دوشنبه 30 مهر 1397
سه شنبه 13 اسفند 1392 - 07:23:43 چاپ

روزنامه ای که دولت قبلی کارمندانش را از 300نفر به 800نفر افزایش داد

فرهنگ > رسانه - روزنامه رسالت نوشت:

مدیرعامل موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران در یادداشتی که پاسخ به انتقاد روزنامه رسالت است آورده است:


موضوع کمک دولت به موسسه ایران از اواخر سال گذشته و در پی کاهش شدید تیراژ، آگهی و بالطبع کاهش درآمد روزنامه ایران مطرح شد. با افزایش هزینه‌های موسسه ایران در اواخر دولت گذشته و کاهش فروش که کاهش آگهی‌های بخش خصوصی را در پی داشت ادامه انتشار آن با مشکل مواجه شد لذا دولت دهم در اوایل سال 92 مبلغ 14 میلیارد تومان کمک در اختیار روزنامه قرار داد تا آن را از خطر ورشکستگی کامل نجات دهد. اما حجم بدهی‌ها و مشکلات موسسه ایران بیش از آن بود. در پی تغییر مدیریت موسسه که با شروع به کار دولت جدید صورت پذیرفت، مشخص شد موسسه ایران علاوه بر بدهی به اشخاص حقیقی و حقوقی مبلغ 8/15 میلیارد تومان بدهی مالیاتی دارد که این امر نکته قابل تاملی است. موسسات فرهنگی مطبوعاتی از شمول پرداخت مالیات معافند، اما به دلیل سوءمدیریت و تخلف مالیاتی در گذشته، موسسه ایران از این معافیت حذف شده و چنین بدهی سنگینی به بار آورده است.

از طرف دیگر مبلغی قریب به 13 میلیارد تومان نیز بدهی به اشخاص حقیقی و حقوقی از دوره گذشته بر جا مانده بود. مشکل دیگر موسسه هزینه‌های جاری آن بود که هر ماه هزینه‌ها به بیش از دو برابر درآمد موسسه می‌رسید و در طول ماه‌های اخیر نیز علی‌رغم کاهش هزینه‌ها، همچنان بر میزان بدهی‌های موسسه افزوده می‌شود.


ذکر این نکته نیز بی‌مناسبت نیست که موسسه ایران در سال 84 با بیش از سیصد نفر کارمند در حوزه‌های مختلف تحریریه روزنامه‌ها، چاپ، توزیع، آگهی‌ و.... فعالیت می‌کرد و این رقم در پایان کار دولت دهم به بیش از 800 نفر رسید، در حالی که چنین مجموعه‌ای با شماری بسیار کمتر از 300 نفر نیز قابل اداره است.

 

17302

کلید واژه‌ها : دولت دهم - روزنامه ایران -
12 دیدگاه
  • بی نام
    سه شنبه 13 اسفند 1392 - 07:48:31
    پاسخ
    68 2

    یادم نمیره بخش نامه ای که در دولت قبل به یکی از شرکتهای مهم و ملی مبنی بر الزام دادن مناقصه صرفاً به روزنامه ایران صادر شد و فقط در یکی از استانها در یک سال بالغ بر صد میلیون تومن مناقصه به این روزنامه دولتی داده شد و عجیب آنکه هیچ تعرفه مشخصی برای این روزنامه از سوی اداره فرهنگ و ارشاد صادر نشده بود... این همان داستان جیک جیک مستون و... هست...

  • علی آقا
    سه شنبه 13 اسفند 1392 - 08:59:58
    پاسخ
    93 2

    اشتغالزایی دولت کریمه احمدی نژاد !

  • روحی
    سه شنبه 13 اسفند 1392 - 09:11:51
    پاسخ
    184 4

    گفتن فایده نداره.محاکمه کنید.از بس گفتین خسته شدیم

    • رضا
      سه شنبه 13 اسفند 1392 - 09:52:25
      75 4

      گر حکم شود که مست گیرند، در شهر هر آنکه هست گیرند

    • بی نام
      سه شنبه 13 اسفند 1392 - 09:52:45
      75 4

      اقا کو گوش شنوا؟؟ مملکت را به خاک سیاه نشاندند به یک نفرشان از گل بالا تر هم نگفتند و نمی گویند!!

  • یک ایرانی
    سه شنبه 13 اسفند 1392 - 09:19:01
    پاسخ
    129 3

    این از روزنامه ایران ببین چه خبر بوده انجا اگر روزنامه کیهان وشریعتمداری انالیز وحسابرسی شوند وا حسینا میشود که شریعتمداری با تاکتیک بهترین دفاع حمله است سیستم فرار به جلو را انجام میدهد از دولت محترم خواشمند است بدون اغماض وملاحظه کاری یک تیم کارشناس ومنصف راجهت حسابرسی و بررسی چگونگی اداره کردن انجا تا اکنون بگمارند

  • ایرانی
    سه شنبه 13 اسفند 1392 - 09:26:40
    پاسخ
    113 2

    چرا متخلفین در دولت قبلی محاکمه نمیشن؟!

  • بی نام
    سه شنبه 13 اسفند 1392 - 10:23:44
    پاسخ
    33 1

    برای یک وام پانصد هزار تومانی باید هفت خوان رستم را بگذرانی و چقدر هم بهره بدهیم.!!!!!

  • بی نام
    سه شنبه 13 اسفند 1392 - 10:42:45
    پاسخ
    44 4

    چرا راجع به روزنامه همشهری که روزنامه آقای قالیباف هستش جرات نمی کنین هیچ مطلبی بنویسین ؟

  • بی نام
    سه شنبه 13 اسفند 1392 - 10:48:05
    پاسخ
    27 3

    دوستان این حرف را روزنامه رسالت زده ها...چرا یکی دو سال پیش در مورد تعداد کارکنان حرفی نزده؟؟؟ این هم بازی سیاسی هست برای فشار به دولت...روزنامه ایران دولتی است،مگر نه؟حالا منظورشون چیه شما نظر بدید...

  • بی نام
    سه شنبه 13 اسفند 1392 - 13:27:31
    پاسخ
    12 0

    از تخلفات دولت قبل هر دم بری میرسد و تازه تر از تازه تری میرسد

  • بی نام
    چهارشنبه 14 اسفند 1392 - 15:27:57
    پاسخ
    1 0

    تعدیل نیرو کنند وبیمه بیکاری

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700