سه شنبه 24 مهر 1397
پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 09:24:06 چاپ

عامل مهم طلاق در ایران/ رابطه زناشویی یک زوج پس از 14سال زندگی مشترک

جامعه > خانواده - شفا آنلاین نوشت:

عضو انجمن اورولوژی ایران ازدواج به وصال نرسیده را یکی از مشکلات شایع میان زوجین دانست و گفت: با توجه به عدم وجود آمار دقیقی در ایران اما عامل بیش از 50 درصد طلاق ها ناشی از این مشکل است.

دکتر کیوان رادخواه افزود: در واقع ازدواج به وصال نرسیده یعنی عدم توانایی در برقراری روابط جنسی بعد از برگزاری مراسم ازدواج. اغلب این زوج ها یا به هیچ عنوان یا خیلی اندک دارای تجربه روابط جنسی هستند. برخورد اولیه در برقراری نزدیکی زوجین از یک طرف و استرس حاکم وضعیت را بدتر می کند.

این ارولوژیست گفت: هنگام شکست روابط جنسی، برخی معتقدند مرد دارای مشکل است و از این رو به داروهای تقویت قوای جنسی مراجعه می کنند در حالی که عامل ازدواج به وصال نرسیده مشکل 2طرفه است. در اکثر مواقع اختلالات خفیف توانایی جنسی و نعوظ آلت بر ایجاد این مشکل دامن می زند.

رادخواه ترس زنان از نزدیکی،احساس آسیب دیدن و تجربه درد را عواملی موثر در بروز این مشکل در رابطه زناشویی همسران اعلام کرد و گفت: برای نمونه زوجی به مدت 14 سال به رغم عشق و علاقه حاکم میانشان از ازدواج به وصال نرسیده رنج می بردند که خوشبختانه به خوبی درمان شدند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران امروزه روش های درمانی این مشکل را بسیار موثر دانست و گفت: اغلب برای زوجین دارای این مشکل رفتار درمانی اعمال می شود. درصد قابل توجهی بالغ بر 50 درصد عامل طلاق های میان زوجین ناشی از ازدواج به وصال نرسیده است.

عضو انجمن باروری و ناباروری ایران تأکید کرد: مراجعه تک به تک زوجین برای حل این مشکل به متخصصین مربوطه از اشتباهاتیست که رابطه زناشویی آنها را با شکست مواجه می کند از این رو زن و مرد باید به یک پزشک مشترک مراجعه نمایند.

4747

کلید واژه‌ها : رابطه جنسی - سلامت جنسی - ازدواج - طلاق -
مطالب مرتبط
49 دیدگاه
  • بی نام
    پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 09:37:18
    پاسخ
    71 4

    لازمه که هر دو طرف خیلی دقیق و راحت با جزییات برقراری رابطه جنسی آشنا بشوند. آموزش های مبهم و شاعرانه و ا خلاقی اصلا کارآیی نداره . تجربه اولیه تاثیر زیادی بر روحیه دو طرف می گذاره مخصوصا خانم ها.

  • آرمين
    پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 10:02:46
    پاسخ
    146 16

    14 سال؟يعني باور كنيم؟

  • رهگذر
    پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 10:04:21
    پاسخ
    196 6

    14 سال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ پس ميشه گفت يا واقعا واقعا واقعا عاشق همديگه بودند و با به خاطر استرس و ترس از عواقب احتماعيش دم بر نياورده بودند.

  • بی نام
    پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 10:39:39
    پاسخ
    461 51

    تهران را که نمیدونم ولی تو دبیرستان های اصفهان ما رو جوری تربیت کردند که حتی از نگاه کردن به صورت جنس مخالف هم احساس گناه کنیم، چه برسد به برقراری رابطه

    • عباس عبدی مقدم
      پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 13:44:04
      274 34

      فیس بوک نریدقلیان نکشیدماهواره نگاه نکنیدلباسای دلخواهتونو نپوشیدرو فوتبال شرط بندی نکنیدسگ خونگی نگیرید..... از دید مسئولین ما مشکلات جامعه ما فقط همین هاست

    • بی نام
      پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 14:50:05
      42 151

      .چرا همه چیز رو به هم می بافید .حتما باید در دوران مجردی زنا کنیم تا وقتی ازدواج کردیم به مشکل نخوریمشما فقط منتظر آزادی روابط جنسی هستین تا ..... یه اختلال و میشه درمانش کرد.

    • بی نام
      جمعه 9 خرداد 1393 - 08:32:13
      49 0

      چقدر هم اثر داشته این تربیت انصافا...

    • بی نام
      جمعه 9 خرداد 1393 - 13:24:00
      17 7

      منظور این خبر این نبود که شما با جنس مخالف رابطه برقرار کنی .

  • دکتر برزو
    پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 10:40:53
    پاسخ
    180 7

    قبل از نیاز مراجعه به پزشک ، به آموزش نیازمندیم که در این مورد به چشم تابو به آن نگاه میشه .وقتی دو جوان با هم ازدواج میکنند بعلت نداشتن اطلاعات و آگاهی کافی و یا غلط و ناصحیح با خطا و آزمون سعی در داشتن رابطه زناشویی میکنند و به دلیل شرم هم حرفی نمیزنن .نتیجه آن فقط سرخوردگی و شکست هست که نهایت به طلاق و جدایی منجر میشه. پس بهتره به آموزش صحیح علاج واقعه رو قبل از وقوع کرد

    • حسن ستارپور
      جمعه 9 خرداد 1393 - 00:29:04
      32 0

      جناب دکتر کاملا با فرمایش شما موافقم اما وقتی تلویزیون یک فیلم مستند رو سانسور میکنه به شکلی که هرگز جفت گیری حیوانات و یا به دنیا آمدن بچه آنها رو نمی بینید و امکان حداقل یادگیری رو سلب میکنن چه انتظاری دارید؟

  • بی نام
    پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 10:46:24
    پاسخ
    552 41

    ازدواج به وصال نرسیده......اصطلاح ساختن ها....بابا اگه میخواین مشکلی رو حل کنین اونو قایم نکنین، هنوز از بیان مشکل بصورت شفاف حذر میکنین یه اصطلاح ساختین که من با 40 سال سن و یعنی درس خونده دارم فک میکنم یعنی چی پس چطوری میخواین شناسایی کنین و حلش کنین.

    • بی نام
      پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 14:03:20
      111 56

      این اصطلاح که به نظر شما همین جوریه یک اختلال روانپزشکیه که اسم لاتینش است که حدودا سی سال پیش در راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی به ثبت رسیده. همیشه اون چیزی که ما نمی فهمیم غلط نیست

    • بی نام
      پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 14:18:21
      62 324

      علت اصلی دیدن تصاویر مستهجن از ماهواره ها و اینترنت است....

    • میرزا
      پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 15:26:45
      140 6

      خود این بابا این همه اصطلاح ساخته تا از واژه ارگاسم استفاده نکنه....

    • بی نام
      شنبه 10 خرداد 1393 - 07:54:59
      20 9

      اینها همه چرته به نظر من حتی یک درصد از مشکلات زندگی مشترک به مساله جنسی مربوط نیست که ناشی از بیماری جنسی باشه. اگر هم باشه واسه اهمیت ندادن به همسر هست. مثلا زنی یا مردی به نیاز جنسی همسرش پاسخ نمیده چون بهش کم توجهی می کنه این شاید باشه ولی اینکه بیماری در کار باشه زیر یک درصده

  • بی نام
    پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 11:36:43
    پاسخ
    296 12

    بدبخت جوونهای ما

    • بی نام
      پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 13:59:44
      37 79

      فراکنی است همش بخاطر پول و بیکاری و مشکلات زندگی است که این مسائل پیش میاد والا تو دانشگاه ما که جوانها تجربه بالا دارند

  • مهندس
    پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 11:53:17
    پاسخ
    54 1

    آموزش این مسئله وقتش سال ها بعد از شروع زندگی نیست به جای این کارا آموزش رو از دانشگاه شروع کنید

  • بی نام
    پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 12:00:41
    پاسخ
    136 5

    صداو سيما و صاحبان رسانه در اين خصوص بيشتر به جوانان اطلاعات بدهند. اين همه تبليغ زاد و ولد مي شود ولي مسائل جنسي در اين مملکت کاملا ناديده گرفته شده است. بيشتر در اين زمينه ها بحث و صحبت شود.

  • بی نام
    پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 12:29:26
    پاسخ
    247 11

    افسردگی عامل اصلی این مشکل است وقتی یکی از طرفین نمیتواند تمرکز لازم را به سبب مشکلات کاری ،بیکاری ، مسکن و هزاران مساله دیگر داشته باشد روابط به مشکل میخورد اگر میخواهید این مشکل را حل کنید باید ثبات به جامعه برگردد

    • بی نام
      پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 15:42:40
      46 1

      خیلی خوب گفتی یکی از عوامل اصلی همینه . . . متشکرم

  • بی نام
    پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 12:47:59
    پاسخ
    56 1

    صدا و سیما جان زاد و ولد بیشتر نیاز به سلامت جنسی دارد لااقل برای اهداف خودت هم شده و نه مردم تبلیغ صحیح و کافی کن

  • بی نام
    پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 13:03:28
    پاسخ
    52 4

    جوانان رو باید آگاه کنید، باید قبل از ازدواج بصورت کامل آموزش دهید

  • بی نام
    پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 13:30:13
    پاسخ
    51 10

    عاقبت انتخاب توسط خانواده ها و اطرافیان و ازدواج های بدون عشق و علاقه و نگاه کردن به ازدواج به چشم یک معامله، بهتر از این هم نمی شه.

  • بی نام
    پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 13:33:40
    پاسخ
    33 50

    آقا من نفهمیدم اینا که گفتی یعنی چه. منظورت این بود که با هم ازدواج میکنن ولی نمی تونن رابطه جنسی با هم داشته باشن؟ تو این دوره و زمانه یعنی آدم به این سادگی هم پیدا میشه؟

  • مهدی
    پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 13:50:53
    پاسخ
    180 5

    من یه دوست داشتم فکر میکرد بچه از باسن بیرون میاد در این حد

    • بی نام
      پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 14:42:51
      166 1

      مه بچه رو لک لک نمیزاره دمه خونه

  • بی نام
    پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 13:56:57
    پاسخ
    24 51

    دروغه ریشه طلاق در کشور ما عوامل دیگری است. البته این عامل هست نه 50 شاید در حد 10،

    • عسکری
      پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 14:42:06
      51 9

      یه روز میگن 50 درصد طلاقها به خاطر اعتیاده یه روز میگن 50 درصد طلاقها به خاطر مشکلات اقتصادیه یه روز میگن 50درصد طلاقها به خاطر روابط زناشویی و... همینجوری لپی امار میدن دیگه . البته اینکه مشکلات زناشویی یه عامل طلاقه هم باید ریشه یابی شه وگرنه قدیم که مادر و پدر ما و اجدادمون ازدواج میکردن و یه عمر هم با هم زندگی میکردن از این مشکلها نداشتن .طلاق هم کمتر بود .در ضمن قبل از ازدواج هم رابطه جنسی نداشتن.

    • به جناب عسگری
      پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 15:25:38
      42 2

      از کجا می دونین اونا از روابط خصوصیشون با هم راضی بودن؟ انسان ها از نظر روحی و روانی با گذر زمان دچار تحول می شوند. دانش علاوه بر اینکه تعقل انسان رو زیاد می کنه همونقدر هم احساسات و عواطف رو زیاد می کنه. الان بیشتر زوجین تحصیل کرده هستند . بیشتر به این جور مسایل حساسند.در گذشته اصلا چیزی به نام رضایت طرفین نبود. چون آگاهی نبود چون شناخت نبود. شاید احساس می کردند یه چیزی کمه ولی همه فکر می کردند زندگی همینه.

    • بی نام
      پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 15:33:25
      17 0

      جناب عسکری اون قدیما هم از این خبرا بوده منتها خرش به راحتی به منو شما نمیرسیده . البته شاید ربطی نداشته باشه به این موضوع ولی مثلا در اوایل انقلاب در همسایگی ما خانواده ای زندگی میکرد ند که دختری 17 ساله داشتند . مدتی بعد دخر غیبش زد و تا وقتی آن خانواده آنجا بودند خبری از آنها نشد . سالها بعد به گوشمان رسید که دایی دختر به او تجاوز کرده و او را تهدید میکند که به کسی چیزی نگوید ، بعد از مدتی دختر حامله شده و دایی اش متواری میشود و دختر نیز به جرم زنا با محارم اعدام میشود . غرض اینکه مردم چنین مسائلی را به راحتی عنوان نمیکنند و در اگر مشکل زناشویی میداشتند بعضا با گرفتن زن دوم و صیغه و در آخر طلاق به قول خودشون حل میکردند . در ضمن همون قدیمها هم دخترها و پسرها همچین چشم و گوش بسته نبودند .

  • بی نام
    پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 13:58:13
    پاسخ
    107 4

    والله چی بگم 33 سال از عمرمون گذشت جرات نکردیم ونمیکنیم که نگاه جنس مخالف بکنیم چه برسد به رابطه جنسی.کلا"روابط جنسی شده یه تابو برای جوونهای ما آقاجان نیاز به آموزش دیده میشه لطفا"رسانه ملی ودیگر رسانه ها کمک کنند

    • یک جوون خیلی خوشبخت
      پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 22:26:19
      35 0

      جونای ما یا باید بمیرند یا معتاد بشند چون غریزه بده باید همیشه در اضطراب زندگی کنی اگه حرفی بزنی منحرفی و گول ماهواره را خوردی . اصلا چه معنی داره تو غریزه داشته باشی بیکاری که باش شرایط ازدواج را نداری که نداری مهم نیست فقط قشار را تحمل کن و افسرده باش تا پسر خوبی باشی

  • بی نام
    پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 14:36:08
    پاسخ
    84 0

    تا وقتی آموزش نباشه همینه.از اول ابتدایی تعلیمات دینی داشتیم تااااا دانشگاه.اما از اصلی ترین نیاز انسان هیچ صحبتی نمیشه و هر وقت هم که میای صحبت کنی میشی آدم بد.

  • بی نام
    پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 14:37:22
    پاسخ
    43 4

    من خیلی علاقه مندم یک محقق با عرضه ای پیدا بشه یک تحقیق درست و حسابی درباره طلاق انجام بده آقای عضو انجمن ارولوژی کلیه و مجاری ادراری این عدد مربوط به عوامل طلاق رو از کجا آوردی ؟ خودتون تحقیق کردین یا از تحقیقات کسی استفاده کرده اید ؟ منبع ؟ یا اینکه این آمارها رو برای بازارگرمی صنف مطبوع خودتون ارائه می فرمایید؟ وقتی دانشمندان ما یاد نگرفته اند عالمانه حرف بزنند واقعا چه توقعی از عوام می توان داشت

  • بی نام
    پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 14:50:51
    پاسخ
    42 8

    تو ایران ریشه طلاق مسایل اقتصادی هست بلاشک

  • بی نام
    پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 14:57:28
    پاسخ
    50 2

    من ب شخصه الان ب مرحله ای از زندگیم رسیدم ک به جای این ک بخام ب فکر ازدواج باشم فقط ب فکر داشتن یه کار برا اداره زندگیمم خدا بهم رحم کرده، میدونین چرا؟ چون اصلا ب ازدواج فکر نمیکنم ک بخاد این مشکلا ب وجود بیاد جوان 30 ساله شنیدین؟ منم

  • بانو
    پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 15:16:44
    پاسخ
    48 4

    من میتونم باور کنم این امار رو. دو تا از دوستان من هنوز بعد از گذشت چند سال از ازدواجشون رابطه کامل نداشتن. تازه تحصیل کرده و بااطلاعات هم هستن. فکر میکنم جدا از مسایل فیزیکی بعضی ها از نظر روحی و روانی دچار نقصانهای جنسی هستند.

  • سحر
    پنجشنبه 8 خرداد 1393 - 15:31:32
    پاسخ
    67 0

    تو دانشگاه استاد تنظیم خانواده تو جمع دخترا از بیان خیلی از حرفا طفره میرفت. در مجموع کسی از حرفاش سر در نمیاورد. کلا آموزش تو مملکت ما در مورد مسایل جنسی خیلی خیلی ضعیفه ینی اصلا آموزشی وجود نداره.

    • علی
      جمعه 9 خرداد 1393 - 15:07:41
      21 0

      درس تنظیم خانواده تنها امید ما دانشجو ها بود که آنهم به جزوه ای 200 صفحه ای بی سر و ته و اصلا به خود استاد میدادی نمیفهمید چی گفته، ختم شد امان از جزوه سالاری و بی سوادی استادان ما

  • بی نام
    جمعه 9 خرداد 1393 - 05:45:40
    پاسخ
    9 4

    علاوه بر علل و عوامل پیش گفته سریالها و فیلمهای سینمایی ایرانی هم در افزایش طلاق سهم بسیار زیادی داشته اند همشون به جای ترویج عشق و عاشقی به سردی روابط و طلاق و جدایی می پرداختند و به این ترتیب ذهن زوجهای جوان رو خراب می کردند و نا خواسته باعث گسترش آمار طلاق شدند

    • پ
      جمعه 9 خرداد 1393 - 19:31:10
      6 1

      قدیما ملت شاکی بودن که چرا موضوع اکثر سریال ها شده از دواج و آیا لازمه تهش دختر پسر بهم برسن؟؟؟ الان چقد نگاه ها فرق کرده

  • حسین
    جمعه 9 خرداد 1393 - 07:40:39
    پاسخ
    8 10

    بابا همه حرفاتون قبول ولی پول که داشته باشی مشکلات حله قدیما می گفتن مشکل گشا علی ولی حالا فقط پول داشتن است

  • کبیری
    جمعه 9 خرداد 1393 - 08:35:43
    پاسخ
    18 0

    درفامیل ما سه فقره ازدواج به وصال نرسیده داشتیم که هرسه مورد به طلاق منجرگردید.تعجب دراین است که این شش نفربدون مراجعه به پزشک ازدواج بادیگران نموده وهر شش مورد به طورعادی منجربه وصال وتولد فرزندگردیدند

  • میلاد
    جمعه 9 خرداد 1393 - 09:14:56
    پاسخ
    14 17

    سلام.بنده 11ساله ازدواج کردم.من باب تجربه بگم.1 در حاله خستگی ن...2 آتیشتون تند نباشه3 شکم پر نباشه 4 زیبایی زنتونو با هیچ کسی مقایسه نکنید.5 زنتون فقط برای شما آرایش بکنهعادت نکنید بهش 6 از خدا کمک بخواهید. 5 چربی بالای خون مانع مهمیه.

  • بی نام
    جمعه 9 خرداد 1393 - 16:14:28
    پاسخ
    3 16

    سلام در مشهد بیمارستان 17 شهریور و درمانگاه بهار جز بخش زنان دیگر پزشک خانم نیست لطفا پیگیری کنید

  • arman
    جمعه 9 خرداد 1393 - 21:07:31
    پاسخ
    16 1

    آموزش هاي جنسي براي هر دو جنس بعد سن تكليف واجب و لازم است كه در ايران انجام نمي شه و نتيجه اش انواع اختلالات روحي و رواني و انحرافات است

    • سیمین
      یکشنبه 25 خرداد 1393 - 10:56:54
      2 4

      میغهمی چی میگی؟ یعنی به دختر بچه 9 ساله اموزش جنسی بدن

  • بی نام
    پنجشنبه 5 تیر 1393 - 19:55:15
    پاسخ
    5 1

    آقا یک کلام مهمترین علت طلاق در ایران ازدواجه

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700

پربیننده‌ترین