سید محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز در مجالس هفتم و هشتم بود تا اینکه برای پیوستن به کابینه احمدی نژاد از نمایندگی مجلس استعفا داد و معاون پارلمانی ریاست جمهوری شد. در دولت دهم به عنوان معاون رییس جمهور در اجرای قانون اساسی و مسئول امور روحانیت رییس جمهور منصوب شد.

میرتاج الدینی معتقد است احمدی نژاد هنوز محبوبیت دارد ولی قصد ندارد در رقابت های انتخابات مجلس ورود پیدا کرده و یا از عده ای حمایت کند. او در گفت و گوی پیش روی شما که بخشی از گفت و گویی تفصیلی است به پرسش هایی درباره تجربه دولت احمدی نژاد و اتهاماتی که علیه او مطرح می شود پاسخ می گوید. 

مهمترین انتقاداتی که به دولت آقای احمدی نژاد در حوزه اجرا و تقنین به نظر شما به عنوان یکی از اعضای دولت وارد بود چه بود؟

از ما ایرادها را نپرسید دیگران بقدر کافی ایراد میگیرند.

ایرادهایشان وارد است؟

ما از ایرادهایی که می گویند یا دفاع می کنیم یا می گوییم ایراد وارد است .

خب به نظرتان کدامشان  در حوزه تقنین وارد تر است؟

در حوزه تقنین همیشه نگاه دولت یک نگاه اجرایی است و کارها را پیش می برد و باید درکمیسیون ها کار کارشناسی بشود. گاهی فرصت کافی نبود و یک موضوع را می خواستند به سرعت اجرایی کنند و مستقیم دردولت تصویب می کردند و بعد این می رفت در مجلس و ممکن بود که با ایرادهایی هم روبرو شود، این گاهی اتفاق می افتاد.

شما به عنوان اینکه یک نماینده مجلس بودید و بعد وارد دولت شدید، آن موقع ایرادات زیادی به ارتباطات تقنینی دولت وجود داشت و برداشت هایی که دولت از قانون و آئین نامه وغیره بارها مجلس چالش میان دولت و مجلس بود، شما ان موقع دچار تعارض نمی شدید؟

من اگرحالا هم درمجلس باشم در اکثر موارد جانب دولت را می گیرم زیرا وقتی کسی دستش در اجرا باشد می بیند که نگاه انتزاعی و نگاه بیرون ازاجرا با نگاه اجرا بسیار متفاوت است. به بیان مقام معظم رهبری بار سنگین اداره مملکت روی دوش دولت است، باید دستش را گرفت که بتواند کارها را پیش ببرد، وگرنه با نگاه غیر اجرایی به کار و اینکه دست دولت را محدود کنند و یا ببندند که نمی شود کشور را اداره کرد.

من وقتی به دولت آمدم دیدم که در خیلی از موارد قانون گذار یا ناظربرعملکرد دولت، باید خودش را به جای دولت بگذارد و مثلا اگر بخواهد هدفمندسازی یارانه ها را اجرا کند چگونه اجرا می کند؟ فلذا در بعضی از قوانین هم این ملاحظه را دیدند و گفتند که برداشت مجری از قانون معتبر است یعنی آن قانون مطلبی  را گفته و معمولا هم صراحت دارد ولی ممکن است دو نفردو برداشت متفاوت در مورد آن داشته باشند ،اما در نهایت آن مطلبی که دولت و مجری برداشت می کنند را باید اجرا کرد، زیرا دولت باید اختیاراتی در مقام اجرا داشته باشد.

این اختیارات قرار نیست که اختیارات خیلی باز و فرا قانونی باشند، درست است؟

باید درچارچوب قوانین تعریف شوند.

چارچوب قوانین اگر برداشت را آزاد بگذارد دیگر آن قانون معنایی پیدا نمی کند؟

معمولا قانون به این گونه است، مثلا همین هدفمندسازی یارانه ها گفته است که دولت یارانه نقدی و غیر نقدی را به مردم در مقابل اجرای هدفمندسازی یارانه ها بدهد، هم نقدی را گفته و هم غیر نقدی. دولت در مقام اجرا می بیند که نقدی باشد بهتر است و همه آن را نقدی می دهد، این ازاختیارات دولت است، یا گفته پرداخت به سرپرست خانوارها به تناسب درآمد افراد، یعنی به دهک های پایین و متوسط بیشتر یارانه بدهند و دهک های بالا را کمتر بدهند . زمانی که این قانون تصویب می شد من در مجلس بودم و این پیشنهاد خود من بود، منتهی دولت در مقام اجرا دید نمی تواند دهک های مختلف را از هم تفکیک کند.

الان که می گویند دهک های بالا کلا حذف شوند.

بله. ایراد ندارد اگر بتوانند به آنجا برسند خود دولت دهم هم در پایانش به آن رسیده بود، حتی برای تعدادی هم نامه نوشت که داوطلبانه بیایند و منصرف شوند ولی در تشخیص دهک پردرآمد همیشه مشکل داشتند، این دولت هم اعتراف کرده که تفکیک و تشخیص سخت است، حتی دولت قبل که دهک های جامعه را خوشه بندی کرده بود از سوی مردم مورد اعتراضات زیادی قرار گرفت و دیدند که همه چیز قاطی شده زیرا اطلاعات کامل نبوده است و اینکه اطلاعات دولت نسبت به درآمد های مردم کامل نیست. به همین دلیل وقتی این مشکل بوجود آمد خوشه بندی را کنار گذاشتند. خواستم این مورد را مثال بزنم که بگویم این قانون به این شکل گفته که دولت در مقام اجرا، آن را انجام داده است و در گام اول به همه اقشار جامعه یکسان داده شود تا به تدریج افراد توانمند شناسایی شوند .در فاز دوم، نظر آقای احمدی نژاد این بود که به دهک های بالا یارانه ندهیم و به هفت دهک پایین اضافه کنیم.

نظر خود شما چیست؟

همین مساله به نظرمن بهتر است تا این که همین مقداری که تا به حال داده می شد را قطع کنند. گام بعدی هم منطبق با قانون بود،یعنی دهک های بالا را دیگر اضافه نکنند و دهک های متوسط تا دهک هفت را پرداخت کنند. زیرابا گذشت زمان این مبلغی را هم که به دهک های بالا می دهند مستهلک می شود و درآینده هم افراد دهک های بالا رغبت نمی کنند که بیایند و این یارانه را بگیرند کما اینکه زمانی بود در زمان جنگ به همه کوپن می دادند،اما عده ای از خانواده ها به دنبال این کوپن ها نمی رفتند.

در حال حاضر بسیاری از اعضای دولت قبلی از این دولت یازدهم کنار گذاشته شدند .الان تیم اصلی دولت قبل در حال انجام چه کاری هستند؟

هر کس در جایی مشغول است، عده ای هیئت علمی دانشگاه ها بودند وحالا هم دردانشگاه ها به تدریس مشغولند، بعضی ها هم نیروهای اجرایی هستند و در بعضی ازستادهای اجرایی مشغول به کارند.

ستاد های اجرایی یعنی چه؟ متلا در وزارتخانه ها؟

نه خب همه کارها و مدیریت ها که در وزارتخانه ها نیست، تقریبا در وزارتخانه ها جایی برای اعضای دولت نیست. مثلا بنیاد مستضعفان که نهادش مستقل از دولت است ویا بعضی از شرکت هایی که مستقل از بدنه دولت هستند.به هر حال هرکسی در جایی مشغول شده و خدمت می کند.

مجمع یا گروه خاصی برای فعالیت مجلس آینده تشکیل نمی شود، فعالیت سیاسی و حزب خاصی؟

نه چنین برنامه ای ندارند که برای مجلس آینده کاری کنند.

یعنی اعضای دولت قبل کار یا فعالیت سیاسی خاصی را نمی خواهند به صورت متمرکز انجام دهند؟

چنین برنامه ای فعلا وجود ندارد

در آینده نزدیک ممکن است که وجود داشته باشد؟

آن دیگر بستگی به شرایط آینده دارد.

خود شما چطور؟ یعنی فعالیت سیاسی خاصی انجام نمی دهید؟

من در کارهای آموزشی و کارهای اجرایی در حد خودم مشغول خواهم شد تا ببینیم آینده چه می شود.

فعالیت سیاسی خاصی به طور متمرکز یا برای مجلس آینده می کنید؟

من فعالیت سیاسی خاصی ندارم یعنی با افراد انفرادی که نمی شود فعالیت سیاسی کرد، ما چون روحانی هستیم یک سری کارهای تبلیغی و سخنرانی چه دوره مجلس و چه در دوره دولت و چه حالا داریم، ارتباط ما همیشه با مردم است، به سخنرانی و جلسات می رویم و در واقع کار اجتماعی- سیاسی است و در چارچوب نظام جمهوری اسلامی  و خط ولایت و رهبری کار خود را ادامه خواهم داد، گاهی از دانشگاه ها و محافل مذهبی و سخنرانی ها دعوت می شویم و شرکت می کنیم.

فکر میکنید مهمترین ناکامی دولت آقای احمدی نژاد که می توانست آن را به سرانجام برساند و انجام نداد  اما به هر دلیل  نتوانست انجام دهد  چه بود؟

آقای احمدی نژاد در دو سال آخر دو تصمیم بزرگ داشت که می خواست آنها را دنبال کند یکی در عرصه کشاورزی ودیگری درعرصه معادن بود، به این موارد زمان اجازه نداد و افرادی که باید با جدیت مثل مسکن مهر پیش می بردند از این جهت امکانش پیش نیامد، از سال 91 این دو طرح بزرگ را شروع کردنداما  به سرانجام مشخصی نرسید وگرنه طرح های بزرگی در این دو سال داشتند که نتوانستند انجام دهند.

نمره دولت آقای احمدی نژاد؟

نمره قبولی است به نظر من

چون عضو دولت بودید می گویید یا به عنوان یکی از اعضای ملت؟

اگرخارج از دولت بودم هم این نظر را می دادم حالا اگر یکی دو سال هم بگذرد بیشتر روشن خواهد شد، من نمی گویم که  دولت دهم حاشیه نداشت، هر دولتی حاشیه دارد و من راجع به حاشیه ها صحبت نمی کنم و کلیت دولت را می گویم، آقای احمدی نژاد که دولت را بدست گرفت بانی دولت مردمی با یک رئیس جمهور مردمی و تیمی که در اطراف خود جمع کرد از وزرا و اعضای دولت، افراد در خط نظام و ولایت و رهبری و مردمی بودند.

تمام افراد؟

همه خدمت کردند، قرار شد مصداقی صحبت نکنیم، من به عنوان معاون آقای احمدی نژاد گاهی که در شهرهای مختلف مسافرت دارم و از نزدیک مردم را می بینم افراد مختلف می آیند وازدولت و آقای احمدی نژاد و کارهایش تشکر می کنند چرا که او کارهایی انجام داد که هر دولتی بیاید و برود این کارها فراموش نمی شود و ماندگار خواهد بود، طبیعی است که یک دولت صد در صد موفق نمی شود ولی حداقل می تواند چند کار موفق انجام دهد که خاطره خوشی از آن ها در میان مردم بماند.

در دولت آقای احمدی نژاد هم از این نوع کارهایی که خاطره خوشی میان مردم گذاشت. مثل سفرهای استانی، ارتباطات مردمی، مسکن مهر، هدفمندی یارانه ها و تلاش برای اینکه فاصله میان دهک های پایین و بالا کاهش پیدا کند. توجه بیشتر به مناطق محروم وعدالت ورزی و کارهای عدالت محوری در تصمیم گیری ها و مردمی بودن، این ها کارهایی بودند که مردم دیدند.البته همین نیروهای خدماتی وشرکتی یکی از مشکلات ادارات در سراسر کشور بود که از زمانی که آقای احمدی نژاد آمد این مشکلات را برداشت و افرادی که در کار شرکتی بودند نیز از این کار راضی بودند و چقدر هم به نفع دولت شد. از این نوع کارهای به نفع مردم و خدمات به افراد پایین جامعه زیاد در دولت دهم بوده است.

 در مورد دانشگاه ایرانیان هم توضیح دهید، الان یک سری از تذکرات به وزیر علوم جدید داده می شود برای لغو مجوز دانشگاه ایرانیان

چون من آنجا نیستم، اطلاعات کافی هم ندارم و نمی خواهم وارد این مساله شوم.  

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 115
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    خیلی مزخرف بود.
  • مهدی A1 ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    حتی وقتی آقای هاله دار یکراست میرفتن بغل والده مرحوم چاوز؟اونوقت شما هم اصلا بازوی آقای هاله دار رو نمی کشیدین و در ایران این مسئله رو انکار نکردین و شما و کابینه آقای هاله دار اصلا دروغ نمیگفتین. برو بابا از لباست خجالت بکش
  • بی نام IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    69 13
    یک انسان ایراتی، با توجه به کلیه ی شرایط کشور در آن هنگام اگر چنین صحبتهایی را عنوان نماید شاخص شرف و شور سیاسی بالا می باشد! بی جهت نیست که معاون احمدی نزاد بوده که کشور را در مسیر تعالی عام قرار داد.. ماشاء الله هوش ار سر و کله اش میبارد
  • عرشیا A1 ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    تو اگه نمره قبولی ندی جای تعجبه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    60 10
    سید خدا شعور مردمو در نظر می‌گرفتی بعد این حرفو میزدی
  • حسىن AE ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    61 8
    با سلام جناب مىر تاج الدىنى متاسفم که چشماتونو به روى واقعىتها بستىد و از دولت قبل دفاع مى کنىد, نزول جاىگاه بىن المللى, سىاست خارجى ناکا رامد, فساد اقتصادى گسترده, تغىىرات مدىرىتى زىاد از حد,... همىن مواردى که ازش دفاع مى کنىد مل هدفمندى و مسکن مهر با تورمى که اىجاد کردند نهاىتا باع نابودى اقتصاد و طبقه پاىىن جامعه شدند. ىک دلسوز اىرانى
  • رزمنده دوران دفاع مقدس IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    سلام ،جناب آقاي ميرتاج الديني چرا فقط اطراف خودتان را مي بينيد و به كل جامعه نگاه نمي كنيد!!! اكثريت مردم از عملكرد و رفتار افراطي دولت احمدي نژاد راضي نيستند و بايد قبول كنيم كه دولت احمدي نژاد ضربه اي كه به كشور و مردم زد هيچ دولتي در طول تاريخ ايران چنين ضرر و زياني به كشور و مردم وارد نكرده ، از نظر بنده بعنوان يك ايراني و رزمنده دوران دفاع مقدس بايد اقاي احمدي نژاد محاكمه شود . بخاطر اينكه باب حرمت شكني به بزرگان را باز كرد و اعتبار مسئولين و قواي سه گانه را بين مردم كم كرده و به انديشمندان و آزادانديشان بي احترامي كرد و عامل اصلي در افزايش تورم در كشور شده و باب اختلاسهاي ميلياردي را در كشور باز كرده و ......
  • بی نام A1 ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    78 11
    جواب دادنش خنده داره ه ه ه ه/کم سوات
  • بی نام A1 ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    مهم نمره ی مردمه !
  • بی نام IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    نا پاک ترین دولت در ایران از بدو ایجاد
  • مموتی A1 ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    میرتاجدینی نان را به نرخ روز میخورد.مطمئن باشید اگر در دولت فعلی جایگاهی داشت اینگونه صحبت نمیکرد....
  • بی نام A1 ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    در دولت آقای احمدی نژاد هم از این نوع کارهایی که "خاطره خوشی" میان مردم گذاشت. مثل سفرهای استانی، ارتباطات مردمی، مسکن مهر، هدفمندی یارانه ها و تلاش برای اینکه فاصله میان دهک های پایین و بالا کاهش پیدا کند!"نتیجش چی شد؟1.سفرهای استانی:مصوبات خیالی بدون پشتوانه‌ی اجرائی! فقط مردم هزینه‌ی باشگاه نمیدادن دنبال ماشین میدویدند( بخوانید دوانده میشدند! ) که برای سلامتی خوب بود.2.ارتباطات مردمی: بیان مشکلات از طرف مردم, پاسخ به صورت وعدو وعید تو خالی و تراول 50! 3.مسکن مهر خانه های ناامن بدون برق و آب!4.هدفمندیه یارانه‌ها به علت رعایت نکردن قانون باعث رشد تورم و افزایش فاصله بین دهک های بالا و پایین!!! نمره قبولی 20, احسنت.
  • بی نام A1 ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    86 9
    فکر کنم جدیدا نمره قبولی از صفر شروع میشه!
  • بی نام IR ۰۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    49 7
    از نظر مردم که دولت شما نمره اش زیر 5 از 20 و نتایج آن کارهای خوب چند سال دیگه مشخص میشود و باید امثال شما که هنوز بر خوب بودن خود و عدم توجه به حال پافشاری دارین باید از دایره قدرت حذف بشوید
  • بی نام IR ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    85 12
    خدا باعث و بانی اش را لعبت کنه که مردم ا به خاک سیاه نشوندید
  • بی نام EU ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    آدم خواب را می‌توان بیدار کرد. اما آدمی که خود را به خواب زده است هرگز .....
  • محسن A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    97 15
    حاج آقا بیخیال ... من تو قبر هم که برم باید جبران عقب افتادگی دوران احمدی نژاد رو کنم
  • جواد IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    زنده باد احمدی نژاد.
    • منوچهر A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
      35 8
      اشتباهی مثبت دادم
  • بی نام IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    50 7
    خوب شد که نبودین وگرنه وای به حال ما...........!!!!!!!!
  • دادار IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    این بنده خدا راست میگه خرابکاریاش همیشه به ذهن مردم میمونه عمق فاجعه 8 سال نابودی و اختلاس و کلاهبرداری رانت خواری از سری خیانتهای محمود احمدی نژاده بیخود توجیه نکن
  • بی نام IR ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    در هر چیزی که به نفعش نیست وارد نمیشه!!!
  • بی نام FR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    81 12
    تابلوعه که جزو هم فکراش باشه اینم مثل اون پاسخگو نیست
  • ایرانی A1 ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    92 17
    اقای احمدی نژاد در طول مدت هشت سال مملکت را هشتاد سال عقب انداختند.تمام فسادهای اداری اقتصادی وسیاستهای غلت خارجی در زمان ایشان و دولت ایشان بود.خدا ازشون نگذره--
  • بی نام A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    69 16
    بهتر بود از این ایشان میپرسیدید در مدتی که نماینده مردم تبریز بودید چه کارهای برای این شهر انجام دادید؟! حالا ادعای ... دارند؟1
    • بی نام IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
      22 5
      والا نماینده های شما بخدا فعالترین نماینده ها هستن از بس که سد و جاده احداث کردند دریاچه را زدند خشکاندند والا بخدا من همت و پشتکار و غیرت را از نمایندهای اذربایجان غربی و شرقی یاد گرفتم حالا میخای بپذیر میخای نپذیر یه برهوت خشکی رو این پیگیری نماینده هاتون فعلا بجا گذاشته نمیدونم فعلا که به نظر شما پیگی ری نمیکنند اینجوریه وای به روزی که بخواهند فعال هم بشوند.
  • علی IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    66 14
    فقط برات متاسفم با این تعریف و تمجیدت که هنوز هم دست از این کار بر نمی داری.
  • هادی A1 ۰۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    81 13
    خود گوی و خود خندی عجب مرد هنرمندی
  • محمد A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    86 15
    ملت ایران تمایلی به شنیدن 8 سال تراژدی محنت بار ندارد . کشور را تخریب کردید وشعار دادید . انتخاب یک فرد نا کارآمد برای قوه مجریه یک اشتباه تاریخی بود
  • سعید A1 ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    47 7
    کسی از شما انتظار نداره که نمره خوبی بدید چون...
  • بی نام IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    با این رویی که تو داری باید با احمدی نژاد کار می کردی!
  • فربود IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    آقای میرتاج‌‌الدینی، شما نماینده مردم تبریز بودید، رای مردم این شهر را به پست و مقام فروختی و رفتی دنبال کسب قدرت. تا این که سر از صدا و سیما در آوردی. مردم این شهر از شما عمیقا دلخور و مایوسند
  • بی نام EU ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    اين نشون ميده ايشون كلا درك درستي از حكومت داري ندارن … اگر با تعصب نمره قبولي ميدادند خيلي منطقي تر بود
  • محسن IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    آقای حجت الاسلام ابوترابی بسیاردقیقتر-منطقی تر -باتحلیل ترازآقای تاج الدینی است کاش ازایشان بجای آقای تاج الدینی استفاده شده بود. آقای احمدی نزاددرزمینه راه سازی وراه آهن -سفراستانی - حمایت از هسته ای - مسکن مهر نمره خیلی خوبی میگیردولی تخریب صنایع داخلی - کاهش ارزش پول ملی -کشاورزی خراب - گرانی بیرویه مسکن - تخریب فضای کسب وکار - مصرف ناصحیح وغیرمولد 800 میلیارددلاردرآمدنفتی وتضییع ارزش آن و... ازدستاوردهای بسیارمنفی ایشان است .خواهش میکنم نظرمن را انعکاس دهید.
    • بی نام A1 ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
      22 1
      عزیزم ، احمدی نژاد همه افراد ناکارآمد را به خاطر فرمانپذیر بودن انتخاب میکرد.اگر قرار بر انتخاب شایستگان بود دیگه مشکلی نداشتیم.یا حق
  • بی نام A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    کی ازت خواسته نمره بدی؟
  • بی نام IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    86 12
    این نشون میده مدیران دولت قبل چقدر از مردم فاصله داشتند
  • بی نام IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    57 9
    شما قبول نکنید کی قبول کنه برادر؟
  • مهدی A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    لعنت خدا بر کسانی باد که بر نادانی و ظلمی که بر این ملت روا داشتند پا فشاری میکنند
  • مهدی IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    66 6
    همین اقا مسئول بدبختی ما است ...احمد توکلی می گوید اجرای هدفمندی یارانه ها به شکل کنونی حاصل تلاش ایشان در مجلس بود که باعث شد نماینده ها رای بدهند ...در ضمن ایشان مسئول جان انسانهای بسیاری در یک مسیر روستایی نیز می باشد که مستندات ان قابل ارائه است .... فعلا همینقدر بدانید که ایشان مسیر تصویب شده یک راه روستایی در هییت دولت را به خاطر منسوب بودن به یک روستایی دیگر کاملا عوض کرد ..
  • بی نام A1 ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    80 14
    این اقا اگه نمره قبولی نده پس کی باید بده ؟ حتما عمه جان من
  • بی نام IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    شما اگر کر و کور و کودن هم بوی این حرف رو نمیزدی؟!
  • پیمان A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    درود بر احمدی نژاد
  • بی نام US ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    این افاضه شما هم از هوش و ذکاوت شما نشأت گرفته !
  • بی نام A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    8 98
    آقای میر تاج الدینی! هم 10 نمره قبولی هست هم 18و هم.... شما کدوم یک رو به دولت دهم میدید؟اگر نمره 10 یا 11 را برای این دولت انتخاب کنید من هم با شما موافقم غلیرغم اینکه با دولت احمدی نژاد میونه ای ندارم.
  • بی نام IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    40 3
    پیش چشمت داری شیشه کبود
  • زجر اور IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    4تا مثل تو باعث این وضعیت شدند/جواب خدا را چه میدی
  • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    62 6
    چه شخصی شما را ممتحن میداند؟؟؟ آقای ضرغامی؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    اعتراف به اشتباه ، شجاعتي مي خواهد كه در هركس نيست . شما با اين حرفتان نشان داديد با نظر اكثريت مردم مخالفيد ، كساني كه به روحاني ، قاليباف و ولايتي راي دادند نظري خلاف شما داشتند .
    • بی نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
      87 9
      و 4 میلیمون نفر در کل کشور نظر موافق ایشون داشتند. ولی صدایشان از 71 میلیون باقیمانده بلندتر است و خود را وارث تمام امکانات کشور می دانند.
    • بی نام EU ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
      7 60
      من و طرفدارانم واقوامم که خودم هم عضو شورای شهر بودم به روحانی رای دادم ولی واقعا اگر احمدی نزاد بود صد درصد به دکتر احمدی نزاد رای می دادم
  • بی نام IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    63 15
    حالا که گذشت ولی به دکتر احمدی نژاد بفرمایید هرکی هر غلطی خواست کرد و یه توجیه ی هم برای غلط ش آورد شما هم هیچ نگفتید برای همین بنام شما تمام شد.
  • بی نام A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    91 11
    آن کس که نداند و نداند که نداند... خب بقیشه همه بلدن!
  • امین IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    شما باید هم نمره قبولی بدین.اگر جزو قشر ضعیف جامعه بودین هیچوقت نمره قبولی نمیدادین.
  • گ IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    49 6
    کفتی من اونحا نیستم خبر ندارم چرا حرفی می زنی که مردم باور ندارن
  • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    نمره قبولی؟ هشت سال کشور رو نابود کرد
  • بی نام A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    آبروی ما آذربایجانی ها رو نبر آقای میرتاج الدینی.
  • ناشناس A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    39 4
    ایرادهایشان وارد است؟ ما از ایرادهایی که می گویند یا دفاع می کنیم یا می گوییم ایراد وارد است . چه جواب خوبی!! اگر رئیس جمهور میشدی که بهتر بود....بیچاره ایران
  • ali IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    45 5
    سلام حاج آقا احتمال بو دولتده سوغانين گت المييپ!!
  • بی نام A1 ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    61 7
    واقعا!!!!!!!!!!!!!! جناب تاج الدینی مهم مردم هستند که به اون دولت نمره صفر دادند
  • یوسف A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    88 17
    بدترین وسخت ترین روزهاوسالها برای مردم ایران 8سال دولت احمدی نژاد بود
  • بی نام IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    آقای میر تاج الدینی ! هنوز ماست سیاه است؟
  • مهدی IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    37 4
    اینقدر افتضا بوده که دیگه روش نشده بگه چه نمره ای گفته نمره قبولی مثلا 10 اون هم چون خودش تو کابینه احمدی نژاد بوده
  • من A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    54 5
    پس برو دکتر
  • امین IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    43 6
    هیچکی نمیگه ماست من تشه
  • حمید A1 ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    40 5
    شما درست میگی ! اصلا مگه جز قبولی حالت دیگه هم شما می تونید تصور کنید. شغل خانه کار که داشتید و دارید پس نمره قبولی داره حتما
  • بی نام A1 ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    64 4
    نمونه شاهکار های ماندگار بزرگراه تبریز اهر هست که تنها 5 کیلومتر از تبریز و 5 کیلومتر از اهر درست شده است
  • علی IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    به آقاي مير تاج الديني بگوئيد که گندی که دولت احمدي نژاد زد در تاريخ بي نظير است!
    • بی نام A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
      آره احمی نژاد زیاد کار کرد گند هم زیاد زد اما کار های خوبش بیشتر از دولت های دیگه است چشماتو باز کنی می بینی...
    • بی نام US ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
      شما نمره قبولی ندی چیکار کنی پس؟ ولی این مهم نیست، مهم میلیاردها دلار سرمایه و اقتصاد کشور بود که دود شد و رفت و یک زخم کهنه به دل مردم.
    • رضا A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
      89 9
      تو هم برای مردم تبریز نماینده بودی؟؟ از دکتر پزشکیان یاد بگیر...
    • بی نام IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
      62 6
      بی نام جتن کار های خوبش این بود که جیب شما را پر کرد
    • مهتاب IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      4 2
      معلومه اين أقاى ميرتاج الدينى، بد نمك گير شده ها!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بی نام A1 ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    72 10
    با هدفمندی یارانه ها و اجرای این برنامه فقط فاصله بین طبقات اجتماعی زیاد شد و تورم بالا رفت و باز این قشر فقر بود که در نهایت اسیب دید واقع بین باشیم حتی اگر به ضررمان باشد و حقیقت را بگوییم حتی اگر مخالف عملکردمان باشد...
  • رضا A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    77 10
    نقی
  • بی نام IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    60 8
    با این حرف یک باردیگر مردود شدید
  • بی نام IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    پس دزدیهای میلیاردی رانمره قبولی داده ای حیف ازآذربایجانی بودنت!!!
  • 110 A1 ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۲
    49 4
    ایشان به جای توضیح درباره عدم اجرای قانون توسط دولت دهم ، چرا مدعی هست؟
  • zenit IR ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
    12 80
    شمایی که سنگ دولت جدید را به سینه میزنید چرا نمیگید چرا دولت جدید غنی سازی 20 درصد را که 11 سال باعث گرسنگی و اوضاع الان شده به لغو پشیزی از تحریمها فروخت تو خیابان نرفتیم شعار بدیم که حالا به این راحتی از حق این ملت بگذرند همین غنی سازی 20 درصد خودش میتوانست درامد زای خوبی باشه کدام کشوریه که نخواد اورانیوم غنی شده بخره
    • بی نام IR ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
      26 1
      هزینه تولید اورانیوم ۲۰ درصدی ما خیلی خیلی بیشتر از قیمتش در بازارهای جهانیه و اصلا فروشش صرفه اقتصادی نداره در ثانی مگه باد هواست که بشه راحت فروختش شما هم با این طرز تفکرت اشتباه نکنم جزو مدیران دولت احمدی جونت بودی
    • بی نام IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
      22 1
      شما که کلا از مرحله پرتی.
    • بی نام A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
      31 3
      مگه نخود و لوبیاست که بفروشی اینم از بیسوادی شما حامیان احمدی هست دا داشتم
    • بی نام IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
      31 1
      جک نگو بابا, از نیروگاه اتمی بوشهر چه خبر؟!!!
    • مهتاب IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
      0 1
      دولت جديد خوب كرد كه غنى سازى ٢٠ درصدى رو لغو كرد دستش درد نكنه تا چشم اونايي كه نمى تونن كمى أسايش و رفاه براى مردم ببينند، در بييييييييييييييييييييييييييياد!!!!!!
  • بی نام IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
    29 4
    خبر آنلاین با سلام و احترام پیشنهاد میکنم یک نسخه از این نظر سنحی ها به عنوان یک نظر سنجی میدانی برای جناب میرتاج الدین ارسال دارید
  • بی نام RO ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
    41 3
    اگر سیستم درست کار میکرد این آدمی که امثال تو دارن بهش نمره قبولی میدن الان باید محاکمه میشد و حکمش هم کم کم حبس ابد بود.
  • بی نام IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
    38 3
    این دغل دوستان که می بینی مگسانند گرد شیرینی
  • شهاب IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
    29 3
    دشمن دانا بلندت میکند بر زمینت میزند نادان دوست
  • محسن US ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
    25 7
    مرد بي شهامت كسي است كه در جايي كه بايد اعتراض كند خاموش مي نشيند پروفسور دكارت
  • وحید طاهری A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
    29 3
    آقای تاج الدینی بگویند که از شهر2 میلیون نفری تبریزبا چند رای رفتند مجلس؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
    29 2
    میون این همه رانت و فساد واختلاس ورشوه حتما یه چیزی از دولت بهش رسیده که با احمدی یابدون احمدی نمره قبولی بهش میده
  • بی نام IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
    26 3
    اشتباه مردم شريف آذربايجان انتخاب شخصي مثل شما آقاي میرتاج الدینی ميباشد كه از اعتماد اين مردم سوء استفاده كرديد.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
    39 3
    بابا بي خيال! اين دارو دسته هدفشون اينه كه يه حرف بزنن مردم رو به جون هم بندازن! محلش نزاريد!
  • بی نام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
    21 2
    رسم دنیاست که سواره ازحال پیاده خبرنداشته باشد
  • بی نام IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
    13 75
    درود بر احمدی نژاد
  • بی نام IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
    21 3
    اره بابا وضعتون خوب شده دیگه .
  • بی نام A1 ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
    19 3
    تو که راست میگی!!!
  • صادق IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
    41 3
    احمدی نژاد تنها این ملت را هشتاد سال به عقب نراند بلکه میر تاجدینی و همه کابینه و نمایندگان وکیل الدوله که ایشان را همراهی کردند در این موضوع مقصرند اینان میدانستند که چه به سر این ملت شریف و نجیب می آورند ولی برای پست و مقام و غارت بیت المال دم بر نیاوردند حال میخواهید خودشان به عملکرد خود نمره قبولی ندهند و همین نمایندگان فعلی که مخالف دولت کنونی و سینه چاک جناب احمدی نزاد هستند جرمشان کمتر از آقای احمدی نزاد نیست فقط الان کسی جرات دم زدن ندارد و بعد از انتخابات آینده مجلس شروع به ایراد گیری به این نمایندگان میکنند در حالی که دیگر نماینده نخواهند بود و کار از کار گذشته است
  • بی نام IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
    19 5
    الکی میگی
  • خبرمرند A1 ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
    24 3
    آقای میرتاج الدینی باید درست بگویدمن به آقای میرتاج الدینی وآقای احمدی نژاد رای دادم واز رای دادنم با این اوصاف پشیمانم .چون قانون را زیر پا گذاشتندچون مجلس مرکز پخش فیلم گروه انحرافی کردند.چون پیشکسوتان انقلاب را در مناظره تلویزیونی ترور شخصیت کردند.چون در 22بهمن 91 درتهران وقم کارهائی کردند که نبایستی مرکردند.چون قانون را تفسیر به رای نمودند .چون قانون را اجراننمودند.چون دروغ گفتند.چون تزویرنمودند.چون گوش به فرمان ویا دستور حکومتی ندادندواجراننمودند چون دولت را ومجلس را بخاطر یک فرد مانند مرتضوی به هیچ انگاشتند.چون موضوع مکتب ایرانی درزمان دولت دهم پیشنهاد شد چون دانشگاه ایرانیان که مرکز تبلیغ مکتب ایرانی تاسیس ........پس ؟آقای میرتاج الدینی بایستی نموره 11به دولت دهم میداد.تامشروط میشد.
  • تبریزی TR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
    36 3
    بنده بعنوان یک شهروند تبریزی و ایرانی هیچ وقت ایشان را ( میر..) را قبل نداشته و ندارم چرا چون نان به نرخ روز خورهست.
  • ج A1 ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
    28 3
    این بابا هنوز بیدار نشده .حرفاش رو جدی نگیرید .حرفاش مثل شخصیت دیوی توی کلاه قرمزی است.همه چیز رو برعکس میگه
  • بی نام IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
    28 3
    هیچ بقالی نمی گوید ماست من ترش است !!!! خودتان ازهیچ آوردیدش و خودتا ن هم باید نفرتی را که از رفتارش ایجاد شد تا آخر عمر تان تحمل کنید !!!!
  • بی نام IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
    19 1
    بعضی ها پاچه خوری در زاتشونه دست خودشون نیست که !!!
  • بی نام A1 ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
    11 75
    درود بر احمدی نژاد بنده مخلص خداوند
  • حمیدانی A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
    11 75
    درودبر اجمدی نزاد دلیر مرد ایران ایرانی میمیرد ولی ذلت نمی پذیرد
  • بی نام A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
    25 2
    اقای میرتاج الدین سلام. آمریکا نبودی سال قبل. نمره قبولی ندی جای تعجبه ..
  • بی نام IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
    25 3
    با این حساب باید به چنگیز خان نمره 20 داد چون کمتر از محمود خان به کشور آسیب زده
  • نسیم شمال A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
    21 1
    خوب به روباه میگن شاهدت کیه؟ میگه دمم
  • بی نام IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
    10 63
    درود بر احمدی نژاد
  • بی نام A1 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
    18 1
    شما ببین اول نفتتو میخرن، بعد دنبال فروش اورانیوم باش...
  • من A1 ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
    26 2
    سخت است فهماندن چیزی به مردمانی که برای نفهمیدن،پول می گیرند.
  • علی صادقی A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    8 5
    درود بر خدمتگذاران ملت
  • علی صادقی A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    6 33
    درود بر محمود مردمی نژاد
  • محمد A1 ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۵
    3 0
    فقط زندگینامه و طی مراحل ترقی جناب را ببینید تا دیگه از این اظهار نظر تعجب نکنید