ستاره سرشناس بوکس جهان معتقد است برای پیشرفت بوکس در ایران باید لابی های مان در فدراسیون جهانی بیشتر شود.

مهیار منشی پور، قهرمان سابق بوکس سبک وزن دنیا که در 6 دوره متوالی صاحب این افتخار شده ،متولد شهر بم است. نام او اولین بار زمانی برای ایرانیان شناخته شد که پس از زلزله بم به زادگاهش آمد تا درکنار خانواده داغدارش باشد. او که حالا با کمک یونیسف مدرسه ای زیبا را برای کودکان شهرش ساخته . منشی پور حالا معاون وزش یکی از ایالات فرانسه است و تا همین چند ماه قبل یکی از بخت های کسب عنوان وزارت ورزش در این کشور بود.

او در گفت و گو با خبر از روزهای قهرمانی اش گفته . از اینکه:« در دوران قهرمانی ، من خیلی کم باختم اما دقیقا در همین روزهای سال قبل ، در هفتمین فینال زندگی ام مغلوب شدم فهمیدم دیگر در 34 سالگی باید فکر قهرمانی را از سرم بیرون کنم و مرا همان 6 عنوان قهرمانی بس است.»

او که در سفرهای قبلی اش به تهران چند باری با بچه های تیم ملی بوکس ایران تمرین داشته درباره بخشی از دلایل ناکامی بوکسورهای ایرانی می گوید:« در بوکس آماتور مهمترین مسئله مافیای داوری است. بچه های ورزش های رزمی ما کلا توانایی بالایی دارند. مثلا در تکواندو یا کاراته این را می بینیم. بوکس خیلی سخت تر از آن رشته ها نیست. آنچه سبب می شود آنها جا بمانند نحوه داوری در بوکس آماتور است. آنجا مافیای بوکس به راحتی می تواند برنده را بازنده کند.»

او البته معقتد است:«بوکس آماتور اگرچه طلای المپیک دارد اما بوکس واقعی بوکس حرفه ای بدون کلاه ایمنی است که ما در ایران آن را نداریم!»

متن کامل این گفت و گو را می توانید پس از ایام سوگواری سالار شهیدان در «خبرآنلاین» بخوانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 32148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • maziar IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۸۸/۱۰/۰۲
    5 0
    ازاينكه درموردقهرمان ايراني بكس سبك وزن اروپاوجهان مطلبي نوشتيدمتشكرم
  • pouya IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۵
    3 0
    با سلام از اینکه بزرگان بوکس ایران از همه نظر به این رشته توجه دارند متشکرم امیدوارم که در این رشته که سلطان ورزشهاست عناوین بیشتری کسب نماییم تا مسئولین بیشتر به این رشته اهمیت دهند. با تشکر از شما