مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز سه شنبه 29 بهمن 1392

سارق جیب‌بر بدشانس توسط کارآگاه پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شد.
به گزارش ایسنا، در چهارم دی ماه امسال، سارق جیب بر حرفه‌ای در حالی در ایستگاه اتوبوس بی آر تی خیابان مولوی قصد سرقت داشت که نمی‌دانست دستش را در جیب یکی از کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ کرده است؛ کارآگاه پلیس آگاهی که با مشاهده صحنه سرقت متوجه هویت واقعی سارق شده بود، بلافاصله وی را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کرد.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع جیب بری و به دستور شعبه هشتم بازپرسی دادسرای ناحیه 12تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
متهم به نام محمد 37 ساله که در مراحل اولیه دستگیری منکر هرگونه ارتکاب سرقت شده و با ارائه اسامی مجعول قصد فریب کارآگاهان را داشت، پس از انتقال به پایگاه هفتم آگاهی و شناسایی هویت واقعی‌اش در همان مراحل اولیه رسیدگی به پرونده لب به اعتراف گشود و به دهها فقره جیب بری در خطوط اتوبوس‌های بی آر تی بویژه در طول مسیر خاوران به آزادی و بالعکس اعتراف و عنوان کرد که با توجه به مهارت بسیار زیاد در جیب بری، در طول یک سال گذشته اقدام به جیب بری از مسافران اتوبوسها کرده و بواسطه همین مهارت هیچکدام از مالباختگان در لحظه سرقت متوجه من نمی‌شدند.
متهم بنا بر اظهارات خود بیش از 12 سال است که به مصرف موادمخدر اعتیاد داشته و هزینه مواد مصرفی خود را نیز از طریق جیب بری تامین می‌کند.
سرهنگ کارآگاه داوود فرد، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به شناسایی تعدادی از مالباختگان و برابر اعترافات متهم و همچنین مالباختگان مشخص شد که متهم در ساعتهای شلوغی خطوط اتوبوس‌های بی آر تی بویژه در زمان تعطیلی ادارات و همچنین بازار تهران اقدام به سرقت از شهروندان کرده است.
محمد  37 ساله، جیب بر بی آر تی
وی با اعلام دستور انتشار بدون پوشش تصور متهم نیز اعلام کرد: با توجه به اعتراف صریح متهم به دهها فقره جیب بری در طول یک سال گذشته و برای شناسایی مالباختگان، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی بازپرس محترم پرونده صادر شده؛ لذا از کلیه مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می‌شود تا جهت طرح و پیگیری شکایت خود به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان پانزده خرداد مراجعه کنند.

 

مفقود شدن یکی از کارکنان پروژه انتقال آب جگین به بشاگرد
یکی از کارکنان شرکت پروژه انتقال آب سد جگین به شهرستان بشاگرد در شرق هرمزگان از دیروز تاکنون مفقود شده است.
محمد شریفی، رئیس شرکت پروژه انتقال آب از سد جگین به شهرستان بشاگرد به فارس گفت: از دیروز یکی از همکاران ما به نام مهندس علی اکبر علم‌الهدی مفقود شده است و تاکنون هیچ خبری از مهندس علم‌الهدی در دست نیست.
وی با بیان اینکه محل پروژه در یکی از مسیرهای انحرافی واقع در منطقه نَخکو واقع شده است، از رد خودروی نامبرده مشخص است که وی از مسیر خارج شده است.
به گفته شریفی، در کنار رد خودرو، رد چند موتور سیکلت نیز دیده می‌شود که گویا خودرو را همراهی کرده‌اند. مفقودی این مهندس از همان دیروز به نیروی انتظامی اعلام شده است که آنها در محل حضور یافته و مورد را صورت جلسه کرده‌اند.
وی گفت: تاکنون هیچ عملی در خصوص یافتن سرنخی از مهندس علم الهدی احساس نشده است و گوشی تلفن همراه وی نیز خاموش است. از دیروز تاکنون با کمک نیروی‌های مردمی نیز این موضوع دنبال شده است.

 

دستگیری عامل انتشار تصاویر غیراخلاقی در اینترنت
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل استان سمنان از شناسایی و دستگیری عامل انتشار تصاویر غیراخلاقی و غیرمجاز در شبکه‌های مجازی خبر داد.
به گزارش ایسنا، سرگرد سیدعلی میراحمدی گفت: در پی رصد فضای مجازی کارشناسان در یکی از شبکه‌های اجتماعی با دو صفحه مجزا مواجه که در آن تصاویر غیراخلاقی و غیرمجاز منتشر می‌شد.
میراحمدی افزود: با توجه به فعالیت گسترده و حساسیت موضوع مراتب به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت. در پیگیری‌های ماموران مشخص شد گرداننده هر دو صفحه فردی 25 ساله اهل و ساکن یکی از شهرستان‌های سمنان است. متهم در عملیاتی غافلگیرانه و در تحقیقات کارآگاهان پلیس به جرم خود اعتراف کرد.
رئیس پلیس فتای استان سمنان انگیزه اصلی عامل انتشار تصاویر غیرمجاز در شبکه‌های اجتماعی را سرگرمی اعلام کرد که پس از تکمیل تحقیقات برای سیر مراحل قضایی به دادسرا اعزام شد.

 

کشف اشیاء عتیقه دوران سلجوقی در یزد
فرمانده انتظامی استان یزد از دستگیری چهار نفر از غارت‌گران فرهنگی و آثار باستانی و کشف 56 قلم اشیاء عتیقه مربوط به دوران سلجوقیان در شهرستان‌های اردکان و میبد خبر داد.
به گزارش ایسنا، سردار منوچهر امان‌اللهی در تشریح این خبر گفت: به دنبال اطلاع پلیس از فعالیت چهار نفر از قاچاقچیان آثار باستانی در شهرستان میبد، ماموران پلیس آگاهی این شهرستان شناسایی و دستگیری متهمان را در دستور کار خود قرار دادند.
با شناسایی مخفیگاه متهمان در شهرستان اردکان، کارآگاهان پلیس میبد و اردکان در یک عملیات موفق و منسجم، چهار قاچاقچی اشیاء عتیقه را دستگیر کردند. در بازرسی از مخفیگاه این قاچاقچیان تعداد 56 قلم انواع اشیاء عتیقه اعم از پارچ شیشه‌ای، شمعدان، گلدان، انواع سکه و غیره که مربوط به دوران سلجوقیان است، کشف و ضبط شد.
امان‌اللهی با بیان این که متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند، گفت: در بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان میراث فرهنگی میبد و یزد، قیمت اشیاء عتیقه ذکر شده بالغ بر 30 میلیارد ریال تخمین زده شد که تحقیقات بیشتر برای قیمت‌گذاری دقیق توسط کارشناسان میراث فرهنگی تهران در حال انجام است.

 

۶۳ ساعت زندگی زیر بهمن/مرد ۳۵ ساله زنده ماند
مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات به فارس گفت: کوهنوردی که از ۲۵ بهمن به دلیل بارش برف و بهمن در کوه‌های اشترانکوه مفقود شده بود پس از ۶۳ ساعت زنده پیدا شد.
مرتضی مرادی‌پور افزود: روز 25 بهمن طی تماس‌هایی از مفقود شدن 3 کوهنورد در ارتفاعات اشترانکوه در استان لرستان مطلع شدیم و تیم‌های عملیاتی و امداد‌گر به منطقه عازم شدند. در چند ساعت اول دو کوهنورد پیدا شده و به پایین منتقل شدند اما یکی از کوهنوردان ظاهرا در زیر بهمن مدفون شده بود.
مرادی‌پور با اشاره به اینکه امداد‌گران کوهستان هلال احمر جست‌وجوها را تا امروز ادامه دادند افزود: بالاخره پس از 63 ساعت جست‌وجو این کوهنورد مردی 35 ساله است که با پای شکسته و در حالت سرمازدگی اما زنده توسط امداد‌گران در همین ارتفاعات پیدا شد. امداد‌گران برای ارائه خدمات درمانی این کوهنورد را با بالگرد امدادی به بیمارستان منتقل کردند.

 

جزئیات آتش‌سوزی در بازار سنتی مرند
آتش‌سوزی در بازار قدیمی و سنتی مرند خسارت فراوانی بر جا گذاشت.
به گزارش فارس، آتش‌سوزی پیش از ظهر امروز سه شنبه در بازار سرپوشیده و سنتی مرند که مرکز فروش انواع لباس و پوشاک و لوازم بهداشتی است روی داد که با اطلاع به مرکز اطلاع‌رسانی سامانه 125، ماموران آتش‌نشانی مرند به محل اعزام و آتش‌سوزی را مهار کردند.
عباس صفرعلیزاده، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مرند به فارس گفت: با توجه به نزدیک بودن محل حادثه دو خودرو آتش‌‌نشانی به محل آتش‌سوزی که در وسط شهر مرند قرار گرفته اعزام شدند و توانستند با تلاش یک ساعته آتش‌سوزی را مهار کنند.
وی میزان خسارت وارده به سه باب مغازه را 50 تا 90 درصد اعلام کرد و افزود: برآورد اولیه کارشناسان بیش از یک میلیارد تومان است که هم به مغازه‌ها آسیب وارده آمده و موجب آتش‌سوزی لباس‌های موجود در مغازه‌ها شده است.
علیزاده روشن بودن بخاری از شب و شدت حرارت وسیله گرمایشی در داخل یکی از مغازه‌ها را عامل آتش‌سوزی در سه باب مغازه اعلام کرد و افزود:خوشبختانه این آتش‌سوزی خسارات جانی نداشته است.
بازار سرپوشیده و قدیمی و تاریخی مرند یکی از بزرگ‌ترین بازارهای این شهرستان است که واحدهای صنفی در آن اقدام به پخش و فروش انواع لباس، کفش و پارچه می‌کنند.

 

فقدان بست برای شلنگ بخاری در مشهد حادثه آفرید
سرپرست ایستگاه 6 و 18 آتش‌نشانی مشهد از آتش‌سوزی یک منزل مسکونی در منطقه گلشهر به دلیل فقدان بست شلنگ بخاری خبر داد و به فارس گفت: در پی خبری مبنی بر حادثه آتش‌سوزی در منطقه گلشهر مشهد به سامانه 125 سازمان آتش‌نشانی، ستاد فرماندهی این سازمان بلافاصله پس از دریافت خبر، گروه اطفای حریق ایستگاه 6 را به محل حادثه اعزام کرد.
محمد اخترشناس افزود: در یکی از اتاق ‌خواب‌های یک باب منزل مسکونی یک طبقه در این منطقه به دلیل نداشتن بست شلنگ بخاری، نشت گاز و سرایت آن به شعله‌های شمعک بخاری انفجار کوچکی ‌روی می‌دهد که به علت مجاورت با مواد قابل اشتعال آتش شعله‌ور شده و حادثه رخ می‌دهد.
اخترشناس ادامه داد: کسی هنگام وقوع حادثه در منزل مذکور حضور نداشته و برادر این خانواده که در نزدیکی این منزل سکونت داشته است متوجه حریق شده و با آتش‌نشانی تماس می‌گیرد.
این حادثه خسارت جانی و مالی بالایی در بر نداشته و باعث ایجاد دودگرفتگی در محل شده است. گروه اطفای حریق پس از حضور در محل حادثه با استفاده از دستگاه‌های تهویه دود اقدام به تخلیه دود از محیط کرده و با دادن تذکرات لازم به حادثه‌دیدگان محل را ترک کردند.

 

نشت گاز در کارخانه ذوب شهرک صنعتی سجزی 10 مصدوم بر جا گذاشت
رئیس دفتر نمایندگی جمعیت هلال احمر کوهپایه گفت: نشت گاز در کارخانه ذوب شهرک صنعتی سجزی 10 مصدوم بر جای گذاشت.
به گزارش مهر، محمد زمانی افزود: در پی دریافت گزارشی در خصوص مسمومیت با گاز، بلافاصله عوامل پایگاه امداد و نجات بین شهری کوهپایه با یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه ست نجات سریعا به محل حادثه اعزام شدند.
پس از اعزام عوامل امدادی و ارزیابی منطقه مشخص شد یک عدد سیلند گاز کلر پس از برش و نشت گاز از آن باعث مسمومیت تعدادی از کارگران کارخانه شده لذا نجاتگران پایگاه با حضور سریع و به موقع ضمن تخلیه کامل محل اقدام به درمان سرپایی وانتقال مصدومان بدحال به بیمارستان الزهرا (س) کردند.
رئیس دفتر نمایندگی جمعیت هلال احمر کوهپایه افزود: تعداد مصدومین 10 نفر بودند که تعداد پنج نفر توسط جمعیت هلال احمر انتقال داده شد.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =