ایجاد پژوهشکده‌ مدیریت و نوآوری در دانشگاه علامه طباطبایی

با امضای تفاهم نامه‌ای بین معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و دانشگاه علامه طباطبایی "پژوهشکده مدیریت و نوآوری" در این دانشگاه تشکیل می‌شود.

خبرگزاری مهر نوشت:

دکتر سید سپهر قاضی نوری، معاون سیاستگذاری و نظارت راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با دکتر حسین سلیمی، سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی تفاهم‌نامه تشکیل پژوهشکده مدیریت و نوآوری را امضا کردند.

هدف از امضای این تفاهم‌نامه تشکیل پژوهشکده مدیریت و نوآوری با حداقل 3 گروه پژوهشی در حوزه‌های سیاست‌ها و قوانین مرتبط با نوآوری، مدیریت نوآوری در صنعت و مدیریت نوآوری در خدمات است.

بر این اساس این پژوهشکده کانون پژوهش و تربیت نیروی انسانی محقق در عرصه‌های سیاستگذاری علم، فناوری و نوآوری، مدیریت فناوری و نوآوری در بخش‌های مختلف صنعت و مدیریت نوآوری در بخش‌های خدماتی خواهد بود و از طریق پژوهش در مورد انواع نوآوری و نظام‌های توسعه نوآوری در سطوح مختلف ملی، منطقه‌ای، بخشی و فناورانه، طراحی و پیشنهاد سیاست‌ها، قوانین و مقررات برای توسعه نوآوری در سطوح ملی، منطقه‌ای و بخشی و توسعه راهبردهای توسعه نوآوری در بنگاه ها به رقابت پذیر شدن اقتصاد ملی و تحقق اقتصاد دانش بنیان در کشور کمک خواهد کرد.

اجرای پروژه‌های پژوهشی و طرح‌های تحقیقاتی کاربردی، حمایت از تشکیل کرسی‌های نظریه پردازی، نشست‌ها، همایش‌ها و کنفرانس‌های مرتبط در سطوح داخلی و بین المللی و تعامل با سازمان ها و اندیشکده‌های همتراز در سطوح ملی و بین المللی از جمله برنامه‌ها و فعالیت‌های این پژوهشکده است.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با امضای این تفاهم‌نامه بخشی از هزینه‌های پژوهشکده مدیریت و نوآوری را در راستای پیشبرد برنامه و فعالیت‌های این پژوهشکده به صورت ابلاغ اعتبار تامین خواهد کرد.

براساس این تفاهم‌نامه دانشگاه علامه طباطبایی متعهد به پیگیری جهت اخذ موافقت اصولی این پژوهشکده از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تخصیص فضای مناسب و امکانات برای انجام طرح‌های پژوهشی و نیز تشکیل شورای پژوهشی پژوهشکده (با حضور نماینده معاونت) و تفویض اختیار تصویب طرح ها و پروژه های پژوهشی به این شورا و سایر اقدامات مربوط است.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 335361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    5 2
    هركسي مياد رشته خودش رو توسعه ميده ميگه به نفع كشوره ! ايشون مديريت فناوري خوندن اينو توسعه ميدن !‌دكتر وطني نفت رو و الي بي نهايت ! صلاح و خير مملكت هم كه هيييچ
  • دانش آموخته ارشد علامه IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
    3 1
    یعنی یک منبع درآمد دیگر برای هیئت علمی ها؛ یعنی شاید منبع درآمدی حداقلی برای دانشجویان یا فارغ التحصیلان نورچشمی؛ یعنی مدیریت نوآوری در درآمد عده ایی خاص؛ یعنی بازم بی خیال... خانم دکترسلطان خواه هم از این تزها اومد و بودجه هم داد(100میلیون تومان) اما ازما بهترون بردند و خوردند،هرچند کاری هم بلد نبودند. سیاست پژوهی و نوآوری در سیاستگذاری، نوآوری در صنعت و خدمات و چه میدانم زنجیره ارزش و... همه قصه است و قصه. نوش جونشون! واقعا راست گفتند همه با هم برابریم و برادر ولی عده ایی برابر و برادر تر......