۰ نفر
۱۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۲

بارش‌های زودهنگام زمستانی از بامداد چهارشنبه در اقصی نقاط شهرهای ایرام باعث غافلگیری مردم در جاده ها شد.

به گزارش خبرآنلاین، سازمان راهداری اعلام کرد که اکثر جاده های کشور به خاطر بارش برف مسدود هستند و رانندگان باید احتیاط کنند.
استانهایی که هم اکنون با بارش برف تردد در آنها سخت شده در جدول زیر آمده است:

نام استان وضعیت جاده
گیلان در رشت، بارش شدید برف که در برخی از مناطق کوهستانی گیلان از شب گذشته و بامداد امروز آغاز شده بود همچنان ادامه دارد.
بارش شدید برف در محور اسالم به خلخال تردد در این محور را با کندی مواجه کرده و اکنون ارتفاع آن به 20 تا 25 سانتی‌متر رسیده است.
در محورهای کوهستانی حشمت‌آباد، قوشه لانه، ویه ‌ـ کلیشم شهرستان رودبار ارتفاع برف 10سانتی‌متر، محور اشکورات و لات‌محله رودسر ارتفاع برف 15 سانتی‌متر، محور بلوردکان و خصیل‌دشت املش ارتفاع برف به 10 سانتی‌متر رسیده است.
خراسان شمالی
در حال حاضر برف در محورهای استان خراسان شمالی به ویژه در گردنه‌های امین‌الله، چمن بید، اسدلی و غلامان در حال بارش است.از رانندگانی که قصد عبور از محورهای استان را دارند تقاضا می‌شود ضمن رعایت سرعت مطمئنه، تجهیزات ایمنی و زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند.
البرز هم اکنون جاده‌های آبیک، الوند و آوج از بامداد امروز زیر پوشش بارش‌های پراکنده و مستمر برف به صورت کولاک قرار داشته که البته مانعی آنچنانی در مسیر تردد خودروهای عبوری تا به حال گزارش نشده است.با این حال راهداری قزوین از رانندگان عبوری از محورهای استان خواست تا با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.
زنجان بارش برف در زنجان، این استان را سفیدپوش کرد. گردنه «آق کند» به دلیل بارش برف تیغ‌زنی شده و اکنون در حال نمک پاشی است. در گردنه‌های «پاپایی، قلی کند و اند آباد» داشتن زنجیر چرخ الزامی است، و رانندگان در هنگام تردد در این گردنه‌ها از سرعت مطمئنه استفاده کنند.
طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی دمای استان با افت محسوس و بارش برف همراه است،برای همین رانندگان برای اینکه سفر مطمئنی داشته باشند، پیش از سفر از سلامت سیستم گرمایشی خودروی خود اطمینان یابند.
مازنداران بارش برف در مناطقی از کجور که در پایین دست قرار دارند به 10 سانتی‌متر رسید و در دیگر مناطق روستایی کجور همچون نیچکوه و کی‌کوه به 25 سانتی‌متر رسیده است.

به جهت پیشگیری از انسداد راه‌های مواصلاتی در بخش کجور مکاتبات لازم با اداره راه و شهرسازی انجام شد تا خودروهای برف‌روب به منطقه کجور اعزام شوند و از هم‌اکنون استقرار یابند.تاکنون تمامی راه‌های مواصلاتی در کجور باز است و تردد در آن جریان دارد و هیچ‌گونه گزارشی از بروز مشکلات در زمینه‌های مختلف ناشی از بارش برف در منطقه کجور نشده است.

بنابراین تمام مسافران و کسانی که قصد تردد و مسافرت به بخش کوهستانی کجور را دارند حتما با خود زنجیر چرخ و ضد یخ و سایر ملزومات مورد نیاز ایمنی خودرو و البسه گرم به همراه داشته باشند.

 

47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک شهروند IR ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    2 0
    بارش زود هنگام چیه برادر من آلان وسط آذر ماه هستیم.کلا توی تهران 2 با بیشتر بارندگی نداشتیم .به امید خدا بارشها ادامه داشته باشه.هم به صورت باران و هم به صورت برف بلکه تهران هم یه خبرهایی از بارش بشه...
  • محمدرضا A1 ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    1 0
    رانندگان عزیز حتما برای تردد توی این جاده ها احتیاط کنید.
  • بی نام A1 ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
    0 0
    مرسی از اطلاع رسانی.راستی سایتی چیزی نداره ان لاین ببخشید بر خط ادم نگا کنه وقتی لازم میشه؟!!
  • بی نام NL ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    2 1
    ایرام نه . ایران