تسنیم نوشت:

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت:‌در استان گلستان شاهد هستیم که روزانه کامیون کامیون الوار از جنگل‌ها خارج می‌شود و این حکایت از قطع درختان جنگل‌های این منطقه دارد که نهاد خاصی نیز با آن مقابله نمی‌کند.
رحمت االه نوروزی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در رابطه با وضع موجود جنگل‌های کشور گفت:‌ بیشترین تخریب جنگل‌ها مربوط به استان گلستان است. هم‌اکنون در همین استان گلستان شاهد هستیم که امکانات کافی برای اطفای حریق در هنگام آتش سوزی جنگل‌ها وجود ندارد و مردم با ابتدایی‌ترین امکانات آتش را خاموش می‌کنند.
او گفت:در استان گلستان شاهد هستیم که روزانه کامیون کامیون الوار از جنگل‌ها خارج می‌شود و این حکایت از قطع درختان جنگل‌های این منطقه دارد که نهاد خاصی نیز با آن مقابله نمی‌کند.
نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بحث حفاظت و مراقبت از جنگل‌ها باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود،‌گفت: برای حفاظت از جنگل‌ها باید تصمیم جدی اتخاذ شده و نهادهای مسئول همچون سازمان جنگل‌ها برای مقابله با تخریب بی‌رویه جنگل‌ها وارد شوند.
نوروزی گفت: برخی کشورها میلیون‌ها هکتار جنگل دارند اما باز‌هم از آن بهره‌برداری بی‌رویه نمی‌کنند اما در ایران شاهد هستیم که جنگل‌های شمال کشور به صورت بی‌رویه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. ناآگاهی مردم از مهمترین عوامل تخریب جنگل‌هاست و تا زمانی که نتوانیم این نگاه و فرهنگ حاکم را تغییر دهیم نمی‌توانیم مانع از تخریب جنگل‌ها شویم.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: باید تلاش کرد تا از مشارکت مردم برای حفاظت از جنگل‌ها بهره‌برد در حالیکه در شرایط کنونی سازمان جنگل‌ها این وظیفه را بر عهده گرفته و از مشارکت مردم در این کار استفاده بهینه را نمی‌کند در حالیکه اگر مشارکت مردم را فعال کنیم می‌توانیم شاهد حفاظت بیشتری از جنگل‌های شمال کشور باشیم.
45231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 341479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    22 0
    دیگه شمال هم بیابان می شود...
  • زهره RO ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۰
    52 0
    آقای نماینده پس شما چکاره هستید
  • بی نام A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۸
    0 0
    مسافر ها وقتی به انزلی میان میرن ساحل ذریا اشغال شونو ببرن با خودشون