اعلام جرم توشیبا و سن دیسک علیه کمپانی کره ای هاینیکس به اتهام جاسوسی صنعتی

توشیبا Toshibaو سن دیسک SanDisk علیه جاسوسی صنعتی انجام شده توسط دومین تولید کننده رم و فلش مموری در جهان - Hynix- به دادگاه شکایت بردند.

 

توشیبای ژاپن و سن دیسک امریکا در یک اعلام جرم مشترک علیه هاینیکس ادعا کردند که تکنولوژی فلش مموری شان flash memory روی گوشی های هوشمند و تبلت توسط کمپانی کره ای به سرقت رفته است و این کمپانی باید خسارات ناشی از این سرقت را بپردازد.

توشیبا و سن دیسک مدت 15 سال است که با هم اتحاد کاری داشته و هاینیکس رقیب آنها محسوب می شود.

جمعه گذشته مهندس برجسته سن دیسک به اتهام دادن دیتای فوق سری به هاینیکس بازداشت شد و بعد از این دستگیری و اعتراف مهندس، توشیبا و سن دیسک رسما اعلام جرم کردند.

توشیبا رسما در دادگاه توکیو علیه هاینیکس شکایت کرده اما رقم دقیق خسارت وارده اعلام نشده است، هر چند منابع غیر رسمی میزان آن را 100 میلیارد ین،  980 میلیون دلار اعلام کرده اند.

سن دیسک نیز در دادگاه سن دیه گوی کالیفرنیا شکایت رسمی خود علیه هاینیکس را اعلام کرد و گفت تمام خسارات وارد شده به کمپانی اش را خواهد گرفت.

فلش مموری های بکار رفته در گوشی هوشمند و تبلت برای توشیبا حیاتی محسوب شده و قسمت عمده درآمد این شرکت ژاپنی از این راه تامین می شود و در این بین هاینیکس و سامسونگ دو رقیب جدی برای توشیبا هستند.

در سال 2004 نیز توشیبا علیه هاینیکس اعلام دعوا کرده بود که در نهایت با هم به توافق حقوقی برای حل و فصل مشکلات خود رسیدند.

بدنیال این خبر سهام هاینیکس 1.6 درصد در سئول و سهام توشیبا 3.3 درصد در بازار بورس توکیو کاهش یافت.

هاینیکس دومین تولید کننده جهانی حافظه های فلش مموری و ششمین تولید کننده تراشه های حافظه در بازار نیمه هادی های جهان محسوب می شود و در سال 2013 بیش از 13.3 میلیارد دلار درآمد داشته است.

منبع: رویترز

5656

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هاشم IR ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    9 5
    جاپن نارازی
  • بی نام IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    12 14
    باز هم این کره ای های دزد شروع کردن به جبران عقب افتادگی و فقر تکنولوژی با دزدی از کشورها و کمپانی های صاحب و خالق تکنولوژی تمام تولیدات این کشور کپی برداری ناقص ازروی کمپانی های ژاپنی و امریکایی و کشورهای پیشرفته است هیچ خلاقیت و نوآوری ازخودشون ندارن تمام صنعت این کشور کپی برداری و تقلید ناقص از دیگر کشورهاست باید تمام تولیداتشون رو تحریم کرد این روحیه هم برمیگرده به گذشته دورشون که ازطریق راهزنی دریایی بین ژاپن و چین امرامعاش میکردن و این روحیه و منش رو توی تمام این سالها و درتمام زمینه ها دارن من چون با ایناکارکردم میدونم که چه اخلاقهایی دارن توی کار حاضر به دادن هیچ اطلاعاتی نیستن وچون خودشون ازطریق دزدی اطلاعات به دست آوردن فکرمیکن بقیه هم مثل اونا هستن
  • بی نام IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
    5 4
    بهترین محصولات مربوط به شرکت توشیبا هست. ولی مشخص نیست چرا در ایران زیاد توجهی به این شرکت و محصولاتش نشده. بر کل برندهای موجود قطعات رایانه برتری تکنولوژیکی و کیفیتی دارد.