مهر نوشت:

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر دار وزارت بهداشت گفت: با راه اندازی آزمایشگاه‌های مجهز قادریم در کمتر از ۱۰۰ دقیقه بیماری سل را تشخیص دهیم.

دکتر محمد مهدی گویا در حاشیه نشست بین منطقه‌ای همکاری‌های بین مرزی در کنترل و درمان بیماری سل، افزود: این آزمایشگاه‌ها در شهرهای گلستان، مشهد، تهران، شیراز و اخیراً در شهرهای تبریز، اصفهان، خوزستان و زاهدان نیز راه‌اندازی شده است. این آزمایشگاه‌ها قادرند در مدت خیلی کوتاه بیماری سل را تشخیص دهند.

وی ادامه داد: بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت کشور ایران در حال حاضر در منطقه از نظر کنترل بیماری سل در رتبه نخست قرار دارد و این به دلیل وجود شبکه بهداشتی گسترده و ارائه خدمات بهداشتی مناسب در تمام مناطق روستایی و شهری در کشور است.

گویا افزود: وجود آموزش و خدمات پیشگیری مناسب همچنین برنامه واکسیناسیون و پوشش بالای ۹۵ درصد برای کودکان و از طرفی تشخیص زود هنگام، درمان به موقع و امکان دسترسی به درمان رایگان برای همه مبتلایان باعث کنترل بیماری سل در کشور شده است.

وی بابیان اینکه وظیفه دولت پرداخت هزینه رایگان درمان سل برای این مبتلایان است، گفت: موضوع درمان رایگان مبتلایان به بیماری سل یکی از برنامه‌های مهم دولت است.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 352505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =