مجمع عمومی سازمان ملل، قطعنامه پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران با موضوع جهان ضد خشونت و افراطی گری را با اجماع تصویب کرد.

به گزارش خبرآنلاین،  پیشنهاد جهان ضد خشونت و افراطی گری را  دکتر روحانی رئیس جمهوری کشورمان در سخنرانی مهر ماه گذشته در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کرده بود.

واحد مرکزی خبر گزارش داد:محمد خزاعی نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل پیش از آغاز رای گیری با قدردانی از کشورهای حامی این ایده گفت: حمایت کشورها در تصویب این قطعنامه، نشانگر لزوم در دستور کار قرار گرفتن چالش امروز جهان و نیاز روز افزون مقابله با خشونت و افراطی گری در جهان است.

محمد خزاعی افزود: توجه اصلی این پیش نویس معطوف به مقابله با رشد افراطی گری و خشونت های فرقه ای در برخی از مناطق جهان است.

وی گفت: ایده اصلی این قطعنامه را آقای روحانی مطرح کرد و هدف آن تقویت روحیه تعامل و حرکت در جهت رفع خشونت و افراطی گری در سراسر دنیاست.

نماینده کشورمان در سازمان ملل افزود: بخش قابل توجهی از سخنان رئیس جمهور در افتتاحیه مجمع شصت و هشتم به لزوم مبارزه با دو پدیده افراط و خشونت و طرح نگرانی درباره نهادینه شدن خشونت و افراطی گری به جای گفتگو و تعامل و خطرات ناشی از آن اختصاص یافت.

وی گفت: با توجه به وضعیت امروز جهان لازم است جامعه بین المللی بیش از هر زمان دیگری به اتخاذ راههای موثر برای مقابله با افراطی گری و خشونت اقدام کند و این قطعنامه از این نظر بی بدیل است که تاکنون مجمع عمومی در خصوص مقابله با افراطی گری توام با خشونت مصوبه ای نداشته است.

خزاعی در بخشی دیگر از سخنانش گفت: این پیش نویس از تمامی کشورهای عضو، نهادهای سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی و غیر دولتی می خواهد سیاستهای جدیدی را با هدف مقابله با خشونت و افراطی گری تدوین و راههای عملی مقابله با آن را از طریق آموزش و فعال کردن جوامع و نهادهای اجتماعی معرفی کنند.

سفیر و نماینده کشورمان در سازمان ملل افزود: بر همین اساس از دبیرکل سازمان ملل نیز خواسته شده است در اجلاس هفتادم مجمع عمومی به

اجرای مفاد این قطعنامه و مساعدت سازمان ملل و دبیرخانه در کمک به اعضا برای آگاه سازی مردم کشورها اقدام کند.

نمایندگی کشورمان در سازمان ملل در این باره پیش نویسی را تهیه و ضمن رایزنی با دیگر کشورها روز چهارشنبه موفق شد قطعنامه نهایی را با اجماع کامل به تصویب رساند.

1717.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 328398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند شما IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    231 6
    آقای روحانی بهتون رای دادم و قبولتون هم دارم اما هر روز به مردم سخت گرفتن فیلتر همه چی بجای مردم فکر کردن و تصمیم گرفتن آیا اینها نوعی حشونت نیست که در مورد مردم ایران هر روز اعمال می شود؟
    • بی نام IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      14 4
      روحانی که نقشی نداشته.مخابرات واسه اینکه مردم از خدمات بی نظیر و بسیار بسیار ارزان قیمتش استفاده کنن لابی کرده.
  • بی نام US ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    این فرق احمدی نژاد و روحانیه. اون یکی تو سازمان ملل صحبت میکرد غیر از رئیس جمهور گینه بیسائو همه پا میشدند میرفتند بیرون. این پیشنهادشو به عنوان قطع نامه صادر میکنند. روحانی دمت گرم
    • بی نام A1 ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
      10 0
      حسن تو همیشه در فزون باد رویت همه ساله لاله گون باد این ملت متمدن در این هشت سال تاریخ تلخی رو پشت سر گذاشتن خدایا عزت ایران و ازش نگیر
  • بی نام A1 ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    17 0
    روحانی مچکریــــــــــــــــــــــــــــــــــم♥
  • بی نام IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    15 0
    دیدگاه صلح ظلبی آقای رئیس جمهور قابل تقدیر میباشد
  • مجید گرشاسبی IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    4 2
    هم اکنون در جهانی زندگی می کنیم که بیش از پیش نیاز به آشتی و صلح ملل احساس میشود.اینکه میبینیم جمهوری اسلامی ایران پایه گذار این اصل بنیادی زندگی است باید به خود بالید و همچنین درباره خود پیش قدم باشیم و از خود تحقیق مساله نماییم. مسلما ضیافت گرگان را نباید دست کم گرفت اما راه را باید هموار نمود...
  • بی نام IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    6 0
    روحانی دددددددممممممممممممممممممممممممممممممممممتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت گرم
  • بی نام A1 ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    7 0
    این و مقایسه کنین با اونی که می گفت اونقد قطعنامه بدین که قطع نامه دونتون پاره بشه خدا رو شکر تموم شد خدا رو شکر روزهای سختی بود
  • بی نام A1 ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    14 0
    اول از ايران شروع كنيم بهتر نيست؟
    • بی نام IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
      7 0
      احسنتتتتتتتت..اصلا باید اول از ایران شروع بشه
  • بی نام A1 ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    3 1
    بهتره به بیشتر از این توجه کنن که این قطعنامه ها کاری از پیش نمی برند
  • اسفندیار IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    0 0
    آقای دکتر روحانی من به شما رای دادم تا آزادی بیشتر شه و فیلترینگ از بین بره ولی متاسفانه فیلترینگ سایتها خیلی شدیدتر و بدتر از قبل شده!!!!