ایسنا نوشت:

معاون رئیس‌جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری با مقایسه ورود گردشگران خارجی به ایران در نیمه دوم فروردین ماه سال جاری با نیمه دوم فروردین ماه سال گذشته از افزایش ۱۵۰ درصدی ورود گردشگران به کشور ایران در قالب تورهای مختلف خبر داد.

مسعود سلطانی‌فر امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان میراث فرهنگی افزود: در ماه‌های اخیر روند ورود گردشگران خارجی به کشور ایران افزایش یافته و تورهای زیادی از کشورهای اروپایی برنامه‌ریزی برای حضور در کشور ایران در ماه‌های جاری و حتی برای نیمه دوم سال ۲۰۱۴ میلادی برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: استقبال گردشگران خارجی برای بازدید از ایران نشان می‌دهد که سیاست‌های این دولت در جهت افزایش تعامل با دنیا موثر بوده است.

سلطانی‌فر با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده با معاونت علمی اظهار امیدواری کرد که بتوان در حوزه گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی به سرعت و در کوتاه مدت گام‌های موثری در فرآیند رفع مشکل اشتغال فارغ‌التحصیلان برداشت.

دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهور نیز طی سخنانی کوتاه در این مراسم با بیان این که یکی از حوزه‌های مغفول در بحث توسعه شرکتهای دانش بنیان حوزه‌های علوم انسانی است ابراز امیدواری کرد که با امضای این تفاهم نامه، بازار جدیدی برای شرکت‌های دانش بنیان در این حوزه باز شود و بتوان بخش عمده‌ای از فارغ التحصیلان رشته‌های علوم انسانی را تحت پوشش قرار داد.

به گفته وی رفع مشکل اشتغال فارغ التحصیلان در حوزه علوم انسانی با توسعه فناوری در این حوزه محقق می‌شود.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ق A1 ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    7 0
    عروسی آژانس داران رو هر مسافر ورودی دست کم یک میلیون تومان سود می کنند
  • بی نام IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    2 10
    منطورشون خواهران و برادران افغان هست که برای کار میان ایران . ما ولی گردشگر حسابشون می کنیم . جالبه واقعا .
  • بی نام IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    2 9
    متکدی های پاکستانی و بنگلادشی و افغانی هم در سطح تهران بیشتر شدن . اینا هم نوعی گردشگر محسوب میشن دیگه .
  • بی نام IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    5 8
    رشد 150 درصدی گردشگر همون 400 هزار خارجی غیر مجاز در تهران که استانداری گفته منظورتون هست؟ چه کار کردید چه زیر ساختی درست کردید که چنین ادعایی دارید؟چند هتل در سال گذشته افتتاح شد؟دستشویی های بین راهی لابد درست شدن. این ادعاها چیه؟زیر ساخت های سفر در ایران خیلی ضعیفه . دست شویی های بین راهی آلوده و کثیف گردشگران را فراری خواهند داد . دلتان را به آمار ورودی خوش نکنید . این خارجی ها از چه کشورهایی و برای چه امدند ایران ؟برای کار نیامدن احیانا؟ یا پاکستانی هایی نیستن که به گفته خودشان با ویزای توریستی برای گدایی به ایران می آیند و بارها در کشور تمدید هم می کنند
    • بی نام IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
      1 1
      چقدر بد بین. در اینکه کمبود هتل و زیرساخت داریم شکی نیست ولی همین هتل ها بیشتر سال خاک میخوردن. افزایش 1.5 برابری همچین عدد عظیمی نیست که بخاطرش همه چی متحول شه اما نشانه مثبتیه برای آینده.
  • حسن IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    1 0
    تورو خدا یه سری به استانبول بزنید ببینید یرای دستشویی های داخل شهر چه فکری کرده اند این حداقل کارو تورو خدا بکنید.