نظر معاون پیشین ارزی بانک مرکزی درباره کفاشیان

معاون پیشین ارزی بانک مرکزی گفت: آقای کفاشیان در بانک مرکزی با صداقت کار کرد و در سطح خودش مدیر خوبی بود اما اینکه یک اقتصاددان یا یک آدم تکنیکال در حوزه اقتصاد و ارز باشد، نیست.

کمال سید علی، که در کنار حضور بیش از سه دهه خود در سیستم بانکی کشور در حوزه ورزش نیز فعالیت‌هایی داشته و دارد با حضور در کافه خبر علاوه بر مسائل ارزی در مورد رئیس فدراسیون فوتبال نیز سخن گفت.

سیدعلی که سابقه حضور در تیم ملی جوانان والیبال در سال ۵۰ را دارد، تاکنون در مسابقات پینگ‌پنگ پیشکسوتان نایب قهرمان و در مسابقات پینگ‌پنگ سیستم بانکی کشور طی سال ۸۹ قهرمان شده است.

معاون پیشین ارزی بانک مرکزی در مورد علی کفاشیان، رئیس فعلی فدراسیون فوتبال اظهار کرد: چندین سال است که آقای کفاشیان را می‌شناسم. آقای کفاشیان یک آدم با تقوا و نمازخوان است و از قبل از انقلاب جزء انجمن اسلامی بانک مرکزی بوده و در کار خودش در اداره تها‌تر و امور صادراتی و پیمان ارزی و موارد مشابه خیلی مسلط بود. او با وجود داشتن ویژگی‌های مدیریتی مانند تصمیم‌گیری سریع و داشتن قدرت نه گفتن، بالا بودن مقاومت و داشتن نگاه خیلی جدی و حیثیتی به کار، با کسی دعوا نمی‌کند و نسبت به کسی تند نمی‌شود.

سیدعلی با بیان اینکه جامعه ورزشی کشور پذیرنده مدیر قوی نیست، اضافه کرد: اتفاقا به نظر می‌رسد کفاشیان در میان روسایی که در فدراسیون فوتبال فعالیت کرده‌اند موفق بوده است. بالاخره کسی برزیل یا انگلیس یا آلمان و کسی هم ایران را به جام جهانی می‌برد.

وی ادامه داد: به نظر من، خیلی از مدیران قوی مثلا حتی آقای صفایی فراهانی خیلی نمی‌توانند در بخش ورزش موفق باشند، چون در مواقعی محکم می‌ایستند و نه می‌گویند. آن موقع، زمانی است که مثلا آقای پروین در اتاق وزیر ورزش را باز می‌کند و به داخل می‌رود. حالا اگر او بگوید وارد نشوید، آن وقت برخی را ناراحت کرده است.

معاون پیشین ارزی بانک مرکزی با بیان اینکه طبع مدیریت در بخش ورزشی با بقیه بخش‌های دیگر متفاوت است، تصریح کرد: در مجموع باید بگویم آقای کفاشیان در بانک مرکزی با صداقت کار کرد اما اینکه ایشان یک اقتصاددان یا یک آدم تکنیکال در حوزه اقتصاد و ارز باشد نیست بلکه در سطح خودش مدیر اداره صادرات بود و خیلی هم خوب کار کرد و در مقطعی مدیر اداره سیاست‌های واردات و صادرات شد که خود من معاونش بودم.

سیدعلی در مورد اینکه کفاشیان مایل است مدیر عامل یک بانک خصوصی شود نیز گفت: چون من میزانی به این موضوع هم نزدیک هستم می‌گویم که مدیر عامل بانک خصوصی هرکسی نمی‌تواند شود. بالاخره سهامداران بانک خصوصی نگاه خاصی به مدیر عامل خودشان در زمینه‌های مختلف دارند و این موضوع بستگی دارد به اینکه چقدر فرد می‌تواند نگاه صاحبان سهام بانک را جلب کند که این کار سختی است.

مشروح نشست کافه خبر با حضور کمال سیدعلی به زودی منتشر می شود.

31235

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 323214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
    0 0
    "تصمیم‌گیری سریع و داشتن قدرت نه گفتن،داشتن نگاه خیلی جدی و حیثیتی به کار" چرا در بیشتر موارد جوری صحبت می کنند که انگار شنونده ها چندین و چند سال تو این دنیا نبودن!!!