مهر نوشت:

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: بیش از سه هزار اثر طبیعی، تاریخی و باستانی در این استان شناسایی شده است.
ملک سنجرانی اظهار داشت: از تعداد 3 هزار اثر تاریخی، طبیعی و باستانی شناسایی شده در استان تعداد یک هزار و 650 مورد در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان دارای قابلیت ها و پتانسیل های بسیاری در زمینه تاریخی و گردشگری دارد افزود: آثار موجود و جاذبه های استان بیش از آثار شناسایی شده است و لذا کارشناسان این سازمان در صدد افزایش این آثار تا بیش از 3 برابر هستند.
وی شهر باستانی سوخته با قدمت 5 هزار ساله را یکی ازمهمترین جاذبه های تاریخی و باستانی در شمال استان نام برد و افزود: در جنوب استان نیز جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیاری از جمله آتشفشان نیمه فعال تفتان، طبیعت کوه بیرک و همچنین قلعه های تاریخی سب و سنگواره های نگاران در سراوان چشم هر بیننده و گردشگری را به خود مجذوب می کند.
سنجرانی ادامه داد: قلعه های کهن و مشهور استان از جمله قلعه ناصری در ایرانشهر، قلعه حیدرآباد در خاش، قلعه سب در سیب و سوران و سایر آثار تاریخی از جمله آتشکده کرکوه، تخت عدالت، زاهدان کهنه، سکوهه و دهانه غلامان در سیستان از جمله جاذبه های گردشگری در استان و در نوع خود بی نظیر است.
وی وجود سواحل زیبای عمان و گل فشان ها و چشمه های گوگردی، کوه های مینیاتوری، جنگل های حرا، نخلستان های خرما با ترکیبی از شالیزارهای برنج و باغ های موز و انبه را در جنوب استان از جمله جاذبه های طبیعی استان نام برد و گفت: برخورداری از چنین جاذبه های گردشگری فرصت مهمی را برای مردم استان و همچنین مردم سایر استان های دیگر در ایام نوروز به منظور اشنایی با جاذبه های فرهنگی و تاریخی فراهم ساخته است.
45231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 340156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =