7 84
      این چه نظریه یعنی هرکی طرفدار اقای روحانی نیست نباید نفس بکشه ، یعنی برگشتیم به قرون وسطی ، اینقدر خودخواه نباشید.
    • رضا A1 ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      58 6
      کیهان امیدوارم رفتار شما وامثال شما به مرور مملکت راازآرامش خارج نکندالبته شما درحرف ممکن است مخالف باشید ولی در عمل دارید این کار را انجام می دهید.
    • بی نام IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      51 3
      این 50.7 که دوستان میگن هم خیلی بامزه است! جمع 5 نفر دیگه رو به حساب افراطیون می گذارند! اون رئیس جمهور محبوب و مردمینون دور اول از هاشمی رفسجانی کمتر رای آورده بود!
    • بی نام IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      46 3
      رای شما هم همون میزان رای اقای چلیلی هستش.
    • باران A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      45 4
      به 50.7 درصد كسايي كه راي هم ندادند رو هم اضافه كنم. چون اونها هم از افكار كيهان و طرفداراي كيهان خوششون نمياد و به اين ترتيب ميشه گفت اكثريت جامعه از طرز فكر كيهان و طرفدارانش خوششون نمي ياد. قابل توجه آقاي بي نام شماره دو
    • کامیار IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      22 0
      نه عزیز؛ منظورش اون کسایی بوده که به شما منفی دادن
    • بی نام A1 ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      43 3
      نه شما با 3 میلیون رای جامعه اید
    • بی نام IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      35 5
      دوستم مشت نمونه خرواره.از تعداد منفی هایی که خوردی جامعه رو درک کن
    • بی نام A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      39 3
      شما نماینده هرکس که باشید زیر 10 درصد هستید .در مقابل 51 درصد
    • کیهانی IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      5 75
      دوستانی که خیلی بی منطق به کیهان تاخته اید لطفاً بدون غرض مقاله رو بخونید ببینید که آیا حرف غیر حسابی زده شده؟اگرنه که معلومه شما هم حامیام فتنه آمریکاییظاسرائیلی 88هستید
    • دکتر مجید گودرزی A1 ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      28 1
      اگر جلسه غیر علنی بوده است پس فرد یا افرادی که اخبار مطرح شده در جلسه را به بیرون گزارش کرده اند و نیز روزی نامه کی هان باید تحت تعقیب قضایی قرار بگیرند . فارع از این که وزیر محترم امورخارجه چنین چیزی را گفته باشند یا خیر. اما متاسفانه در ایران هرکس در مورد همه چیز نظر می دهد . در حالی که روزی نامه ها باید محل امرار معاش خود را از طریق درج اخباری که به ایشان مربوط نمی شود جسمجو نکنند. اما کی هان روزی اش از این طریق است که می بینید.
    • بی نام IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      35 2
      شما هم 4 میلیون رای یادت باشه :) 4 میلیون خ :) خسته نباشید واقعا.
    • دولت آبادی IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      47 1
      هزار بار گفتم باز هم میگم شاید یه عده سبک مغز ( بلا نسبت بقیه ) یه روزی بفهمند . اونایی که هی میگند 50.7 درصد ببینند رای نامزدشون چند درصد بوده . بالاترین رای رو پس از آقای روحانی آقای قالیباف آورد که یک سوم بیشتر نبود . آقای روحانی به تنهایی در برابر پنج نفر بیش از 18 میلیون رای آورد . کاش انتخابات به دور دوم و با شرکت دو نفر کشیده میشد تا رکورد جدیدی بنام آقای روحانی ثبت میشد . به خدا فهمیدن این موضوع سخت نیست !! . همه میدونند طرفدارای کدوم نامزد از این کامنتهای مسخره میزارند . همون که دوم هم نشد !!
  • بی نام IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    868 6
    دقیقا ظریف هم بر همین اساس حرفهاش رو تو فیس یوک و تویتر و یا تو بخش کامنتهای سایتهای خبری می نویسه . آنچه که برای کیهان!!! آشکار است برای مردم زودتر آشکار شود!
    • خزاعي A1 ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      405 4
      اين حق طبيعي مردم مي باشد كه با استفاده از عقل و شعور سياسي خودشان تشخيص بدهند كه براي خواندن مطالب از چه سايت و روزنامه اي ولو اجاره اي و وابسته به جريان 88 باشد استفاده كنند و براي پاك كردن شيشه هاي منزل و ماشين از كدام روزنامه ها استفاده كنند ، شما وكيل و وصي مردم نيستيد
  • بی نام IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    704 7
    خطاب به آقا محمدجواد عزيز ايران: در بيابان گر به شوق كعبه خواهي زد قدم/ سرزنش ها گر كند خار مغيلان غم مخور
    • بی نام A1 ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      یعنی میگی آمریکا کعبه است؟؟؟؟؟/!!!!
    • بی نام A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      346 2
      مردم ،کشور ،میهن،اینها عشق است. منظور از کعبه اینها هستند
    • بی نام IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      246 3
      قدم برداشتن در جهت منافع مردم مظلوم ایرن کمتر ازکعبه نیست ؛ که متاسفانه بعضی ها فقط حرکت در جهت منافع شخصی خود را می پسندند .
    • بی نام IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      166 5
      این شعرو آقای هاشمی بعد از رد صلاحیت شدن انتخابات ریاست جمهوری این دوره در یک بیانیه نوشتن که استفاده ازش خیلی بجا بود
  • بی نام A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    من موندم كه يه روزنامه نگار چطور تو يه كشور انقدر دخل تصرف داره اينجور روزنامه هارو نبايد اصلاً به حساب آورد .............
    • بی نام A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      26 2
      برای اینکه ایشون روزنامه نگار نیستند .در قالب روزنامه نگاری فعالیت میکنه. شاید نظر من رو منتشر نکنن ولی شما بدون اینها یک جریان هستند که هر کدوم در یک حوزه فعالیت میکنن.کفن پوشهای خیابونی و...بیشتر از این بنویسم منتشر نمیکنن.ولی شما درست میگی ایشون فقط روزنامه نگار نیست
  • سیدعلی A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    276 6
    از آقای دکتر ظریف تقاضا دارم جواب این آقا رو نده .
    • بی نام IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      مگه جوابي داره كه بده؟
  • بی نام IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    کیهان که خبر دورغ ننوشته تا حالا!!!!!
    • بی نام A1 ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      201 5
      میگی نه از خودش بپرس !!!!!!!!!
    • kashd IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      187 5
      کم نه !!!!!!!!!!!!!!!!!
  • احسان A1 ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    246 4
    به قول دكتر ظريف اگر جلسه محرمانه نبوده پخش بشه تا مردم خودشون قضاوت كنند
    • بی نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      6 148
      اون هم یک چیزی گفته در واقع سنگ بزرگ نشانه نزدن است.
  • بی نام IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    412 8
    چرا تیتر خبرو عوض کردین؟؟؟؟؟؟ چون دشمنی آشکار کیهان با این نظام و ملت آشکار میشد؟
    • کامران IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      0 0
      مگه قبلا تیتر چی بود؟
  • بی نام IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    172 3
    کیهان مغرض
  • بی نام A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    498 4
    آقای شریعتمداری! چرا خیال کردید هدف وسیله را توجیه می کند؟! آیا شما مجازید برای تاختن به این و آن و بدنام کردن مردم داخلی همه را اصحاب فتنه و دنباله های داخلی آمریکا و اسراییل جا بزنید آن هم فقط برای پیش برد موضع ضد اخلاقی خود؟ شما هرگز نمی توانید جواب خسارتی را که به اعتبار جمهوری اسلامی زدید جبران کنید حتی نمی توانید دلیل اخلال تان در کارهای سیاست خارجی دولت را توجیه کنید بنابراین لازم نیست برای مردم دلسوزی کنید چون موضع مغرضانه و کینه توزانه شما نه به خاطر ملت که برای خالی کردن عقده های خودتان است وگرنه از پشت به منافع ملی ضربه نمی زدید و کاری نمی کردید که تحلیل های دشمنان در عدم همصدایی و دولت و در دولت درست از آب در آید
    • بی نام IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      8 349
      آقای بی نام فضولی موقوف کیهان و مقالات آن نشان داده اند که به جا و به اندازه حرف می زنند و دلسوز همین دولت هستند شما ضربه اساسی را به این دولت میزنید که دولت مردان را هول می دهید در دامن اجانب . . .
    • تئذئ IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      229 2
      همون فیلم زندگی خصوصی رو یادتون هست؟اون شخصیتی که اتیلا پسیانی بازی میکرد در حقیقت همین اقای شریعتمداری بودن.به نظر من تنها کار ی که میشه کیهان و نابود کرد بی اعتناعی به این روزنامه هست
    • بی نام A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      32 2
      در جوا ب بی نام اه اه اه اه اه اه اه اه اه اه اه اه
  • بی نام IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    من از دولت جديدخوشم نمياد، نه اينكه باهاشون مشكلي داشته باشم، نه!!! چونكه ازكسي خط ميگيرن كه أزون فردبيزارم!! بگم اسمشو؟!؟؟؟؟
    • بی نام US ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      282 4
      اتفاقا اکثریت به خاطر همون فرد به این دولت رای دادیم! از هر کی هم که خط بگیره بهتر از مشایی و کیهان و امثال ایناس!
    • بی نام A1 ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      145 3
      بگو خب بگو ما هم بدونیم شاید مشکل از خودته
    • بی نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      212 4
      از شما قشر بگم بگم چیزی بیشتر از این هم انتظار نیست
    • شهرام A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      399 6
      درود برهاشمی وخاتمی
    • بی نام A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      371 3
      اونی که بگم بگم میکرد رفت، اون که رفته دیگه بر نمیگرده...
    • بی نام A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      277 5
      شما از مردم و افکار میانه رو بی زار باش.به شما دوستان میگن تندرو:)
    • فرید A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      153 2
      محمود جان چرا نظرت را بی نام منتشر کردی؟ با اون "بگم اسمشو؟!؟؟" خودتو لو دادی
    • امیر A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      139 3
      احیاناً شما از فامیلای آقای بگم بگم !! نیستی ؟؟؟؟!!!!
    • ل.م IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      130 3
      ادب مرد به ز دولت اوست... . تورو خدا بذار خبر که خیلی دلم خونه.
    • وحید IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      95 3
      حالا شما از کجا میدونی کی از کی خط میگیره شیطون؟ نکنه شما هم مقاله نویس کیهانی ؟
    • بی نام IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      52 3
      بگم بگماي شما تمام نشده؟؟؟؟؟؟؟
    • دکتر ارنست A1 ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      67 3
      بازم میخواهید تو این کشور بگم بگم راه بندازید؟ خسته نشدید؟؟؟؟؟
  • اشنا DE ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    42 9
    به منظور تقدیر همه با هم هی پیپ .. هورراااااااااا... هی پیپ .. هورااااااااااااا
  • بی نام IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    28 78
    کيهان فقط يه روزنامه نيست تريبونه
  • بی نام A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    102 3
    جناب خبرآنلاین. آن آقا هر چه می‌خواهد می‌گوید. اما دو روز مانده به مذاکرات حساس ژنو، شما نباید به این مسائل دامن بزنی. باید اتفاقاً طوری وانمود کنی که انسجام داخلی بسیار بالاست.
    • بی نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      71 2
      برای چی وانمود کنیم؟ انسجام داخلی بسیار بالاست. اینهایی هم که منافع اشون به خطر افتاده به جز عده ای اندک نیستند فقط صدایشان بلند است.
  • بی نام A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    74 2
    بند 3 یعنی گرو کشی.آدم مافیا داشته باشه اینجوری می شه
  • علی ناظر A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    143 2
    خيلی جالبه مواضع کيهان با مواضع اسرائيل يکی است..................................
  • بی نام A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    زنده باد حسین شریعتمداری مرد همیشه در صحنه
    • بی نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      72 3
      کدوم صحنه؟؟؟؟
    • یه حرفایی A1 ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      10 0
      آره والا همیشه در صحنه هستش، من موندم چرا شهاب حسینی نقش سوپر استار رو بازی کرد، باید میدادند شریعتمداری بازی کنه، والا به مولا
  • هادی A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    87 4
    با زمین و زمان مخالفت داره...
  • بی نام IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    88 4
    فقط باید از دست کیهان و مدیرمسئولش حرص بخوریم! خبرآنلاین لطفا نقطه نظرات کیهان را در سایتتون منعکس نکنید ! واقعا نمیشه این کار را بکنید ؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    95 4
    خواندن تمام مطالب كيهان فقط وقت گير است وارزش خواندن ندارد ما هم فقط تيتر آن را خوانده و تاييد به بي اهميت بودن مطالب آن.....
  • بی نام IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    109 4
    در کشوری که یک شبه می شه چندین روزنامه رو توقیف کرد مصونیت کیهان از هر گونه تعقیب قانونی،نتیجه ای جز به سخره گرفتن حریم های اخلاقی و حرمت مقامات و مسوولین و سرمایه های کشور خواهد داشت؟!
  • حميد IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    106 3
    اميدوارم يه روزي حقايق مربوط به اين آقاي "فوق تخصص در كشف توطئه" مشخص بشه. همونطوري كه سالها بعد و با انتشار اسناد محرمانه نقش كساني كه در وقايع تلخ تاريخي اين مرز و بوم مشخص شد، مشخص بشه...
  • 11111111111 A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    86 3
    1-سایر اعضای کمیسیون و نیز خود آقای ظریف تاکید کردند که محرمانه بوده است البته جنابعالی خودتان باید تشخیص میدادین که اگر لازم بود خود رهبری یاجناب طریف مصادیق این نابجا بودن رو اعلام میکردن و هر آدم عاقلی میتونه بفهمه انتشارجلسه وزیر با کمیسیون امنیت آنهم بعد از چنین سفر مهمی کمی احتیاط داره 2-رهبری در دیدار با عموم مردم دفاع صریحی از دولت فرمودند و در کنارش انتقادی هم کردند منتها جنابعالی همان بخش انتقادی رو تیتر یک کردی یعنی بخش منفی رو برجسته کردی 3-رهبری وقتی غیرمستقیم اشاره کردند و وارد مصادیق نشدن جنابعالی دیگه نباید دایه دلسوز تر از مادر میشدی البته میتونستی تحلیل کنی و انتقاد اما نه به این تندی و درشتی 4-به راستی اگر دولت قبل بود بازم اینقدر ...
  • مهدی A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    86 2
    کیهان و آقای شریعتمداری به هر کس ، فکر و جریانی بتازد آن مجموعه در کل محبوبتر می شود و از هر کس ،فکر و جریانی طرفداری کند نتیجه بر عکس است. گرچه آقای شریعتمداری برای جریانات مخالف خود به طور غیر مستقیم باعث تقویت است اما در کل برای وحدت کلمه و اتحاد جامعه مضر است. خط و مشی و افکار ایشان در دراز مدت ممکن است چالشهای بزرگتری ایجاد کند.
  • بی نام A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    86 4
    به عقیده کیهان همه دروغ میگن مگر اینکه خلافش ثابت بشه . جای تعجب داره با پول بیت المال روزنامه چاپ میکنند و حرفهای حزبی و جناحی و عقاید شخصی خودشون رو به خورد مردم میدن .
  • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    81 3
    به قول همون مرد كه رفت:"كيهان اوه اوه"
  • بی نام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    75 4
    شریعتمداری موجود بسیار سرسختی ست
    • بی نام IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      69 3
      موجود نیست که قربونش برم فرشتست!!!(استغفرالله)
    • بی نام IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      38 2
      الته از اون فرشته هایی که از بهشت رونده شده
  • بی نام IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    148 3
    آقای شریعتمداری رفتار غیر اخلاقی شما در تحریف واقعیت و وارونه جلوه دادن حقیقت توجیه پذیر است ؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      8 130
      خداییش مقاله اش رو تا آخر خوندی؟! ازش خوشم نمیاد ولی با سند داره ثابت میکنه که تیترش واقعیت داشته
  • سعيد A1 ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    70 2
    "اکنون سخنی با آقای ظریف در میان است و آن انتظار پیشگیری ایشان از سوء استفاده دشمنان بیرونی است" همين حرف هاي شما آقاي شريعتمداري کلي زمينه روي براي سوء استفاده دشمن فراهم ميکنه و سوژه ميده دست شون. شما بهتره يه فکري به حال خودتون بکنين و براي بقيه خط و نشون نکشين
  • بی نام A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    93 2
    کاش اقای شریعتمداری دلیل این نفرت مردم از خودشو می دونست!!!!
    • بی نام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      12 1
      می دونه
  • بی نام IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    زنده باشی کیهان. اینهایی که از دولت جدید حمایت می کنند جیره خوارند. در این مدت کوتاه روی کار آمدن این دولت جز بلبشو و سرگردانی در ادارات ندیدیم. مخصوصا ادارات آموزش و پرورش که هیچ نظارتی بر آنها نیست. امیدوارم بگذرد این روزگار تلخ .....
    • m A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      85 2
      یعنی قبلا تو اداره ها تکریم ارباب رجوع بود الان نظارت نیست؟؟؟؟؟؟عمو از احمدی نژاد دولت گرفتنا!خودش می گفت کاری کردم که تا 50 سال کسی نتونه کاریش کنه!حافظه اتو عشق است هم وطن فک کنم اگه امار نظرات رو بخونین نظر مردمو متوجه میشین یه ذره به ملت احترام بزارین
    • نیما IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      70 2
      شمام که اصلا منافعت به خطر نیفتاده نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      6 18
      اشتباه مثبت دادم
    • بی نام A1 ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      9 0
      حالا بشین 8 سال آینده رو ضربدر 365 روز بکن بدون سال کبیسه.که انشاالله تا آنروز بدخواهان بیشتر باید صبر کنن تا روزگار تلخشون بگذره
  • بی نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    96 1
    هرروز پشت سر هم قطار می کنید "فتنه اسرائیلی آمریکایی"، به عزیزان ملت توهین می کنید. خاتمی را جاسوس می خواهید. ولی در عمل همه می بینیم که چه کسی با اسرائیل همسو است
  • بی نام A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    140 3
    در یک نظر سنجی اقای شریعتمداری را در معرض افکار جامعه قرار دهید اگر کمتر از 80% درصد مخالف داشت. بگذارید همچنان بتازد ولی اگر بیشتر از 80% مخالف داشت جای تامل است
    • بی نام A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      93 2
      98 درصد
  • بی نام A1 ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    94 1
    خود گویی و خود خندی عجب مر هنرمندی تا حالا ندیده بودم کسی از خودش تقدیر کنه جز کیهان
  • کتایون A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    12 48
    بنظرمن بهتراست نوار این جلسه پخش شود ..با صحبتهایی که اقای ظریف میزنه که جلسه محرمانه بوده نباید این حرفها گفته می شده با این اسمان ریسمان بافتن معلومه که این حرف زده شده
    • هادی A1 ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      69 3
      اصلا گیریم که زده شده... اسمش روشه "جلسه محرمانه" نه تیتر روزنامه کیهان
  • سید علی EU ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    124 4
    از نظر مردم کیهان منفور است
  • بی نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    91 2
    جناب شریعتمداری لطفا به مردم احترام بزار!
    • رضا MY ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      48 4
      اسمش حسین شریعتمداری جناب نداره
  • بی نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    85 1
    مدتيه برام سواله كه امثال شريعتمداري به چي فكر ميكنن و چي تو كله شونه؟ اصلا جهانبيني شون چيه‌ و دنبال چي هستن؟ سعادت دنيا رو در چي ميبينن؟ و تو آخرت دنبال چي هستن؟
  • بی نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    68 1
    جناب شریعتمداری با احترام به نظر شما به عنوان یک شهروند مثل همه، باید بگم اولاً اگه نیاز به افشای جلسه بود خود جناب ظریف یا نمایندگان به صورت علنی این کار رو می کردن، ثانیاً الآن و در آستانه مذاکرات، باید از حرف های بی فایده جلوگیری و با حفظ وحدت باعث بشیم که قدرت چانه زنی تیم مذاکراتی کشور عزیزمون ایران بالا بره. ثالثاً اگه نیاز به تعیین مصادیق برای اقدامات نابه جا می بود خود رهبری این کار رو می کردن.
  • سرباز ایران IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    63 1
    با سلام به نظرم این آقا توهم فانتزی میزنه ؟ کسی نیست بهش بگه تو با ایرانی یا با اسرائیل ؟
  • بی نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    60 1
    قابل توجیه نیست؟!!! یعنی شما مجازی هر خبر و نقل قول دورغی رو ذکر کنی و طرف هم اجازه تکذیب نداشته باشه؟!!!!!!! ای خدا خودت ببین گیر کیا افتادیم اخه!!!
  • بی نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    73 1
    مشکل آقای شریعتمداری: خود معصوم پنداری!
  • بی نام A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    57 1
    از اتفاقات نیویورک دو نفر برآشفتند، نتانیاهو + حسین شریعتمداری!
  • بی نام A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    15 0
    اقای لاریجانی شما چرا در قبال کیهان موضع نمیگیرید !!!!. مطمن باشید روزی نوبت خود شما میشود !!! اقای باهنر شما چرا هیچ نقدی به مطالب کیهان نمینویسد!!! شما هم مطمن باشید نوبت شما هم میرسد!!! البته امیدوارم حسین اقا به جاسوس خواندن شما رضایت بده
  • بی نام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    8 1
    براي اينكه ميزان صحت و سقم صحبت نظرات رزونامه وزين كيهان و سردبير فهيم آن مشخص شود به پيشنهاد ظريف در خصوص پخش كامل جلسه مذكور در تلويزيون عمل شود تا آقاي ظريف و دولت و مردم و همه ! بدانند كه حق با كيست و دروغگو كيست !!!!!!
  • امیر محمد IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    45 3
    دوستان فرزانه و آگاه، لطفا به این آقا و نوشته هایش توجه نکنید و کامنت نگذارید. جواب ... خاموشی است.
  • بی نام IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    62 5
    یه سوال چرا کیهان بین ایرانیان منفور است؟ مشکل از کیهان است یا از مردم ما؟؟؟
    • بی نام IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      2 24
      فقط شما اصلاح طلبا ايراني هستيد؟!!!!!
    • بی نام A1 ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      10 0
      نه فقط شما اصولگراها ایرانی هستید و شهید دادید
  • بی نام IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    40 3
    بابا چرا اینقدر توجه میکنید بهش مگه نمیبینید اونم دقیقا همین رو میخاد؟
    • m A1 ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      14 0
      کاملا درسته .فقط می خواد کانون توجه باشه
  • محمد IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    56 2
    یه نظرم بیخود نباید این کیهان رو جدی گرفت و درگیر مقالاتش شد... این جور مواقع باید بهش گفت: هیس...کیهان راجع به مذاکرات بین المللی حرف نمیزند...
  • بی نام IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    12 0
    در این مملکت همیشه حق با کیهان و کیهانی ها است و بقیه مردم ایران که چیزی نمی فهمند آقای شریعتمداری به جای آنها می فهمد!
  • علی A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    11 0
    فردا رییس جمهور 9 صبح در دانشگاه تهران سخنرانی داره ولی دانشگاه اعلام نمی کنه.لطفا اطلاع رسانی کنید.
  • ali RU ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    18 0
    يا رب اين دكتر خندان كه سپرديش به ما، ميسپاريم ز كيهان حسودش به شما
  • سعيد A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    16 1
    دموكراسي و آزادي بياني كه كيهان داره ، روزنامه هاي فرانسه ندارن!!!!!!
  • بی نام IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    17 1
    اگه کیهان یک نگاه به به لایکها بندازه جوابشو میگیره
  • بی نام IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    7 1
    عجب طبع شعری داره این اقای شریعتمداری!!!!
  • بی نام IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    11 0
    سوسکه بچه ش رو دید گفت قربون دست وپای بلوریت برم حال خودت از خودت تعریف نکنی کی میخواد تعریف کنه خلاصه روزگار اینطوری نمی مونه یک وقت دیدی یک اتفاقاتی افتاد اونوقت هم امید وارم جوابی برای کارهای کردت داشته باشی
  • حمید IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    18 0
    خودش از خودش تقدیر میکنه
  • بی نام US ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    18 2
    کیهان سالیان سال است خودش می نویسه و خودش برای خودش کف می زند (بخوانید "از خود تقدیر می کند!"). در واقع اگر خبرآنلاین خبرهای کیهان را هر روز نگذارد من به شخصه سال به سال تو دکه های روزنامه فروشی نگاه هم به تیترهای کیهان نمی کنم.
    • بی نام EU ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
      0 5
      قدر زر زرگر شناسد شماعکسهارو نگاه کنی کافیه
  • بی نام IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    19 0
    و باز هم شريعتمداري و تخيلاتش!
  • بی نام IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    4 0
    ترجيح ميدم راجع به كيهان و تفكراتش اظهار نظر نكنم ؛ گاهي اوقات ميگكم نكنه در راستاي اهداف دشمن دارن گام بر ميدارن
  • مردم A1 ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    1 1
    همین خبر و همین مطلب در سایت خبرگزاری ف...هم درج شده(قسمت فضای مجازی اش ) .لازم است سری به کامنت های آن جاهم بزنید و قضاوت کنید که این کامنت ها را مردم داده اند , آن کامنت را هم همان مردم داده اند ؟ این همان مردم هستند ؟ یا فقط تایید کنندگان کامنت ها فرق میکنند .در انجا حتی یک کامنت هم مخالف حسین آقا ( هرگز به او حاجی نخواهم گفت ) نیست همه جا هم صحبت از مردم است ... آدم میماند کدام مردم واقعی و کدام مردم توهم است؟ در ضمن همین کامنت را در کامنت های انجا هم گذاشتم ... بعد از 5 ساعت هنوز تایید نشده ... ببینیم اینجا تایید میشود یا نه....میخوام بعدش هر دو را بشمرم بفهمم کدام مردم واقعی هستند وکدام مردم توهم!!!
  • علی EU ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    3 0
    روزنامه ها وشبکه های آمریکایی به میدان اومدن که علیه کیهان جوسازی کنن؟ این آقای شریعتمداری توچه فضایی سیرمیکنه؟؟؟؟به خدا پارانویا داره...
  • بی نام A1 ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۱
    1 9
    حساب کنیم کیهان خیلی از روزنامه های معروف درد ملتو درک می کنه و می نویسه ، کاسه و کوزه فتنه ها را برای همه بر ملا می کنه که دیگر روزنامه از ترس جرات اشاره هم ندارند ، کیهان خیلی از دیگر روزنامه ها رفتار و رویه های مسولان محترمتون را واشکافی و خطاهاشون را می گه ، کیهان خیلی از گرونی و درد مردم می گه ولی کو گوش شنوا
  • خال A1 ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    3 2
    واقعا كه استناد به اين مثبت ومنفى ها ياد أور ضرب المثل معروف "خود گويى و خود خندى عجب مرد هنرمندى" مى باشد. چاپ اين يك سطر مرد ميخواهد؟؟!!
  • نا شناس IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    6 1
    بي نام جان هر كي مخالف روحانيه بايد نفس بكشه و نبايد مزاحم نفس كشيدن بقيه بشه فراموش نكنيد 50 درصد راي به معني 50 درصد بقيه مخالف نيست شما در اقليتيد و مدتهاست كه جلوي نفس كشيدن ما رو گرفتيد بگذاريد اين دولت كارش رو بكنه و لطفا ساكت
  • علی A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
    15 1
    آقای شریعتنداری میخواسی خودت رییس جمهور بشی که اینقدر حرص نخوری بابا تو که اینقدر نکته سنجی چرا نمیای به میدان تا میزان رای مردم به تو وافکار ت مشخص بشه بترس از سنت خداوند متعال ..
    • cevat A1 ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۲
      2 0
      خدارو چه دیدی شاید هم روزی رییس جمهور بشه.
  • صلدق A1 ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۷/۳۰
    1 0
    اقای شریعتمداری یک نگاه به محبوبیت خودتان بیندازید یک نگاه هم به محبوبیت اقای خاتمی امان اززمانی که خدا بخواهد کسی عزیز شودچندین سال هست اقای شریعتمداری به اقای خاتمی هر روز می تازد ولی ببینید هر روز طرفداران این سید زیاد میشود اقای شریعتمداری وای اگر از پس امروز بود فردایی