مهر نوشت:

در راستای تسهیل ارائه خدمات به شهروندان تهرانی و با توجه به مزایای استفاده از کدهای دستوری موبایل -USSD- امکان استعلام و پرداخت بدهی و عوارض خدمات شهری تهران با استفاده از کدهای دستوری موبایل فراهم شد.

با توجه به ضریب نفوذ بالای موبایل، نرم‌افزارهای کاربردی مبتنی بر آن نیز رشد و توسعه چشمگیری داشته اما مهمترین مشکل این نرم‌افزارها این است که برای نصب و استفاده از آن‌ها بر روی هر نوع گوشی باید تنظیم‌های مختص به آن گوشی انجام شود؛ از این رو روش جدیدی مبتنی بر کدهای دستوری USSD که توسط اپراتورهای موبایل ارائه می‌شود می‌تواند جایگزینی برای این نرم افزارهای کاربردی بدون نیاز به نصب و اینترنت باشد.

در این روش سازمان‌ها، بانک‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات، شماره کد دستوری را از اپراتورهای موبایل خریداری کرده و در دیتاسنتر خود بر روی سرور خدمات دهنده تنظیم می‌‌کنند و در این راستا مشترک نیازی به نصب نرم‌افزار و انجام تنظیمات خاص ندارد و تنها کافی ‌است برای اخذ خدمات، آن کد دستوری مورد نظر را شماره‌گیری کند.

در این راستا سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با استفاده از کدهای دستوری موبایل امکان استفاده از خدمات شهری و استعلام از دریافت آن‌ها را برای شهروندان فراهم کرده است.

بهره‌گیری از ضریب نفوذ بسیار بالای موبایل، عدم نیاز به اینترنت، افزایش خدمات الکترونیک و کاهش سفرهای درون شهری، فراهم بودن زیرساخت در شهرداری تهران برای ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان با استفاده از این بستر، پایداری و اطمینان بیشتر روی بستر USSD نسبت به SMS و GPRS و قابلیت دسترسی بالا از جمله مزایای این سرویس عنوان شده است.

در این روش با شماره گیری کد دستوری #137* و انتخاب منوی مربوطه بر روی موبایل افراد، امکان استعلام طرح تفضیلی، بافت فرسوده، پرونده شهرسازی، درخواست ۱۳۷، درخواست ۱۸۸۸ و اعلام بدهی عوارض نوسازی،پسماند نوسازی، کسب و پیشه، پسماند کسب و پیشه، خودرو، موتور سیکلت و نیز استعلام سرویس‌های حمل و نقل از جمله استعلام آرم طرح ترافیک، سرویس‌های بانکی، پرداخت قبوض، اعلام موجودی حساب فراهم شده است.

علیرضا سانیانی معاون پرداخت‌های نوین سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در این زمینه اظهار داشت: در راستای تسهیل ارائه خدمات به شهروندان تهرانی و با توجه به مزایای استفاده از USSD، شهرداری تهران در مکاتبه‌ای با رگولاتوری شماره ۱۳۷ را برای شهرداری درخواست کرد و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری را به عنوان متولی اجرای این طرح معرفی کرد.

وی با اشاره به خدمات قابل ارائه در این بستر گفت: در فاز اول، خدماتی را در سه بخش استعلام‌ها، اعلام بدهی عوارض‌های شهرداری و خدمات حمل و نقل و ترافیک به صورت درخت‌واره در منوی اولیه طراحی و فعال کرده ایم و در فاز دوم نیز پرداخت عوارض خرید مجوز طرح ترافیک روزانه و هفتگی را راه‌اندازی و در فاز نهایی، خدمات کامل‌تری را ارائه خواهیم کرد.

 

56503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 329904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =