شفا آنلاین نوشت:

عضو انجمن اورولوژی ایران ازدواج به وصال نرسیده را یکی از مشکلات شایع میان زوجین دانست و گفت: با توجه به عدم وجود آمار دقیقی در ایران اما عامل بیش از 50 درصد طلاق ها ناشی از این مشکل است.

دکتر کیوان رادخواه افزود: در واقع ازدواج به وصال نرسیده یعنی عدم توانایی در برقراری روابط جنسی بعد از برگزاری مراسم ازدواج. اغلب این زوج ها یا به هیچ عنوان یا خیلی اندک دارای تجربه روابط جنسی هستند. برخورد اولیه در برقراری نزدیکی زوجین از یک طرف و استرس حاکم وضعیت را بدتر می کند.

این ارولوژیست گفت: هنگام شکست روابط جنسی، برخی معتقدند مرد دارای مشکل است و از این رو به داروهای تقویت قوای جنسی مراجعه می کنند در حالی که عامل ازدواج به وصال نرسیده مشکل 2طرفه است. در اکثر مواقع اختلالات خفیف توانایی جنسی و نعوظ آلت بر ایجاد این مشکل دامن می زند.

رادخواه ترس زنان از نزدیکی،احساس آسیب دیدن و تجربه درد را عواملی موثر در بروز این مشکل در رابطه زناشویی همسران اعلام کرد و گفت: برای نمونه زوجی به مدت 14 سال به رغم عشق و علاقه حاکم میانشان از ازدواج به وصال نرسیده رنج می بردند که خوشبختانه به خوبی درمان شدند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران امروزه روش های درمانی این مشکل را بسیار موثر دانست و گفت: اغلب برای زوجین دارای این مشکل رفتار درمانی اعمال می شود. درصد قابل توجهی بالغ بر 50 درصد عامل طلاق های میان زوجین ناشی از ازدواج به وصال نرسیده است.

عضو انجمن باروری و ناباروری ایران تأکید کرد: مراجعه تک به تک زوجین برای حل این مشکل به متخصصین مربوطه از اشتباهاتیست که رابطه زناشویی آنها را با شکست مواجه می کند از این رو زن و مرد باید به یک پزشک مشترک مراجعه نمایند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 357460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 45
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    71 4
    لازمه که هر دو طرف خیلی دقیق و راحت با جزییات برقراری رابطه جنسی آشنا بشوند. آموزش های مبهم و شاعرانه و ا خلاقی اصلا کارآیی نداره . تجربه اولیه تاثیر زیادی بر روحیه دو طرف می گذاره مخصوصا خانم ها.
  • آرمين EU ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    14 سال؟يعني باور كنيم؟
  • رهگذر A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    196 6
    14 سال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ پس ميشه گفت يا واقعا واقعا واقعا عاشق همديگه بودند و با به خاطر استرس و ترس از عواقب احتماعيش دم بر نياورده بودند.
  • بی نام A1 ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    تهران را که نمیدونم ولی تو دبیرستان های اصفهان ما رو جوری تربیت کردند که حتی از نگاه کردن به صورت جنس مخالف هم احساس گناه کنیم، چه برسد به برقراری رابطه
    • عباس عبدی مقدم A1 ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
      فیس بوک نریدقلیان نکشیدماهواره نگاه نکنیدلباسای دلخواهتونو نپوشیدرو فوتبال شرط بندی نکنیدسگ خونگی نگیرید..... از دید مسئولین ما مشکلات جامعه ما فقط همین هاست
    • بی نام A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
      .چرا همه چیز رو به هم می بافید .حتما باید در دوران مجردی زنا کنیم تا وقتی ازدواج کردیم به مشکل نخوریمشما فقط منتظر آزادی روابط جنسی هستین تا ..... یه اختلال و میشه درمانش کرد.
    • بی نام EU ۰۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
      49 0
      چقدر هم اثر داشته این تربیت انصافا...
    • بی نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
      17 7
      منظور این خبر این نبود که شما با جنس مخالف رابطه برقرار کنی .
  • دکتر برزو RO ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    180 7
    قبل از نیاز مراجعه به پزشک ، به آموزش نیازمندیم که در این مورد به چشم تابو به آن نگاه میشه .وقتی دو جوان با هم ازدواج میکنند بعلت نداشتن اطلاعات و آگاهی کافی و یا غلط و ناصحیح با خطا و آزمون سعی در داشتن رابطه زناشویی میکنند و به دلیل شرم هم حرفی نمیزنن .نتیجه آن فقط سرخوردگی و شکست هست که نهایت به طلاق و جدایی منجر میشه. پس بهتره به آموزش صحیح علاج واقعه رو قبل از وقوع کرد
    • حسن ستارپور A1 ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
      32 0
      جناب دکتر کاملا با فرمایش شما موافقم اما وقتی تلویزیون یک فیلم مستند رو سانسور میکنه به شکلی که هرگز جفت گیری حیوانات و یا به دنیا آمدن بچه آنها رو نمی بینید و امکان حداقل یادگیری رو سلب میکنن چه انتظاری دارید؟
  • بی نام US ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    ازدواج به وصال نرسیده......اصطلاح ساختن ها....بابا اگه میخواین مشکلی رو حل کنین اونو قایم نکنین، هنوز از بیان مشکل بصورت شفاف حذر میکنین یه اصطلاح ساختین که من با 40 سال سن و یعنی درس خونده دارم فک میکنم یعنی چی پس چطوری میخواین شناسایی کنین و حلش کنین.
    • بی نام A1 ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
      این اصطلاح که به نظر شما همین جوریه یک اختلال روانپزشکیه که اسم لاتینش است که حدودا سی سال پیش در راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی به ثبت رسیده. همیشه اون چیزی که ما نمی فهمیم غلط نیست
    • بی نام A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
      علت اصلی دیدن تصاویر مستهجن از ماهواره ها و اینترنت است....
    • میرزا A1 ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
      140 6
      خود این بابا این همه اصطلاح ساخته تا از واژه ارگاسم استفاده نکنه....
    • بی نام A1 ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
      20 9
      اینها همه چرته به نظر من حتی یک درصد از مشکلات زندگی مشترک به مساله جنسی مربوط نیست که ناشی از بیماری جنسی باشه. اگر هم باشه واسه اهمیت ندادن به همسر هست. مثلا زنی یا مردی به نیاز جنسی همسرش پاسخ نمیده چون بهش کم توجهی می کنه این شاید باشه ولی اینکه بیماری در کار باشه زیر یک درصده
  • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    136 5
    صداو سيما و صاحبان رسانه در اين خصوص بيشتر به جوانان اطلاعات بدهند. اين همه تبليغ زاد و ولد مي شود ولي مسائل جنسي در اين مملکت کاملا ناديده گرفته شده است. بيشتر در اين زمينه ها بحث و صحبت شود.
  • بی نام A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    افسردگی عامل اصلی این مشکل است وقتی یکی از طرفین نمیتواند تمرکز لازم را به سبب مشکلات کاری ،بیکاری ، مسکن و هزاران مساله دیگر داشته باشد روابط به مشکل میخورد اگر میخواهید این مشکل را حل کنید باید ثبات به جامعه برگردد
    • بی نام A1 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
      46 1
      خیلی خوب گفتی یکی از عوامل اصلی همینه . . . متشکرم
  • بی نام A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    56 1
    صدا و سیما جان زاد و ولد بیشتر نیاز به سلامت جنسی دارد لااقل برای اهداف خودت هم شده و نه مردم تبلیغ صحیح و کافی کن
  • بی نام RO ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    52 4
    جوانان رو باید آگاه کنید، باید قبل از ازدواج بصورت کامل آموزش دهید
  • بی نام A1 ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    51 10
    عاقبت انتخاب توسط خانواده ها و اطرافیان و ازدواج های بدون عشق و علاقه و نگاه کردن به ازدواج به چشم یک معامله، بهتر از این هم نمی شه.
  • بی نام A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    33 50
    آقا من نفهمیدم اینا که گفتی یعنی چه. منظورت این بود که با هم ازدواج میکنن ولی نمی تونن رابطه جنسی با هم داشته باشن؟ تو این دوره و زمانه یعنی آدم به این سادگی هم پیدا میشه؟
  • مهدی IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    182 5
    من یه دوست داشتم فکر میکرد بچه از باسن بیرون میاد در این حد
    • بی نام A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
      166 1
      مه بچه رو لک لک نمیزاره دمه خونه
  • بی نام A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    24 51
    دروغه ریشه طلاق در کشور ما عوامل دیگری است. البته این عامل هست نه 50 شاید در حد 10،
    • عسکری IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
      51 9
      یه روز میگن 50 درصد طلاقها به خاطر اعتیاده یه روز میگن 50 درصد طلاقها به خاطر مشکلات اقتصادیه یه روز میگن 50درصد طلاقها به خاطر روابط زناشویی و... همینجوری لپی امار میدن دیگه . البته اینکه مشکلات زناشویی یه عامل طلاقه هم باید ریشه یابی شه وگرنه قدیم که مادر و پدر ما و اجدادمون ازدواج میکردن و یه عمر هم با هم زندگی میکردن از این مشکلها نداشتن .طلاق هم کمتر بود .در ضمن قبل از ازدواج هم رابطه جنسی نداشتن.
    • به جناب عسگری IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
      42 2
      از کجا می دونین اونا از روابط خصوصیشون با هم راضی بودن؟ انسان ها از نظر روحی و روانی با گذر زمان دچار تحول می شوند. دانش علاوه بر اینکه تعقل انسان رو زیاد می کنه همونقدر هم احساسات و عواطف رو زیاد می کنه. الان بیشتر زوجین تحصیل کرده هستند . بیشتر به این جور مسایل حساسند.در گذشته اصلا چیزی به نام رضایت طرفین نبود. چون آگاهی نبود چون شناخت نبود. شاید احساس می کردند یه چیزی کمه ولی همه فکر می کردند زندگی همینه.
    • بی نام IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
      17 0
      جناب عسکری اون قدیما هم از این خبرا بوده منتها خرش به راحتی به منو شما نمیرسیده . البته شاید ربطی نداشته باشه به این موضوع ولی مثلا در اوایل انقلاب در همسایگی ما خانواده ای زندگی میکرد ند که دختری 17 ساله داشتند . مدتی بعد دخر غیبش زد و تا وقتی آن خانواده آنجا بودند خبری از آنها نشد . سالها بعد به گوشمان رسید که دایی دختر به او تجاوز کرده و او را تهدید میکند که به کسی چیزی نگوید ، بعد از مدتی دختر حامله شده و دایی اش متواری میشود و دختر نیز به جرم زنا با محارم اعدام میشود . غرض اینکه مردم چنین مسائلی را به راحتی عنوان نمیکنند و در اگر مشکل زناشویی میداشتند بعضا با گرفتن زن دوم و صیغه و در آخر طلاق به قول خودشون حل میکردند . در ضمن همون قدیمها هم دخترها و پسرها همچین چشم و گوش بسته نبودند .
  • بی نام A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    107 4
    والله چی بگم 33 سال از عمرمون گذشت جرات نکردیم ونمیکنیم که نگاه جنس مخالف بکنیم چه برسد به رابطه جنسی.کلا"روابط جنسی شده یه تابو برای جوونهای ما آقاجان نیاز به آموزش دیده میشه لطفا"رسانه ملی ودیگر رسانه ها کمک کنند
    • یک جوون خیلی خوشبخت A1 ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
      35 0
      جونای ما یا باید بمیرند یا معتاد بشند چون غریزه بده باید همیشه در اضطراب زندگی کنی اگه حرفی بزنی منحرفی و گول ماهواره را خوردی . اصلا چه معنی داره تو غریزه داشته باشی بیکاری که باش شرایط ازدواج را نداری که نداری مهم نیست فقط قشار را تحمل کن و افسرده باش تا پسر خوبی باشی
  • بی نام A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    84 0
    تا وقتی آموزش نباشه همینه.از اول ابتدایی تعلیمات دینی داشتیم تااااا دانشگاه.اما از اصلی ترین نیاز انسان هیچ صحبتی نمیشه و هر وقت هم که میای صحبت کنی میشی آدم بد.
  • بی نام A1 ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    43 4
    من خیلی علاقه مندم یک محقق با عرضه ای پیدا بشه یک تحقیق درست و حسابی درباره طلاق انجام بده آقای عضو انجمن ارولوژی کلیه و مجاری ادراری این عدد مربوط به عوامل طلاق رو از کجا آوردی ؟ خودتون تحقیق کردین یا از تحقیقات کسی استفاده کرده اید ؟ منبع ؟ یا اینکه این آمارها رو برای بازارگرمی صنف مطبوع خودتون ارائه می فرمایید؟ وقتی دانشمندان ما یاد نگرفته اند عالمانه حرف بزنند واقعا چه توقعی از عوام می توان داشت
  • بی نام A1 ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    43 8
    تو ایران ریشه طلاق مسایل اقتصادی هست بلاشک
  • بی نام IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    51 2
    من ب شخصه الان ب مرحله ای از زندگیم رسیدم ک به جای این ک بخام ب فکر ازدواج باشم فقط ب فکر داشتن یه کار برا اداره زندگیمم خدا بهم رحم کرده، میدونین چرا؟ چون اصلا ب ازدواج فکر نمیکنم ک بخاد این مشکلا ب وجود بیاد جوان 30 ساله شنیدین؟ منم
  • بانو ES ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    48 4
    من میتونم باور کنم این امار رو. دو تا از دوستان من هنوز بعد از گذشت چند سال از ازدواجشون رابطه کامل نداشتن. تازه تحصیل کرده و بااطلاعات هم هستن. فکر میکنم جدا از مسایل فیزیکی بعضی ها از نظر روحی و روانی دچار نقصانهای جنسی هستند.
  • سحر A1 ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    68 0
    تو دانشگاه استاد تنظیم خانواده تو جمع دخترا از بیان خیلی از حرفا طفره میرفت. در مجموع کسی از حرفاش سر در نمیاورد. کلا آموزش تو مملکت ما در مورد مسایل جنسی خیلی خیلی ضعیفه ینی اصلا آموزشی وجود نداره.
    • علی IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
      21 0
      درس تنظیم خانواده تنها امید ما دانشجو ها بود که آنهم به جزوه ای 200 صفحه ای بی سر و ته و اصلا به خود استاد میدادی نمیفهمید چی گفته، ختم شد امان از جزوه سالاری و بی سوادی استادان ما
  • بی نام IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    9 4
    علاوه بر علل و عوامل پیش گفته سریالها و فیلمهای سینمایی ایرانی هم در افزایش طلاق سهم بسیار زیادی داشته اند همشون به جای ترویج عشق و عاشقی به سردی روابط و طلاق و جدایی می پرداختند و به این ترتیب ذهن زوجهای جوان رو خراب می کردند و نا خواسته باعث گسترش آمار طلاق شدند
    • پ A1 ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
      6 1
      قدیما ملت شاکی بودن که چرا موضوع اکثر سریال ها شده از دواج و آیا لازمه تهش دختر پسر بهم برسن؟؟؟ الان چقد نگاه ها فرق کرده
  • حسین A1 ۰۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    8 10
    بابا همه حرفاتون قبول ولی پول که داشته باشی مشکلات حله قدیما می گفتن مشکل گشا علی ولی حالا فقط پول داشتن است
  • کبیری A1 ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    18 0
    درفامیل ما سه فقره ازدواج به وصال نرسیده داشتیم که هرسه مورد به طلاق منجرگردید.تعجب دراین است که این شش نفربدون مراجعه به پزشک ازدواج بادیگران نموده وهر شش مورد به طورعادی منجربه وصال وتولد فرزندگردیدند
  • میلاد A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    15 17
    سلام.بنده 11ساله ازدواج کردم.من باب تجربه بگم.1 در حاله خستگی ن...2 آتیشتون تند نباشه3 شکم پر نباشه 4 زیبایی زنتونو با هیچ کسی مقایسه نکنید.5 زنتون فقط برای شما آرایش بکنهعادت نکنید بهش 6 از خدا کمک بخواهید. 5 چربی بالای خون مانع مهمیه.
  • بی نام IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    3 16
    سلام در مشهد بیمارستان 17 شهریور و درمانگاه بهار جز بخش زنان دیگر پزشک خانم نیست لطفا پیگیری کنید
  • arman A1 ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۹
    16 1
    آموزش هاي جنسي براي هر دو جنس بعد سن تكليف واجب و لازم است كه در ايران انجام نمي شه و نتيجه اش انواع اختلالات روحي و رواني و انحرافات است
    • سیمین IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۵
      2 4
      میغهمی چی میگی؟ یعنی به دختر بچه 9 ساله اموزش جنسی بدن