۰ نفر
۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۳

از چهار روز پیش، آتشفشان سیان‌بانگ اندونزی برای سومین بار ظرف چند ماه اخیر فوران کرد و ستونی ۷ کیلومتری از خاکستر آزاد کرد. ارتش اندونزی نیز منطقه را تخلیه کرده است.

محمود حاج‌زمان: از روز 3 نوامبر / 12 آبان، آتشفشان سیان‌بانگ در غرب اندونزی مجددا برای سومین بار طی ماه‌های اخیر فوران کرده است. این کوه 2600 متری ابری از خاکستر به ارتفاع 7 کیلومتر را در هوا پراکنده ساخته است، که باعث شد تا روستاییان مناطق اطراف این کوه مجبور به تخلیه منطقه و ترک خانه‌های خود شوند.

به گزارش نشنال جئوگرافیک، فوران اخیر باعث شد تا آژانس ملی کاهش بلایای طبیعی اندونزی وضعیت آتشفشان را از حالت «احتیاط» به حالت «آماده باش» ارتقاء دهد؛ وضعیتی که از نظر سطح خطر در رتبه دوم قرار می‌گیرد. با کمک نیروهای ارتش، 1293 نفر ساکن 4 روستای نزدیک این آتشفشان که در فاصله 88 کیلومتری مرکز استان سوماترای شمالی قرار دارد، تخلیه شده و به مناطق امن منتقل شدند.

سیان‌بانگ

آتشفشان سیان‌بانگ یکی از20 آتشفشان فعال زمین است که در حال حاضر در نقاط مختلف دنیا مشفول فوران هستند. البته با توجه به قرار گرفتن مجمع‌الجزایر سوماترای اندونزی روی کمربند آتش اقیانوس آرام این موضوع چندان عجیب نیست. کمربند آتش مجموعه‌ای از خطوط گسل است که از سواحل آمریکای اقیانوس آرام، تا ژاپن و جنوب شرقی آسیا کشیده شده است.
سیان‌بانگ
۵۳۲۷۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 321305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =