دوشنبه 25 تیر 1397
چهارشنبه 20 آذر 1392 - 07:00:57 چاپ
مرگ یک پلنگ ماده و بسیج عمومی برای یافتن فرزندانش در لرستان ...

ما اینگونه مردمانی که می‌گویند، نیستیم! هستیم؟

وبلاگ > درویش، محمد - در شامگاه هفدهمین روز از آذرماه 1392، یک قلاده پلنگ ماده در تصادف با یک خودروی عبوری در استان لرستان کشته شد؛ آن هم در حالی که فتح‌الله امیری و گروه سازندگان در جستجوی پلنگ ایرانی، پس از شش سال تلاش، در نهایت نتوانستند یک پلنگ زنده را از نزدیک مشاهده کنند! با این وجود، از پس این ماجرای تلخ، دو رخداد امیدبخش هم اتفاق افتاد که در این نوشتار به آن پرداخته شده است ...

    پلنگ‌ها، بزرگترین گربه‌سان موجود در ایران هستند که هنوز می‌توان رد آنها را در برخی زیستگاه‌های کشور، به ویژه در استان لرستان یافت. سه روز پیش، حدود ساعت 20، راننده یک خودرو پژو پارس سفیدرنگ در کیلومتر ۲۵ جاده خرم آباد - الشتر، محدوده گردنه ایواندر متاسفانه با یک قلاده پلنگ ماده تصادف کرد و مادر در جا کشته شد. بررسی‌های تیم پزشکی نشان داد که این پلنگ ماده 4 ساله و سینه‌هایش پر از شیر بوده است. بنابراین، دست کم باید بین دو تا 4 فرزند چشم به راه هم داشته باشد که اینک کسی از سرنوشت آنها خبر ندارد!

پلنگ ماده کشته شده در شامگاه 17 آذر 1392

    در پس این حادثه‌ی تلخ و غمبار - که نشان می‌دهد در ساخت جاده‌های کشور که از مناطق با ارزش زیستگاهی ما عبور می‌کند، هیچگونه تمهید فنی از جمله فنس‌کشی، علایم هشداردهنده‌ی عبور حیوانات وحشی و یا استفاده از دالان‌هایی اختصاصی برای عبور امن حیوانات در نظر گرفته نشده است - دو اتفاق خوشایند و امیدبخش هم ثبت شد. نخست آن که راننده خودرو پژو، به جای آن که صحنه را ترک کند و لاشه‌‌ی پلنگ را رها سازد، در محل حادثه ماند و از آن مراقبت کرد تا مأمورین اداره کل محیط زیست استان لرستان خود را به صحنه تصادف برسانند و بتوانند از لاشه، نمونه‌گیری‌های لازم را به عمل آورند. و دوم آن که تاکنون چندین پیامک عجیب و فراموش‌نشدنی برای نگارنده ارسال شده که گروهی داوطلب راهی منطقه شده‌اند تا بتوانند رد فرزندان آن مادر را یافته و آنها را از مرگ نجات دهند.
    این که در ایران ما و به رغم همه‌ی دشواری‌های معیشتی جانکاه و تحمل تحریم‌های بین‌المللی فله‌ای، هنوز مردمانی زیست می‌کنند که در سوگ مرگ یک ماده پلنگ اینگونه به قلیان افتاده و برای نجات فرزندانش به منطقه می‌روند و از آسایش و رفاه خویش می‌گذرند، آشکارا نشان می‌دهد که هنوز می‌توان ردپای ژرف عشق و انسانیت را در این بوم و بر شناسایی کرد و به وجود چنین هموطنانی فخر فروخت.
    چه تبلیغی از این مؤثرتر که ثابت کند برخلاف آنچه که دشمنان این ملّت کوشیده‌اند در طول این سال‌ها چهره‌ای وارونه، جنگ‌طلب و خشونت‌گرا از ایران و ایرانی به جهانیان بنمایانند، ما اینگونه مردمانی که می‌گویند، نیستیم! هستیم؟

آیا یوز ایرانی به جام جهانی می‌رسد؟!

    حمایت از آموزه‌های محیط زیستی و ترویج جهانی اصول اخلاقی آن، می‌تواند بیش از هر اقدام دیگری دسیسه‌های آنهایی که دوست ندارند تا ایران به جایگاهی که شایسته‌ی آن در جهان است، دست‌یابد را نقش بر آب سازد. کاری که ما با حمایت از حضور نماد یوزپلنگ ایرانی در جام جهانی برزیل در صدد انجام آن هستیم.

مطالب مرتبط
84 دیدگاه
  • بی نام
    چهارشنبه 20 آذر 1392 - 07:10:40
    پاسخ
    440 19

    ما مردماني هستيم كه در عرض ٤٠ سال مساحت جنگلهاي شمال را به يك سوم كاهش داديم....

    • سارا دهباشی
      چهارشنبه 20 آذر 1392 - 07:24:59
      272 14

      و البته مردمانی هستیم که از پیشنهاد حضور یوز ایرانی در جام جهانی حمایت کرده و می کنیم ...

    • بی نام
      چهارشنبه 20 آذر 1392 - 09:54:30
      32 2

      دلم به حال مادرو بچه های پلنگ نگون بخت که الان شرایط نامعلوم دارند سوخت (این گونه ی زیبا و در حال منقرض)، با تشکر از آقای درویش بابت متن زیبایشان و دلسوزیشان بابت این مرزو بوم

    • بی نام
      چهارشنبه 20 آذر 1392 - 10:45:29
      43 2

      چند وقت پیش در سواحل شمال، عده ای جوان به طرز شنیع و جنون آمیزی یک مرغ دریایی را شکار و شکنجه می کردند. زجه هایش هنوز در مغزم هستند. وقتی با اعتراض روبرو شدند، فقط بلند می خندیدند ....

    • شين
      چهارشنبه 20 آذر 1392 - 11:34:36
      31 0

      چقدر دردم گرفت ...

    • مسعود كرامتي
      چهارشنبه 20 آذر 1392 - 11:36:49
      33 2

      از لرستان تا برزيل ...

    • بی نام
      چهارشنبه 20 آذر 1392 - 12:32:28
      21 1

      اگر این پلنگ ماده بوده حتما برای پیدا کردن بچه هاش تلاش کنید . از تهارن حاضرم بیام برای کمک

    • بی نام
      چهارشنبه 20 آذر 1392 - 12:33:59
      37 12

      و البته مردمانی هستیم که به مسی به خاطر همگروه شدنش با ما فحش می دهیم.

    • مجتبی
      چهارشنبه 20 آذر 1392 - 12:55:36
      7 2

      من اگه کارم اداری نبود و میتونستم برم حتما" میرفتم و به پیدا شدن بچه پلنگ ها کمک میکردم . حیف که نمی تونم :(

    • بی نام
      چهارشنبه 20 آذر 1392 - 12:59:19
      22 4

      جمع نبند، ما كه اين طوري نيستيم، شماتهراني هاهستين كه واسه اين كه نيم ساعت زودتر برسين و راحت تر باشين كلي جنگل تخريب كردين كه بزرگراه بسازين و الا ما كه خونمون ٢٠٠٠ كيلومتر تا شمال فاصله داره،شش هفت سالي دو سه روز ميايم و برمي گرديم

    • بی نام
      چهارشنبه 20 آذر 1392 - 23:53:00
      13 0

      ما مردمانی هستیم که طی 50 سال گذشته جمعیت را از 15 میلیون به 75 میلیون رساندیم و داریم به 90 میلیون میرسانیم. یعنی اندازه 4 برابر جمعیت از هزاران سال پیش تا 50 سال گذشته. و محیط زیست تاب این موضوع را ندارد.

    • علی
      پنجشنبه 21 آذر 1392 - 12:11:37
      12 0

      فقط یه چیز درمورد ما ایرانیا صدق میکنه و اونم اینه که ما ملتی به شدت دم دمی مزاجیم.

    • بانوی ایرانی...
      جمعه 22 آذر 1392 - 00:37:48
      26 0

      کاش دوباره به اون "چوپان لرستانی" که پلنگ گله ش رو درید ولی بهش شلیک نکرد هم اشاره میکردید...

    • میگو
      شنبه 23 آذر 1392 - 11:28:29
      3 29

      اون اشخاصی که گفتن ما داوطلبیم بچه یوزها رو پیدا کنیم بعد از پیدا کردن هم میخوان بدن شکاربانی یا....

  • بی نام
    چهارشنبه 20 آذر 1392 - 07:37:54
    پاسخ
    113 7

    این تصادف بوده و جدا از مسیر جاده و نداشتن تمهیدات فنی وغیره، بنوعی اجتناب ناپذیر بوده ولی در موارد شکارهای غیر مجاز یا تخریب جنگلها آنهم در مقیاس بالا و با مجوز!!! و یا نابودی دریاچه و تالابها و ازین قبیل که ایران رو در بین بدترین کشورها از لحاظ محیط زیستی قرار داده دیگه عذر آوردن قابل قبول نیست

    • کیانوش
      چهارشنبه 20 آذر 1392 - 07:41:07
      46 6

      البته فکر کنم موضوع این یادداشت به کامنت شما چندان ارتباطی ندارد و مساله عذر آوردن و یا نیاوردن مطرح نیست. مساله این است که توجه و حساسیت مردم دارد به حفظ محیط زیست خوشبختانه افزایش می یابد.

  • بی نام
    چهارشنبه 20 آذر 1392 - 07:48:46
    پاسخ
    30 3

    ان شا الله که نیستیم

  • بی نام
    چهارشنبه 20 آذر 1392 - 07:54:22
    پاسخ
    274 13

    نبودیم ولی شدیم!!!!

    • بی نام
      چهارشنبه 20 آذر 1392 - 10:46:10
      15 28

      جزئیات تاریخ رو هم بخونی می بینی که از قبل هم ... بودیم!!!

    • مدرس
      چهارشنبه 20 آذر 1392 - 11:38:11
      20 1

      كاش نباشيم

    • كامران
      چهارشنبه 20 آذر 1392 - 13:05:50
      12 9

      بوديم بدتر شديم!

  • بی نام
    چهارشنبه 20 آذر 1392 - 08:09:40
    پاسخ
    177 6

    ما متعهد نيستيم وظيفه اي بر دوش خود احساس نميكنيم ما فقط به فكر نان شب خود هستيم ما...

    • بی نام
      چهارشنبه 20 آذر 1392 - 12:13:50
      14 0

      آفرین

  • سحر
    چهارشنبه 20 آذر 1392 - 08:17:01
    پاسخ
    43 3

    خیلی درد داشت این متن :(

  • سپيده
    چهارشنبه 20 آذر 1392 - 08:37:55
    پاسخ
    64 1

    جناب درويش اگه از بچه پلنگ ها خبري به شما رسيد لطفا به ما هم خبر بديد،،، نميدانيد چقدر ما را خوشحال ميكنيد، باور كنيد اگر ميتوانستيم خيلي از ما اكنون در آنجا به دنبالشان بوديم تا نجاتشان دهيم...

  • رضا
    چهارشنبه 20 آذر 1392 - 08:54:07
    پاسخ
    30 2

    دنیا به خاطر خوبان برقرار است اگر خوبان نبو.دند دنیا چه ارزشی داشت

  • بی نام
    چهارشنبه 20 آذر 1392 - 08:58:43
    پاسخ
    93 1

    کاش بچه هاش رو پیدا کنن...گناه دارن زبون بسته ها...

    • نیکتا
      چهارشنبه 20 آذر 1392 - 09:45:00
      2 14

      با این اوضاع اقتصادی مطمئن باش این زبون بسته هم جرات نکرده شوهر کنه چه برسه که بچه دار بشه!

    • بی نام
      پنجشنبه 21 آذر 1392 - 18:06:11
      3 0

      نیکتا در بامزگی بی همتا!

  • بی نام
    چهارشنبه 20 آذر 1392 - 09:10:15
    پاسخ
    36 1

    کلا ما آدمهای بسیار عادی هستیم ،و اصلا مستحق تعریف از خود نیستیم،بگذاریم دیزان از ما تعریف کنند

  • بی نام
    چهارشنبه 20 آذر 1392 - 09:15:39
    پاسخ
    31 0

    درویش جان ما محیط زیست مستقیم خودمون که هوای شهرمونه نمیتونیم درست نگهداری کنیم پلنگ که جای خود دارد

  • علیرضا
    چهارشنبه 20 آذر 1392 - 09:20:43
    پاسخ
    58 1

    فاجعه کشتن خرس و دو توله اش آن هم با آم وضعیت وحشتناک هنوز از یادها نرفته که توی همین مملکت رخ داد ولی بازم این حرکت در استان لرستان شایسته تقدبره ولی در مجموع فجایع این چنینی در ایران چندین برابر حرکات مثبت هستش متاسفانه/

  • بی نام
    چهارشنبه 20 آذر 1392 - 09:22:13
    پاسخ
    24 6

    يعني از گشنگي ميميرن بچه هاش!؟:(

    • سپيده
      چهارشنبه 20 آذر 1392 - 10:11:54
      7 0

      خدا نكنه :-( دعا كنيم پيداشون كنن ...

  • بی نام
    چهارشنبه 20 آذر 1392 - 09:24:20
    پاسخ
    10 142

    حالا دایناسورها هم منقرض شدن و خیلی موجودات دیگه قرار نیست ما بشینیم زانوی غم بغل بگیریم میگن (خاک مرده سرده ) خودتونو ناراحت نکنین روزی که شما عروسیتون همسایه عذاشه و برعکس (دنیا دور گردونه ) خلاصه اینکه (( بی خیال ))

    • بی نام
      چهارشنبه 20 آذر 1392 - 09:42:33
      5 0

      پس به نظر شما اینکه محیط زیست ایران و جنگلهای پرپشت زاگرس الان تبدیل به بیابانی بی ثمر شده است و در عوض محیط زیست غنی و بسیار زیبا و جاذب توریست کشورهای پیشرفته که به دقت هم حفاظت میشود هیچ تاثیری در زندگی انسان ندارد؟

    • بی نام
      چهارشنبه 20 آذر 1392 - 10:35:52
      15 1

      شما احتمالا جزء همون دسته از دوستانی نیستید که آن پیام های مودبانه رو برای لیونل مسی ارسال کردید؟

    • حسین
      چهارشنبه 20 آذر 1392 - 10:45:39
      8 0

      اگه اینطوری که شما میگی!! پس این دنیا کلا الکیه همینطوری اومدیم توش بیخود و بی جهت!!! یعنی تفکراتت تو حلقم!!

    • بی نام
      چهارشنبه 20 آذر 1392 - 10:57:02
      14 0

      من قول میدم با این بی خیالیت 200 سال عمر میکنی !

    • بی نام
      چهارشنبه 20 آذر 1392 - 11:35:31
      10 0

      حرفت خجالت آوره !

    • بی نام
      چهارشنبه 20 آذر 1392 - 11:49:04
      15 1

      نادان. نوشته مردم فقیر لرستان برای نجات توله ها راهی کوه ها شدند .تو میگی بی خیال ؟؟؟!!!

    • بی نام
      چهارشنبه 20 آذر 1392 - 12:01:23
      7 1

      دوست عزیز اگر روزی نسل خودت و اجدادت هم منقرض بشن بازم میگی بی خیال

    • سره مرد
      چهارشنبه 20 آذر 1392 - 12:30:54
      15 0

      همین عبارت "بی خیال" مزخرف ترین چیزیه که یه آدم میتونه بگه. اتفاقا باید باخیال باشیم. همین بیخیالی و الله بختکی زندگی کردن و بی توجهی به اتفاقات اطرافه که ما رو به این فلاکت کشونده. من اصلا معنی حرفاتو نمیفهمم. سعی کن خوب بشی

    • مریم
      چهارشنبه 20 آذر 1392 - 12:38:04
      10 0

      تو کز محنت دیگران بی‌غمی// نشاید که نامت نهند آدمی!!!

  • عبدالباقی
    چهارشنبه 20 آذر 1392 - 09:25:06
    پاسخ
    21 1

    ایکاش هدف رساندن این پلنگ به جام جهانی و اهداف زیست محیطی بود چون از ما این کارا برنمیاد و مطمئن باشید به دنبال منافع و پول هستیم و ایضا تبلیغات توی ایران حیوانات به آشغال دم در خونه هیچ فرقی نداشته و چه بسا پست تر باشند

  • بی نام
    چهارشنبه 20 آذر 1392 - 09:48:42
    پاسخ
    3 4

    لطفا به این جمله دقت کنید :"بررسی‌های تیم پزشکی نشان داد"!!!!!!!!! خیلی جالب بود که هم برای معاینه انسانها از پزشکان استفاده می شود و هم برای معاینات حیوانات از تیم های پزشکی استفاده می شود!!!! لذا ایران تنها کشور در دنیا است که نقش دامپزشکان هنوز مشخص نشده!!!!! احتمالا دامپزشکان باید انسان ها را معاینه کنند !!!!!!نظر شما چیست؟؟؟؟؟؟

  • ميثم
    چهارشنبه 20 آذر 1392 - 09:48:54
    پاسخ
    13 1

    وقتشه كه يك بار براي هميشه با واقعيت روبرو شويم و اينقدر خودمون پشت اصطلاح تمدن چند هزار ساله پنهون نكنيم، واقعيت فرهنگ ما الان تو جامعه داره خودش رو نشون ميده چشمامون رو باز كنيم از خواب بيدار شيم و تا دير نشده چاره اي براش بيانديشيم.

  • بی نام
    چهارشنبه 20 آذر 1392 - 09:57:51
    پاسخ
    12 0

    هم هستیم و هم نیستیم!!! واقعیت این است که شکاف عمیقی بین مردم بوجود آمده است...گروهی (متاسفانه اندک) شدیدا مسئولیت پذیر و دلسوز و گروهی (متاسفانه اکثریت) بسیار بسیار بی مسئولیت که فقط و فقط به منافع شخصی و راحتی خود فکر می کنند. این بی مسئولیتی در همه زمینه ها از فعالیت های اقتصادی گرفته تا رانندگی و محیط زیست جریان دارد.

  • بی نام
    چهارشنبه 20 آذر 1392 - 10:04:32
    پاسخ
    6 0

    آخی حیوونی بچه هم داشته. دلم کباب شد. خدا کنه بچه هاشو بتونن پیدا کنن تا تو این سرما از گشنگی نمیرن.

  • رضا
    چهارشنبه 20 آذر 1392 - 10:05:26
    پاسخ
    4 0

    آقا لایک داره واقعا .

  • بی نام
    چهارشنبه 20 آذر 1392 - 10:24:50
    پاسخ
    1 16

    فقط هاشم بیگزاده

  • كاظم
    چهارشنبه 20 آذر 1392 - 10:36:35
    پاسخ
    1 9

    ناراحت كننده بود، اما به آنها بگوييد كه اگر ما چه آن مردمان و چه اين مردمان باشيم لحظه اي كوتاه نيامده و با امريكا سازش نكنيم و بهترين كار اين است كه دوستدارانش هرچه سريعتر بيدار شونيد

    • بی نام
      پنجشنبه 21 آذر 1392 - 02:43:15
      8 0

      باشه کاظم ! تو خودتو درگیر نکن!

  • بی نام
    چهارشنبه 20 آذر 1392 - 10:40:49
    پاسخ
    1 13

    بیمه باید دیه شو بده تا بچه هاش استفاده کنن ، ماه حرم هم هست دیه دو برابره! :))

    • مریم
      چهارشنبه 20 آذر 1392 - 13:08:36
      12 3

      اولن ماه حرم نه و ماه حرام!!! دومن مواظب باش با این همه طنز و بامزه بازیت حیف نشی یه موقع!!! پ .ن : بدم میاد از آدمایی که برا یک نوشته ی کاملن جدی ، خوشمزه میشن و کامنت مثلن بامزه میذارن! انقد بــــَدم میآد!

    • بی نام
      چهارشنبه 20 آذر 1392 - 16:14:43
      8 1

      به تمسخر گرفتن ارزش ها كار ناشايستيه. فكر كنم شما هم از اونها بوديد كه براي خوشمزگي مي رويد صفحه زايتسف و مسي...

  • بی نام
    چهارشنبه 20 آذر 1392 - 10:44:29
    پاسخ
    16 0

    از تمام لرهای غیرتمند منطقه خواهش میکنم اگه امکانش رو دارند به اون منطقه برن و دنبال توله های پلنگ بگردند. کاش پیدا بشن

  • الیمی
    چهارشنبه 20 آذر 1392 - 10:49:18
    پاسخ
    0 6

    من هم الیمی هستم ... من هم آن چنان که می گویم نیستم ... با تشکر الیمی

  • محمدرضا
    چهارشنبه 20 آذر 1392 - 10:58:03
    پاسخ
    5 0

    کلا ما انسان های عجیب و غریبی هستیم. خودمون هم بعضی وقتا خودمونو نمی شناسیم

  • بی نام
    چهارشنبه 20 آذر 1392 - 11:10:17
    پاسخ
    2 5

    ای بابا روزانه اینقد آدم بیگناه بخاطر بی کفایتی مسئولین توی این جاده های ناامن کشته میشه که دیگه کسی به پلنگ فک نمیکنه

  • یلدا
    چهارشنبه 20 آذر 1392 - 11:33:44
    پاسخ
    5 3

    ما مردمی هستیم که گنج از رنج میسازیم.......

  • خشایار
    چهارشنبه 20 آذر 1392 - 11:35:34
    پاسخ
    5 0

    سال گذشته آلمان بودم که در حومه شهر کاسل دو طرف جاده را با توریهای سبز به فاصله 5 کیلومتر حصار کرده بودند وقتی سئوال کردم گفتن بخاطر قورباغه ها که توی جاده نیان و ماشین بهشون نزنه.

  • كاظم
    چهارشنبه 20 آذر 1392 - 11:37:34
    پاسخ
    4 5

    به امريكا بگوييد كه عصباني باشند

  • بی نام
    چهارشنبه 20 آذر 1392 - 11:37:55
    پاسخ
    4 1

    ما مردم نا سپاسی هستیم

  • بی نام
    چهارشنبه 20 آذر 1392 - 11:38:24
    پاسخ
    4 0

    اگر مناطق عبور احتمالی این جانوران از طرف دست اندرکاران محیط زیست و حیات وحش شناسایی بشه و در هنگام ورود ما افراد نا آشنا برشورهایی داده بشه و توسط تابلوهایی این موارد گوشزد بشه شاید مقدار زیادی از وقوع چنین خساراتی جلوگیری بشه .خداوند همه را هدایت کنه

  • محمد
    چهارشنبه 20 آذر 1392 - 11:41:00
    پاسخ
    5 0

    ما با از بین بردن طبیعت و لطمه زدن به آن که درظاهری متفاوت باواقع میباشد یعنی بانام ساخت وساز یا فصل شکاراست فقط تیشه به ریشه خود میزنیم وروی شاخه نشسته ایم وداریم آنرا اره میکنیم

  • بی نام
    چهارشنبه 20 آذر 1392 - 11:43:57
    پاسخ
    5 0

    پلنگ بيچاره!

  • بی نام
    چهارشنبه 20 آذر 1392 - 11:47:40
    پاسخ
    7 0

    من به شخصه خیلی از خواندن این مطلب غصه دار شدم. نمیدونم چرا ولی از 2 روز پیش که این خبر را در یک سایت خبری خواندم اصلاً از فکرش درنمیام. امیدوارم با زحمات شما و مردم علاقمند شاهد پیدا کردن توله های این پلنگ باشیم.

  • علی
    چهارشنبه 20 آذر 1392 - 12:09:45
    پاسخ
    4 1

    خیلی درد ناک بود واقعا گرم گرفته تا کی باید شاهد این صحنه ها باشیم

  • حمید
    چهارشنبه 20 آذر 1392 - 12:10:07
    پاسخ
    5 0

    جز تاسف برای از بین رفتن سرمایه های این مرز و بوم نمی توان به مورد دیگری اشاره کرد کاش قدر نعمات خدادادی به این ملکت را بیشتر بدانیم.

  • بی نام
    چهارشنبه 20 آذر 1392 - 12:24:37
    پاسخ
    5 2

    خوب به فکر مردم که نیستند لا اقل به فکر حیوانات هستند باز جای شکرش باقی است !!!!!!!!!!!

  • بی نام
    چهارشنبه 20 آذر 1392 - 12:46:21
    پاسخ
    0 7

    واقعا خاک کاهو به سرشون

  • بی نام
    چهارشنبه 20 آذر 1392 - 13:01:45
    پاسخ
    2 0

    ما نگوییم بد و میل به ناحق نکنیم جامه کس سیه و دلق خود ازرق نکنیم خوش برانیم جهان در نظر راهروان فکر اسب سیه و زین مغرق نکنیم عیب درویش و توانگر به کم وبیش بد است " کار بد مصلحت آنست که ""مطلق"" نکنیم لیک چون بدها شدند آقایمان کار بد مصلحت آنست که مطلق بکنیم

  • بی نام
    چهارشنبه 20 آذر 1392 - 13:03:05
    پاسخ
    5 0

    درود بر دوست داران و حافظان محیط زیست باید کاری کرد

  • بی نام
    چهارشنبه 20 آذر 1392 - 13:05:21
    پاسخ
    4 0

    اگر زباغ رعیت ملک خورد سیبی / برآورند غلامان او درخت از بیخ به پنج بیضه که سلطان ستم روا دارد / زنند لشکریانش هزار مرغ به سیخ

  • اسفنجاني
    چهارشنبه 20 آذر 1392 - 13:07:04
    پاسخ
    7 0

    شايسته بود گروه جستجوي هلال احمر كشور به جستجوي توله هاي اين ماده پلنگ مي رفتند چون هم تخصص لازم را دارند هم امكانات لازم را و هم اينكه مي توانست مانوري تمريني باشد و هم تبليغي براي اين نهاد انساندوستانه در سطح كشور و جهان مي شد و مهمتر از همه كاري خداپسندانه بود.

  • منوچهر
    چهارشنبه 20 آذر 1392 - 22:00:38
    پاسخ
    3 0

    یا ابوالفضل پیدا بشن... احسنت به این مردم...

  • بی نام
    پنجشنبه 21 آذر 1392 - 11:55:28
    پاسخ
    1 6

    نه بابا اينجوري هم كه ميگن نيستيم بابا طفلكي مسي رو بگو

  • ناهید
    جمعه 22 آذر 1392 - 01:18:05
    پاسخ
    3 0

    تشکر جناب مهندس درویش عزیز .مثل همیشه متن زیبایی نوشتین. دوستان گرامی از اینکه همه دغدغه دارین و نگرانی هاتونو بیان میکنید ممنون اما لطفا به هم توهین نکنید. یک محیط زیستی و دوستدار محیط زیست باید صبور و با اخلاق باشه.

  • ايراني
    شنبه 23 آذر 1392 - 11:14:07
    پاسخ
    2 1

    ما آدم هاي خوبي نيستيم ولي نمي دانم چرا اصرار داريم كه بگوييم هستيم

  • کوروش
    شنبه 23 آذر 1392 - 22:24:41
    پاسخ
    2 0

    آقای درویش متن زیباتو با این جمله آخر و تکرار دوباره بددلی با دنیا و دشمنی همه چی رو زیر سئوال برد.ضمنا با یک گل بهار نمیشه.اگر قرار باشه تو مملکت 70میلیونی 1میلیون نفر آدم با احساس هم پیدا نشه که واویلا.به هر حال هر چیزی جای خودش رو داره امیدوارم حالا که متاسفانه این ماده پلنگ از بین رفته بچه هاش پیدا بشن و زنده بمونن.یه موضوع نگران کننده دیگر اینه که چطوری ما تا حالا این پلنگ و توله هاشو شناسائی نکردیم؟!!!!واقعا اون چیزی که میگن نیستیم,نیستیم.

  • بی نام
    یکشنبه 24 آذر 1392 - 00:48:51
    پاسخ
    2 1

    بله متاسفانه هستید و باید اینو باور کنید!!

  • بهادر
    یکشنبه 8 دی 1392 - 22:04:41
    پاسخ
    2 0

    ما مردمانی هستیم که بختگان را نابود کردیم . ارژن و پریشان را و . . . ما هستیم قبول کنید که هستیم بی فرهنگ و نالایق ما مردمانی هستیم که محیط بانان را فحش میدهیم و اموال بیت المال را به خاطر خودمان تخریب میکنیم . ما هستیم مقصر اصلی نمیدانم کی چشمانمان را به روی حقایق باز میکنیم . باور کنید آن روز دیگر دیر است

  • بی نام
    چهارشنبه 11 دی 1392 - 03:31:05
    پاسخ
    2 0

    راننده پزو مگه مشکل بینایی داشتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700