ادعای یک نویسنده درباره قتل‌های 125 سال پیش

پاتریشیا کورن‌ول نویسنده داستان‌های جنایی مدعی شده پرده از راز قتل‌های جک سلاخ برداشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، پاتریشیا کورن‌ول، نویسنده داستان‌های پرفروش مدعی شده مدارکی جدید پیدا کرده که نشان می‌دهد جک سلاخ (Jack the Ripper) یکی از نقاشان معروف قرن بیستم بوده است.

کورن‌ول مدعی است این مدارک نشان می‌دهد جک سلاخ که زمانی نامش لرزه به اندام مردم لندن می‌انداخت و معروف‌ترین قاتل این شهر بوده یک هنرمند بوده است. این نویسنده آمریکایی مدت 11 سال روی پرونده جک سلاخ تحقیق کرده است.

او در این تحقیقات به مظنون اصلی پرونده یعنی والتر سیکرت پرداخته است. کسی که متهم بود مسئول قتل‌های وایت‌چپل در شرق لندن در سال 1888 بوده است.

کورن‌ول مدعی است کاغذ ته‌نقش (واترمارک) نامه‌هایی که قاتل برای پلیس می‌فرستاد به شدت شبیه به کاغذهایی هستند که سیکرت نقاش استفاده می‌کرد. سیکرت که در دنیای چاپ و نشر هم دستی داشت در سال 1942 درگذشت.

کورن‌ول همچنین مدعی است سرنخ‌هایی پیدا کرده که سیکرت را به خانواده سلطنتی ربط می‌دهد و بدین ترتیب او هم به خیل افرادی بدل می‌شود که «تئوری توطئه خانواده سلطنتی» را در این پرونده پیش کشیدند. بسیاری از افرادی که روی پرونده جک سلاخ کار کردند، معتقد بودند قاتل با خانواده سلطنتی در ارتباط است.

جک سلاخ کیست؟
جک سلاخ نامی است که به قاتل ناشناس چندین زن در محله وایت‌چپل در لندن در سال 1888 داده شده است. این نام برگرفته از نامه‌ای است که به اداره پلیس آن زمان رسید. نویسنده نامه مدعی شده بود قاتل است، اما بسیاری معتقد بودند این نامه را روزنامه‌نگاری نوشته تا شرایط را برای نشریات داغ کند.

در آن زمان این قاتل بیشتر با نام‌های «قاتل وایت‌چپل» و «پیشبند چرمین» شناخته می‌شد، اما در نامه‌ای به تاریخ 17 سپتامبر 1888، قاتل احتمالی از نام «جک سلاخ» استفاده کرده است. این قتل‌ها در فاصله سال 1888 تا 1891 رخ دادند، هرچند برخی از قتل‌هایی که به نام جک سلاخ تمام شد، با قتل‌های سال 1888 شباهت نداشتند.

هنوز مشخص نیست جک سلاخ چند نفر را کشته، اما یک چیز مشخص است و آن اینکه او حداقل پنج زن خیابانی را در فاصله 31 اوت تا 9 نوامبر 1888 به قتل رسانده است. شباهت این قتل‌ها در این بود که در همگی گلوی مقتول از سمت چپ به راست بریده شده بود و بعد شکم قربانی پاره شده بود.

بعد از این چند قتل دیگر نیز تا سال 1891 رخ داد و برخی به این پنج قتل شباهت داشتند، اما دقیقا مشخص نشد که قاتل آن‌ها همان قاتل پنج قتل وایت‌چپل بوده یا نه. با این حال بسیاری احتمال می‌دادند قاتل فردی تحصیل‌کرده است و کار با وسایل پزشکی را بلد است.

جک سلاخ هرگز دستگیر نشد اما میراث اسرارآمیزش برای اهالی ادبیات و سینما ماندگار شد. یکی از نامه‌های معروف او «جهنمی» نام دارد که منبع الهام فیلمی سینمایی درباره جک سلاخ به همین نام «جهنمی» با بازی جانی دپ شد.

ادعای نویسنده
کورن‌ول در طی چند سال گذشته با جان گریو، فرمانده پیشین اسکاتلندیارد همکار شده بود و میلیون‌ها دلار پول خود را صرف خرید 32 تابلو از سیکرت کرده بود تا بتواند راز این جنایت‌های تاریخی را فاش کند. در پرونده جک سلاخ حداقل پنج زن خیابانی به قتل رسیدند.

این نویسنده داستان‌های جنایی در طی تحقیقاتش همچنین تمام نامه‌هایی را که گفته می‌شود قاتل برای پلیس ارسال کرده، خواند. این نامه‌ها در حال حاضر در آرشیو ملی در کیو نگهداری می‌شوند.

این نویسنده 47 ساله که تاکنون بیش از 100 میلیون نسخه از کتاب‌هایش به فروش رفته اند به «ایونینگ استاندارد» گفت: «حس می‌کنم این معما را حل کرده‌ام. به نظرم کار سیکرت بوده، حالا بیش از هر زمان دیگری مطمئن هستم کار او بوده.»

او افزود: «می‌توانم این مسئله را ثابت کنم؟ نه، مگر می‌شود؟ همه چیز در این کار به شرایط بستگی دارد  و تنها علمی که امروز می‌تواند در این پرونده به کمک ما بیاید، علم فورنزیک است. با توجه به شباهت‌های کاغذهای نامه قاتل و کاغذ نقاشی سیکرت، نمی شود گفت این شباهت‌ها تصادفی هستند.»

کورن‌ول ادامه داد: «چیزی که برخی از مخالفان خواهند گفت و خیلی هم نکته درستی است این است که «خب، ممکن است او نامه‌های جک سلاخ را نوشته باشد، اما این ثابت می‌کند او قاتل بوده؟» این حرف درست است.»

این نویسنده رمان‌های جنایی در انتها گفت: «به هر حال این نامه‌ها به شدت اعتراف‌گونه هستند و خشن. به نظرم این مجموعه قتل‌ها تا ابد ذهن مردم را سرگرم کنند و راز آن‌ها هرگز بطور قطع فاش نشود.»

تلگراف / 29 نوامبر / ترجمه: حسین عیدی‌زاده

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    32 0
    جالب بود .
  • reza IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۹
    6 2
    البته اینکه خانم پاتریشیا کورن‌ول مدعی شده است که قاتل همان نقاش معروف بوده ، مطلب جدیدی نیست و مربوط به چندین سال پیش می باشد. به هر حال ممنون خبر آنلاین.
  • بی نام IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۵
    6 3
    من 3 سالی میشه که رو این مسله کار میکنم و میدونستم والتر سیکرت یکی از 3 تا مظنون اصلی بود که بعد از جیمز میبریک پر رأی ترین مظنون بوده تشابه کاغذ های قاتل و والتر نظریه جالبی بود اما خانم انگار فراموش کردن که فقط یکی از نامه ها اثبات شده که متعلق به قاتل بوده که اون هم اسکاتلند یارد اعلام کرده ربوده شده اما عکساش وجود داره و عنوان نامه هست from hell که اداره تحلیل و تشخیص هویت جنایی تشابه آن هارا رد کرده و ما بقی نامه ها با عنوان dear boss و dear old boss به احتمال بسیار زیاد جعلی هستند. با تشکر از سایت، مردانی
    • عرفان A1 ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
      0 1
      چرا سیکرت
  • بی نام A1 ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۱
    2 1
    چرا مردم رامیکشت؟
    • بی نام IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
      0 4
      بیمار روانی بود
  • عرفان A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۷
    0 3
    سیکرت در سال 1891 میمیره زمانی که ا ون قتل ها تموم میشه