فارس نوشت:

در حالی که آسیب پذیری خطرناک استاندارد امنیتی OpenSSL باعث نگرانی بسیاری از کاربران شده، آژانس امنیت ملی آمریکا و کاخ سفید مدعی هستند از این مشکل بی‌اطلاع بوده‌اند.
به نقل از رجیستر، با توجه به افشاگری‌های ادوارد اسنودن در مورد جاسوسی‌های سایبری کاخ سفید و اطلاع آن از بسیاری مشکلات اینترنت، برخی کارشناسان معتقدند آژانس امنیت ملی آمریکا از مدت ها قبل از مشکل مذکور که به خون‌ریزی اینترنت مشهور شده، اطلاع داشته، اما عمدا در این زمینه اطلاع رسانی نکرده تا بتواند از همین آُسیب پذیری برای سرقت اطلاعات کاربران مدنظرش استفاده کند.

سایت کاخ سفید پس از تشدید اتهامات در این زمینه با ارسال پستی در وبلاگ رسمی این کاخ تاکید کرده که عدم افشای برخی آسیب‌پذیری‌های مهم و عمده در فضای مجازی به نفع امنیت ملی آمریکا نیست. به وجود آوردن زرادخانه‌ای بزرگ از آسیب‌پذیری‌های افشانشده باعث می‌شود اینترنت آسیب پذیر باقی بماند و مردم آمریکا هم بدون محافظت رها شوند و این امر به نفع امنیت ملی ایالات متحده نیست.

البته برخی کارشناسان از این متن تعبیر دیگری کرده و معتقدند با مطالعه آن می‌توان نتیجه گرفت کاخ سفید خود را محق می داند اگر آسیب‌پذیری های سایبری کشف شده مهم و بزرگ نبودند و به امنیت ملی آمریکا ضرری نمی رساندند، این حق برای دولت آمریکا محفوظ است که از افشای آنها خودداری کرده و به نفع منافع خود از این مشکلات بهره بگیرد!

آسیب‌پذیری موسوم به خون‌ریزی اینترنت دو سوم کاربران اینترنت را در معرض خطرات امنیتی قرار داده، البته سایت های بزرگ اینترنتی این مشکل را برطرف کرده اند، اما هنوز سایت‌هایی هستند که نسبت به این نقیصه بی‌توجه هستند.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
    4 8
    آره تو گفتی من هم باور کردم