سه شنبه 5 تیر 1397
یکشنبه 5 آبان 1392 - 14:20:00 چاپ

گروه موسوم به «جیش العدل» مسئولیت به شهادت رساندن مرزبانان ایران را بر عهده گرفت

سیاست > نظامی - ایسنا نوشت:

گروه موسوم به «جیش العدل» که خود را «ارتش عدالت و برابری» معرفی می‌کند در وبلاگی فارسی زبان، مسوولیت قتل مرزبانان نیروی انتظامی ایران در روز جمعه گذشته را بر عهده گرفته است.

وبلاگ این گروه کشتار مرزبانان ایرانی در منطقه سراوان در جنوب شرق ایران را در اظهاراتی غیرانسانی اقدامی «موفق و پیروزمندانه» توصیف کرده و گفته است که به این‌گونه کشتارها ادامه خواهد داد. این گروه گفته است که اعلام مسوولیت این اقدام «به دلایل امنیتی» به تاخیر افتاد.

در حمله گروهی به مرزبانان ایرانی در منطقه سراوان ١٤ نفر از مرزبانان ایرانی شهید و هفت نفر دیگر مجروح شدند. اشرار سپس از منطقه مرزی ایران فرار کرده و در پاکستان پناه گرفتند.

شبکه تلویزیونی بی‌بی سی فارسی گزارش داد که گروه موسوم به «جیش العدل» مدعی است که بر خلاف آمار اعلام شده توسط ایران، «ده‌ها» نفر را در «دفاع» از جوانان بلوچ، کرد و خوزستانی هدف قرار داده است، اما در جایی دیگر این اقدام را به جنگ سوریه و حمایت ایران از دولت آن کشور نسبت داده است.

علی عبداللهی، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ایران با اشاره به موافقت نامه امنیتی بین ایران و پاکستان خواستار "جدیت بیش‌تر طرف پاکستانی برای کنترل مرزها در مبارزه با تروریسم" شده است.

گروه موسوم به «جند‌الله» برای مدتی از شیوه مشابه ارتکاب این اقدام در مورد مرزبانان در ایران و سپس فرار به پاکستان استفاده می‌کرد تا این که عبدالمالک ریگی، رهبر آن گروه بازداشت و شبکه او متلاشی شد.

محمد مرزیه دادستان زاهدان اعلام کرد که ١٦ نفر از "افراد شرور که پیش از این حکم اعدام آن‌ها در مراجع عالی قضایی به تایید رسیده بود ولی بنا بر دلایلی اجرای حکم آن‌ها به تعویق افتاده بود" اعدام شدند.

/2929

کلید واژه‌ها : درگیری مرزی - حمله تروریستی -
مطالب مرتبط
48 دیدگاه
  • عرشیا
    یکشنبه 5 آبان 1392 - 14:28:19
    پاسخ
    301 8

    لعنت ابدی بر تمامی اشرار و ادمکشان .جیش العدل ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • بی نام
      یکشنبه 5 آبان 1392 - 20:30:09
      66 7

      اینایی که منفی میدن منافق هستند

    • هاشم
      دوشنبه 6 آبان 1392 - 13:38:51
      34 5

      هر کس تو منطقه سیستان بوده باشه میدونه این فقط کار عریستانه .اونا از رابطه ایران و غرب ناراحت هستند و دست به این حرکت زدند

  • بی نام
    یکشنبه 5 آبان 1392 - 14:30:39
    پاسخ
    153 8

    خدای ایران زیبای من از شمال سرسبزش تا جنوب نفت خیزش از کین دشمنان از جنگ و خونریزی مصون بدار سیتانیای عزیز هم لطفا صبور باشند میدونم زندگی سختی دارید ولی از جنگ دوری کنید چون واقعا این ملت طاقت یه جنگ دیگه رو نداره روحیه ها داغون

  • بی نام
    یکشنبه 5 آبان 1392 - 14:34:59
    پاسخ
    115 9

    مجموعه گروه های عقب مانده ذهنی: گروه اسلامی امارت شام، گروه اسلامی جندالشیطان، گروه اسلامی القاعده، گروه اسلامی عقب مانده های ذهنی سعودی، گروه اسلامی جیش العدل، گروه اسلامی عقب مانده های ذهنی سومالی، گروه اسلامی عقب مانده های ذهنی تونس، گروه اسلامی عقب مانده های ذهنی لیبی. تمامی این عقب مانده‌های ذهنی از فلسفه سلفیسم پیروی می کنند و حداکثر سواد آنها اول دبستان است و چهار عمل اصلی را بلدند.

  • بی نام
    یکشنبه 5 آبان 1392 - 14:36:16
    پاسخ
    91 5

    این متوهم ها اللهی بمیرن

  • محمدرضا
    یکشنبه 5 آبان 1392 - 14:50:12
    پاسخ
    50 5

    دوستان لینک این ها این هست خواهشا تو نظرات بگذارید می کشیم می کشیم هر که برادر را کشت لعنت خدا بر این گروه یک یاعلی بگید تو نطرات کاری کنید تا قدرت ایرانی را بداند خبر جان خواهشا منتشر کن http://jaishuladl.blogspot.de/

  • حسین
    یکشنبه 5 آبان 1392 - 14:52:00
    پاسخ
    72 6

    خون دربرابر خون. با این تروریستهای وحشی باید همینطور برخورد کرد.

  • mohsen
    یکشنبه 5 آبان 1392 - 15:00:37
    پاسخ
    212 14

    اسم این آشغالها رو هم مثل "جند الشیطان" باید درج کنید : "جیش الظلم"

    • بی نام
      یکشنبه 5 آبان 1392 - 16:40:34
      153 11

      جیش الکفار هم بد نیست

    • آزاد
      یکشنبه 5 آبان 1392 - 17:03:39
      76 8

      نام اونهایی را که منفی دادن چه بگذاریم . جند ....

    • امین
      یکشنبه 5 آبان 1392 - 17:08:33
      52 5

      نمیدونن که اخر و عاقبتشون مثل ریگی میشه

    • بی نام
      یکشنبه 5 آبان 1392 - 17:20:44
      48 33

      کافیست رهبر اجازه دهد تا نفرآخر این فرقه ضاله راتکه تکه می کنیم

  • بی نام
    یکشنبه 5 آبان 1392 - 15:06:27
    پاسخ
    43 99

    اگر احمدی نزاد در هشت سال گذشته فقط یک کار در دولت وی انجام شده باشد برای ملت ارزش مند است که همان ثبات امنیتی کشور و دستگیری مالک ریگی بوده دوباره دولت شل کن سفت کن تشکیل شده و وضع امنیتی به هم ریخته این همه نهادهای انقلابی یا واقعا دلسوز نیستند و با اسم انقلاب فکر چابیدن هستند و یا یهل انگار و بی عرضه چطور چند عدد جنایت کار از روستای خودش فرار کرده و وارد کشور مجاور شده اموزش تروریستی دیده و هر روز هم به مرزبانان حمله کرده ولی دستگاه های امنیتی قادر به شناسایش نبوده و نتوانسته ردیابیش کند در حالی که امریکا اکثر دنیا را زیر چتر امنیتی خود دارد ولی ایران فقط حرف می زند دلم می خواهد توی دهن هر احمقی که تفکر تسامح و تساهل رادر مقابل تروریستها مطرح کند بزنم ا

    • سوری
      یکشنبه 5 آبان 1392 - 20:43:00
      24 2

      شما از آب گل آلود ماهی نگیر برادر.دشمنان انقلاب و اسلام به افراد نگاه نمی کنند آن ها ماهیت ایران و ایرانی را هدف قرار داده اند.

  • بی نام
    یکشنبه 5 آبان 1392 - 15:16:50
    پاسخ
    75 5

    برخورد قاطع با اين تروريست ها

  • 77
    یکشنبه 5 آبان 1392 - 15:25:09
    پاسخ
    53 8

    لعنت به شما

  • بی نام
    یکشنبه 5 آبان 1392 - 15:28:58
    پاسخ
    102 7

    ملت کرد احتیاجی به داخواهی و حمایت شما ندارند تروریست های کثیف...من خودم کردم اگه تو این مملکت هربلایی سرم بیاد بی مهری هم به هم بشه بهتر تا با شما القاعده های احمق ناایرانی یکی بشم و بازهم برای ایران جان خواهم داد نه جان هم وطنانم را بگیرم...ضمنا اون سربازای بیچاره چه گناهی دارن؟

  • بی نام
    یکشنبه 5 آبان 1392 - 15:40:38
    پاسخ
    65 6

    زنده باد ایران . اگر یک گروه حرفه ای و دوره دیده از مرز پاسداری میکرد این اتفاق نمی افتاد تا چند سربازی که فقط مدت کوتاهی را آموزش دیده اند به شهادت برسند .

    • بی نام
      یکشنبه 5 آبان 1392 - 18:45:25
      28 4

      جیش الکلب (سگ)بهتر است بگوییم .

  • ایرانمهر
    یکشنبه 5 آبان 1392 - 15:54:04
    پاسخ
    51 7

    به ارتش عدالت یا بهتره بگم ارتش ترسوها می گوئیم که با همین کار ناجوانمردانه و احمقانه قبر خودشونو کندند .

  • id
    یکشنبه 5 آبان 1392 - 16:06:37
    پاسخ
    50 6

    گور پدرشون

  • بی نام
    یکشنبه 5 آبان 1392 - 16:13:30
    پاسخ
    57 6

    همه نیرو های امنیتی و نظامی باید تمرکزشون رو مناطق مرزی باشد. دشمن خیره سر در کمینه

  • بی نام
    یکشنبه 5 آبان 1392 - 16:24:43
    پاسخ
    48 5

    پدرشونو دربیارید تا اقتدار ایران زیر سوال نره

  • بی نام
    یکشنبه 5 آبان 1392 - 16:25:41
    پاسخ
    43 4

    اولا این بی لیاقتی مسولان رو میرسونه که یکبار اگه درست به این پاکستانی های مزدور درست جواب میداد اونا حواسشون رو جمع میکردن و مرزشون رو میپاییدن ثانیا اون گروه ملعون اگه وجودش رو دارن فرار نکن اگه بچه حلال زادن با سرباز بدبخت که نمیجنگیدن

  • رضا
    یکشنبه 5 آبان 1392 - 16:43:15
    پاسخ
    35 13

    یک عده سفاک وحشی وهابی که از سوی امریکا ، اسرائیل ، عربستان وهابی و پاکستان تغذیه مالی می شوند نمی توانند به وحدت شیعه و سنی در ایران آسیبی بزنند. درود بر سربازان غیوری که در هنگام مرزبانی از خاک مقدس ایران به شهادت رسیدند. وزارت امور خارجه به نظرم می بایست سفیر پاکستان رو احضار می کرد نه کاردار رو . حمله از خاک پاکستان انجام گرفته و اونها می تونستند تروریستها رو شناسائی کنند.

  • سروش
    یکشنبه 5 آبان 1392 - 16:47:37
    پاسخ
    40 6

    لعنت بهشون یعنی ما از عهده ی چار تا آشغال تروریستم بر نمیایم؟!! جهانی رو تصور کن بدون نفرت و باروت . . .

  • بي نام
    یکشنبه 5 آبان 1392 - 16:48:46
    پاسخ
    37 5

    لعنت براين جيش الظلم برادرهاي مسلماني ماروبدون هيچ گونه ظلم وستمي به قتل رساند

  • بی نام
    یکشنبه 5 آبان 1392 - 16:51:46
    پاسخ
    50 4

    جریان پهپاده که تلویزیون نشان داد چی بود ایا کاری برای امنیت کشور پهپادها انجام دادند چرا سربازان تجهیزات دید در شب ندارند و چرا قافل گیر می شوند چرا اشرار از طریق فامیلهاشان به دام نمی اندازند

  • amir
    یکشنبه 5 آبان 1392 - 16:53:32
    پاسخ
    35 5

    این وحشی ها باید به سزای اعمالشون برسن

  • محسن
    یکشنبه 5 آبان 1392 - 16:58:55
    پاسخ
    31 5

    انشاالله چند وقت دیگر خبر دستگیری سرکرده وابسطه به استکبار این گروه تروریستی را می شنوید و اعدام این جانیان را می بینید.

  • پيام
    یکشنبه 5 آبان 1392 - 17:04:02
    پاسخ
    29 4

    آخر و عاقبت اين همه اختلاف افكني مذهبي همينه...اينها از خود حضرت پيامبر جلوتر دارن ميرن.

    • بی نام
      یکشنبه 5 آبان 1392 - 20:09:52
      13 1

      اینا با پیامبر 180 درجه زاویه دارن چطوری ازش جلو بزنن

  • احسان
    یکشنبه 5 آبان 1392 - 17:32:48
    پاسخ
    33 15

    اون بخش از از نام ایشان "عدالت و برابری " چقدر شبیه جملهای است که عبدالحمید امام جماعت مسجد مکی در بیانیه اش فرموده است....... این شباهتها اتفاقی نیست

  • محمد
    یکشنبه 5 آبان 1392 - 17:50:05
    پاسخ
    29 6

    این گروه احمق نمیفهمندکه یک کشورباانهمه پشتیبانی طی 8سال حمله به ایران هیچ غلطی نتوانست بکند اینها که عددی نیستندماازسپاه وارتش نیرومند کشورمان می خواهیم به یاری خدااین حرکات را درنطفه خفه کنند

  • بی نام
    یکشنبه 5 آبان 1392 - 18:04:23
    پاسخ
    25 2

    بخدا این گروه تروریستی یک زره بویی از انسانیت نبرده اگر یک لحظه مصیبت وارده به خانواده این عزیزان میتوانستند مثل یک انسان واقعی درک کنند دست به چنین کار بی شرمانه ای نمیزدند انشاالله بزودی عاقبت شوم این گروه ازخدا بیخبر مثل گروه ریگی ملعون میشود

  • بی نام
    یکشنبه 5 آبان 1392 - 18:26:54
    پاسخ
    52 4

    عدل از نظر برادران سلفی یعنی کشتن یک مشت بچه ۱۹ ساله سرباز وظیفه بدبخت که نه سر پیاز بودن نه تهش!

  • لطفی
    یکشنبه 5 آبان 1392 - 18:40:32
    پاسخ
    22 3

    تنها راه مقابله ما ا استفاده از تجهیزات ماهواره ای و هواپیماهای بدون سرنشین جهت منهدم کردن پایگاه مخالفان حتی در خاک افغانستان عراق وپاکستان می باشد

  • منصوری
    یکشنبه 5 آبان 1392 - 18:43:56
    پاسخ
    29 2

    تروریست های پست. جوانان خوزستانی و کرد و بلوچ رو به خودتون نچسبونید.مگه ما با همه ی اینا تو یه دانشگاه درس نمیخونیم هیچوقت اونا چنین روحیاتی ندارن دروغگوهای جانی. مزدوری میکنی پولتو میگیری جوون بدبخت 18یا 19 ساله رو که از خونوادش دوره و سر مرز نگهبانی میده میکشی اونوقت میای به پای جوانان خوزستانی و کرد و بلوچ میذاری.

  • بی نام
    یکشنبه 5 آبان 1392 - 19:07:08
    پاسخ
    13 6

    آمریکاجنایتکار میخواست در آستانه ژنو این پیغام رو بده به ایران که اگر مطابق میل ما نباشی مرزهات مثل سوریه میشه اما کور خوانده

  • بی نام
    یکشنبه 5 آبان 1392 - 19:24:14
    پاسخ
    18 2

    کشتن سربازان بی گناه بعد اسم گروه لعنتی رو گذاشتن عدل خاک بر سر اون عدالتی که شما دارید.

  • علی
    دوشنبه 6 آبان 1392 - 10:27:24
    پاسخ
    8 2

    با سلام ، از مسئولین می خواهم در مقابله با تروریستها سهل انگاری نکنند. یک تروریست که آدم کشته او را تا سالها زنده نگه ندارندو زود آنها را به سزای عمل خود برسانند. دولت مردان پاکستان هم قابل اطمینان نیستند. اکنون نیرو های وهابیت و طالبان با کمال وقاحت در کشور پاکستان با امکانات دولتی آدم می کشند. راستی دولت پاکستان چقدر با آن آدم کش ها مقابله کرده است؟

  • دیبا
    دوشنبه 6 آبان 1392 - 15:35:10
    پاسخ
    21 2

    وقتی پهبادهایی ساخته ایم که با هربار سوختگیری میتوانند حدود 24 ساعت پرواز کرده و بصورت انلاین به فیلمبرداری بپردازند و تازگیها مسلح هم شده اند چرا در راستای حفاظت از مرزها بکار گیری نمیشوند.

  • من
    سه شنبه 7 آبان 1392 - 07:54:36
    پاسخ
    9 4

    تو رو خدا يه فكري به حال امنيت مرزها بكنيد تا عده اي بي سر پا به راحتي نتونن در چشم به هم زدني 14 تا از عزيزان ما رو شهيد كنند

  • بی نام
    سه شنبه 7 آبان 1392 - 08:53:12
    پاسخ
    9 4

    یعنی چی؟؟ این دیگه چه مرزیه؟؟ اینجوری امنیت کشور رو تو یه جنگ میخوان تعیین کنن؟؟؟

  • حامد
    سه شنبه 7 آبان 1392 - 17:29:25
    پاسخ
    8 3

    لعنت بر گروههای بی وجدان و بیشرف تروریستی همچون جیش العدل داعش و النصره که سگهای هار و زنجیر گسیخته غربیها در منطقه هستند.

  • بی نام
    سه شنبه 7 آبان 1392 - 17:30:10
    پاسخ
    10 3

    تف به ذات هرچی سلفی بی عدل و وجدان نامرد

  • رزمنده
    پنجشنبه 16 آبان 1392 - 11:29:45
    پاسخ
    9 0

    مسئولان به جای کمک به پاکستان و به دردمندان وفقیران کشور خود مان رسیدگی کنند

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

وبگردی