رییس قوه قضاییه گفت : حالا که پیام انقلاب به تمام نقاط جهان رسیده باید قدر این نعمت را بدانیم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و  به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه ، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با اشاره به برگزاری مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) و با تأکید بر اینکه حضور گسترده مردم در این مراسم نشانگر این است که پیام این انقلاب به تمام نقاط جهان رسیده و باید قدر این نعمت را بدانیم.

وی گفت: بعد از ارتحال جانسوز حضرت امام (ره)، مردم و دوستداران انقلاب نگران آینده انقلاب بودند و دشمنان نیز در تصورات باطل خود امیدوار بودند که این نظام از هم می‌پاشد اما با عنایت حق تعالی، مقام معظم رهبری سکاندار انقلاب اسلامی شدند و در طول یک ربع قرن توانستند انقلاب را از گردنه‌ها و عقبات مختلف به سلامت عبور دهند و اکنون در خاورمیانه و در جهان، انقلاب اسلامی ایران حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

رئیس قوه قضاییه با یادآوری توطئه‌ها و فتنه‌هایی که پس از ارتحال حضرت امام(ره) و در طول 25 سال گذشته از سوی دشمنان خارجی و داخلی نظام رقم خورده است، افزود: سرانجام جریان اصلاح‌طلبی که ابتدا با شعارهای خوبی آغاز و در نهایت به فتنه منجر شد، جریان مجلس ششم و تحصن های نمایندگان آن دوره که تبدیل به موضوعی برای رسانه‌های معاند شد و وقوع فتنه‌های سال 78 و 88 از جمله توطئه‌ها و مشکلاتی است که با تدبیر و رهبری بی‌بدیل مقام معظم رهبری خنثی و در نهایت موجب سربلندی هرچه بیشتر نظام جمهوری اسلامی شد.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: خداوند به مقام معظم رهبری سلامتی و توفیق روزافزون دهد و نقش و تدبیر ایشان را در ادامه راه نظام اسلامی ایران موثرتر گرداند.

رئیس قوه قضاییه در ادامه سخنان خود به برگزاری انتخابات سوریه اشاره کرد و با تبریک برگزاری باشکوه این انتخابات به مردم سوریه و بشاراسد رئیس جمهور منتخب، گفت: مردم سوریه بر خلاف انتظار دشمنان مقاومت، با رفتن پای صندوق های رأی نشان دادند که به نظام خود علاقه‌مند هستند.

آیت الله آملی لاریجانی در ابتدای این جلسه با تبریک میلاد مسعود امام عصر (عج) و با این آرزو که «خداوند به برکت این روز عزیز و این میلاد عظیم برکاتش را بر این ملت و همه مسلمین فزونی ببخشد» ظهور امام زمان (عج) را یکی از پیش‌بینی‌های مهم قرآنی دانست و گفت: از آیات قرآنی استفاده می‌شود که این معنا یعنی ظهور امام عصر (عج) نه تنها در قرآن بلکه در همه کتب آسمانی مورد تأکید بوده است.

رئیس قوه قضاییه به استناد آیات و روایات جایگاه امامت را چنان رفیع دانست که اگر زمین بی امام و بی حجت باقی بماند از هم می‌پاشد و این تلقی یک تلقی تعارفی برای نشان دادن عظمت امامت نیست بلکه واقعیت عالم این است که این عالم قائم به امام است در طول اینکه قائم به حق تعالی است .

آیت الله آملی لاریجانی در پایان گفت: اگر ما مدعی هستیم که شیعه ائمه اطهار و شیعه امام مهدی(ع) هستیم باید به آنچه که مقتضای این شیعه بودن هست هم عمل کنیم. شیعه کسی است که تبعیت داشته باشد از صراط مستقیم الهی که همان خط ائمه اطهار است و هر کسی این صراط مستقیم را که عبودیت است بیشتر طی کرد به امام نزدیک‌تر است و شیعه حقیقی اوست ولذا کسانی که منتظر واقعی حضرت هستند باید با عبودیت، با توحید و با رفتار صحیح دینی، خودشان را به حق تعالی و امام زمانشان سلام الله علیه نزدیک کنند.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359714

برچسب‌ها