خانه ملت نوشت:

عضو هیات رئیسه فراکسیون کارگری مجلس٬ با انتقاد از نبود قانون جامع برای حمایت از معدنکاران‌٬ گفت: فراکسیون کارگری مجلس در تلاش برای تنظیم و تصویب قوانینی است که بتواند حقوق ضایع شده کارگران معدن را احیا کند.

محمدحسن آصفری٬‌ با یادآوری شرایط کاری سخت و طاقت فرسای معدنکاران٬ گفت: با توجه به اینکه چرخه اقتصاد کشور با استفاده از فعالیت معادن به گردش در‌می‌آید بر این اساس ضروری است کهبه معدن‌کاران از سوی مسئولان توجه جدی شود.

نماینده مردم اراک٬‌ کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه شرایط سخت معدنکاران اقتضا می‌کند بسته‌های حمایتی ویژه‌ای برای آنان در نظر گرفته شود٬‌ ادامه داد: با توجه به اینکه مواد اولیه کارخانه‌ها و صنایع از طریق معادن تامین و رشد و شکوفایی کشور نیز به دستان پرتوان معدن‌کاران وابسته است٬ باید دولت و مجلس حمایت ویژه‌ای برای رفع دغدغه‌های این قشر زحمت کش جامعه داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با یادآوری آمارهای منتشرشده مبنی بر اینکه هر 16 روز یک کارگر معدن جان خود را از دست می‌دهند٬‌ گفت: متاسفانه چنین مرگ و میرهایی در معادن فجایعی هستند که در نبود قوانین جامع و مانع حمایتی از کارگران مشکلات بسیاری را به وجود آورده است.

او با بیان اینکه توجه به معدن‌کاران باید در راستای تامین شرایط زندگی آنان با توجه به مشقت‌های شغلی آنان باشد٬ گفت: با توجه به اینکه معادن برای کشور درآمدزایی خوبی دارند باید به فعالیت معدن‌کاران نیز ارج و قرب درخور توجهی شود.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 363032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =