فارس نوشت:

به گزارش رویترز ، بزرگ‌ترین تولید کننده نفت اوپک در حال آماده سازی برای تبدیل شدن به اولین کشور خارج از آمریکای شمالی در استفاده از گاز شیل برای تولید برق و در نتیجه صرفه جویی بیشتر در صادرات پر سود نفت خام خود است.

با الهام از سود آوری صنعت گاز شیل در ایالات متحده که این کشور را از بزرگترین وارد کننده گاز به یک صادرکننده نو پا تبدیل کرده است،ریاض قصد دارد تا اولین گام های را برای استفاده تجاری از ذخائر غیر متعارف خود بر دارد.

خالد ال فالح رئیس اجرائی آرامکو (شرکت ملی نفت عربستان سعودی) در کنگره جهانی انرژی در کره جنوبی گفت:ما در حال آماده شدن برای آغاز تولید از گاز شیل و اشکال گوناگون منابع نامتعارف خودمان درچند سال آینده و عرضه آن به مشتریان هستیم.

وی افزود: تنها 2 سال پس از راه اندازی برنامه تولید گاز از منابع نامتعارف خود،در شمال عربستان سعودی،ما متعهد به تامین گاز برای توسعه نیروگاه 1000 مگاواتی که قرار است واحدهای استخراج فسفات و بخش تولید را تغذیه کند، می‌شویم.

بزرگترین صادر کننده نفت دنیا،با آزاد سازی ذخائر گاز خود،می تواند از این سوخت برای توسعه اقتصاد داخلی خود استفاده کرده و اجازه دهد تا فضای بیشتری برای صادرات نفت به بازارهای جهانی فراهم شود.

علی النعیمی وزیر نفت سعودی نیز برآورد کرده است این کشور بیش از 600 تریلیون فوت مکعب گاز نامتعارف-بیش از 2 برابر میزان ثابت شده- داشته باشد.

 این گزارش حاکی است شیل نوعی سنگ رسوبی است که از رس فشرده شده به صورت ورقه های نازک تشکیل شده است.

شیل های گازی گروه متنوعی از سنگ‌ها هستند که دارای متان محبوس در داخل خود بوده، در اعماق زمین وجود دارند و می توان به وسیله شکاف هیدرولیکی متان آن را استخراج کرد.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 317845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۲
    2 0
    ما هم نشستیم نفت و گازمان را دیگر کشورها غارت می کنند و فیلم احساسی و غیر واقعی در تلویویزون مبنی بر خودکفایی و یک شبه تولید قطعه ای که دیگر کشورها در طی سال ها تحقیق تولید می کنند تولید می کنیم و دیگر کشورها هم از نفتمان کیف می کنند.