تعدادی از نمایندگان مجلس طرح استیضاح وزیر علوم را به هیات رییسه داده اند. این درحالی است که وزارت علوم تلاش کرده در دولت یازدهم کمترین چالش را با گروه های مختلف سیاسی داشته باشد. اما افشای بورسیه های غیرقانونی در دولت گذشته،‌ پاشنه آشیل وزیر علوم شده.

امید کریمی: یکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲؛ رییس جمهور حسن روحانی برای دفاع از سه وزیر باقیمانده دولتش به مجلس رفته بود. او در جایی از سخنانش از سه وزیری که نتوانستند از مجلس رای اعتماد بگیرند تشکر کرد و خواستار توفیق آنها شد: بویژه می‌​خواهم از دکتر توفیقی که دوماه مسئولیت سرپرستی وزارت علوم را بر دوش گرفته و سیاست​‌های دولت را اجرا کردند، تشکر کنم. دولت از راه خود ذره‌​ای عقب نشینی نمی​‌کند، ممکن است مجری سیاست‌​های دولت بنا به دلایلی تغییر کند اما راه همان است و اقدامات آقای توفیقی ادامه خواهد یافت. دولت اقدامات دکتر توفیقی را در مدت سرپرستی‌اش تایید می کند. وی فردی عالم، اندیشمند، معتدل و کوشا بود. (اینجا)

ساعتی بعد رضا فرجی‌دانا که مهر اصلاح‌طلبی بر همه کارنامه کاری‌اش خورده بود، از مجلس اصولگرا رای اعتماد گرفت. هرچند که نوشته شد؛ فرجی‌دانا کم رای ترین وزیر کابینه یازدهم.

اما همانطور که روحانی گفته بود، سیاست های کلی دولت در وزارت علوم ادامه پیدا کرد، مهمترینش بازگشت دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه. در ادامه اما اتفاقات دیگری افتاد؛ روسای دانشگاه ها یکی یکی تغییر کردند. به سیاق اتفاقی که در همه دولت ها می افتد. با این تفاوت که فرجی‌دانا با آرامش و نظرسنجی از اعضای هیات علمی روسای دانشگاه ها را تغییر می دهد. (اینجا، اینجا و اینجا را بخوانید)

از سوی دیگر حضور فرجی‌دانا در وزارت علوم به معنای بازگشت تیم وزارت علوم پیش از دولت محمود احمدی‌نژاد بود. جمع شدن حداقل جعفر توفیقی، جعفر میلی‌منفرد و رضا فرجی‌دانا دور یکدیگر. به همین دلیل بود که برخی از نمایندگان مجلس برای انتصاب ها به اندازه کافی از وزیر علوم عصبانی شدند و پس از یک سوال و قانع نشدن از وزیر، به فرجی‌دانا کارت زرد دادند. 

 

بورسیه های مساله دار

اما ضربه آخر را افشای بورسیه های غیرقانونی زد. بورسیه هایی که وزارت علوم دولت یازدهم می گوید در دولت نهم و دهم بدون ضابطه اتفاق افتاده (اینجا و اینجا) و جالب اینکه رد پای دو وزیر دولت های محمود‌ احمدی‌نژاد در آن پررنگ است؛ محمدمهدی زاهدی و کامران دانشجو.

نکته اینکه زاهدی اکنون رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس است و بزرگترین مخالف فرجی‌دانا هم این کمیسیون است. در ابتدای شروع به کار فرجی‌دانا هم زاهدی در یک برخورد با معاون وزیر علوم، به او توهین کرد (اینجا) هرچند که این تنش ماه‌ها پیش از افشاگری وزارت علوم درباره بورسیه های غیرقانونی بود. 

اکنون اما طرح استیضاح فرجی‌دانا تقدیم هیات رییسه شده است. او روز یکشنبه در جلسه‌ای شرکت کرد که دو نایب رئیس مجلس به همراه علیرضا زاکانی، محمد مهدی زاهدی و الیاس نادران در آن شرکت داشتند. این در حالی است که هیات رییسه مجلس هنوز استیضاح وزیر علوم را اعلام وصول نکرده است. 

برخی نمایندگان مخالف دولت در گفت‌و‌گوهایی بعد از این جلسه بر اصرار استیضاح‌کنندگان برای اعلام وصول آن تأکید کردند. روح‌الله حسینیان از چهره‌های شاخص جبهه پایداری و امضا‌کنندگان استیضاح فرجی دانا هم «برخی انتصابات و همچنین بحث لغو بورسیه‌هایی در دولت گذشته که او قانونی می‌خواند» را از مهم‌ترین محورهای این استیضاح دانسته است.

درواقع این سخن از سوی یکی از نماینده های تاثیرگذار جبهه پایداری، می تواند نشانه ای از دلیل اصلی استیضاح فرجی‌دانا باشد. به گفته برخی کارشناسان و نمایندگان مجلس، این استیضاح بیش از آنکه مرتبط با وظایف وزیر علوم باشد، تاوانی است که فرجی دانا برای افشای تخلفات دولت گذشته باید بپردازد.


استیضاح سیاسی است

به عنوان مثال حجت‌الله درویش‌پور، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است این استیضاح بیش از آن که راجع به عملکرد آموزشی وزارتخانه باشد، سیاسی است.
او دراین باره به ایرنا گفت: مسائلی چون ورود این وزارتخانه به بحث بورسیه‌های دکترا دولت دهم را در برمی گیرد، اگر افرادی در دولت قبل به صورت غیرقانونی بورسیه شده‌اند و امروز وزارت علوم با آن برخورد کرده است، باید از این وزارتخانه تشکر کرد نه این که به خاطر آن وزیر استیضاح شود. با این حال طراحان استیضاح بر این باورند که برخورد وزیر با بورسیه‌های دولت قبل، اقدامی سیاسی است نه قانونی. زیرا کسانی در این بورسیه‌ها پذیرفته شده‌اند که از طیف حامیان دولت نهم و دهم بوده‌اند.

درویش‌پور گفت: طراحان استیضاح می‌گویند حتی اگر بورسیه‌ها غیرقانونی بوده نباید این‌گونه در جامعه مطرح می‌شد. برخلاف استیضاح کنندگان، بسیاری از نمایندگان بر این باورند که اگر افراد از طریق رابطه بازی در این بورسیه پذیرفته شده‌اند این حق وزارت علوم است که با آن برخورد کند. افرادی هستند که در موضوع بورسیه‌ها ذی نفع هستند برای همین از پیگیری موضوع در وزارتخانه رضایت ندارند.

جواد هروی دبیر کمیته آموزش عالی هم که موضوع بورسیه‌های غیر قانونی در کمیته تحت نظر وی در دست بررسی است در گفت‌و‌گو با ایران، بروز تخلفات قابل توجه در این پرونده‌ها را تأیید کرد و گفت: این‌که رعایت نکردن ضوابط از روی سهل‌انگاری بوده یا با قصد و نیت قبلی، در حال رسیدگی است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که خود در زمان رأی اعتماد در مخالفت با فرجی دانا نطق کرده بود، طرح استیضاح وی را سیاسی و جناحی خواند.

همچنین محمود نگهبان، نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای دراین باره به ایرنا گفت: استیضاح وزیر علوم با رویکرد سیاسی مطرح شده است. فرجی دانا تا کنون فعالیت های خوبی داشته و امیدوارم طی برگزاری جلسات ؛ طراحان استیضاح را قانع کند.

مجید نصیر پور معاون نظارت و هماهنگی معاونت پارلمانی رئیس جمهور هم به مهر گفت: به اعتقاد دولت قسمت عمده ای از طرح استیضاح وزیر علوم خارج از حوزه اختیارات وی است و قسمت دیگر هم قبلا پاسخ داده شده است.

 

فراکسیون رهروان استیضاح را بررسی می کند

هیات رییسه مجلس هنوز استیضاح را اعلام وصول نکرده است. ضرغام صادقی عضو هیئت رئیسه مجلس دراین باره به تسنیم گفته: قرار شده اعلام وصول شدن و یا نشدن استیضاح فرجی‌دانا با نظر رئیس مجلس انجام شود، با وجود اینکه هنوز تعدادی از نمایندگان استیضاح‌کننده وزیر علوم بر روی استیضاح خود اصرار دارند، بنابراین قرار شده در جلسه‌ای بین فرجی‌دانا و لاریجانی این استیضاح تعیین تکلیف شود. قرار است در این جلسه وزیر علوم توضیحات لازم را به رئیس مجلس در مورد موضوعات مطرح شده در استیضاحش ارائه کند؛ پس از این جلسه و با نظر لاریجانی، وضعیت اعلام وصول استیضاح فرجی‌دانا در صحن علنی مجلس مشخص می‌شود.

همچنین اصرار برخی از نمایندگان مخالف دولت بر استیضاح وزیر علوم به مفهوم پایان کار رضا فرجی دانا نیست. چه آن‌که رایزنی‌ها و برگزاری جلسات مشترک همچنان ادامه دارد و برخی چهره‌های اثرگذار و بزرگان مجلس درصدد هستند استیضاح‌کنندگان را قانع کنند. این استیضاح قرار است روز یکشنبه آینده در فراکسیون رهروان ولایت هم مورد بررسی قرار گیرد.

گفته شده چنانچه توضیحات فرجی دانا در جلسه با فراکسیون رهروان ولایت قانع‌کننده باشد و سیاسی بودن این استیضاح برای اعضای فراکسیون محرز شود، اعلام وصول و طرح آن در جلسه علنی هم چه بسا راه به جایی نبرد. چه این‌که اعضای فراکسیون رهروان در جلسه سؤال از وزرای نفت و امور خارجه هنگامی که قصد سیاسی سؤال‌کنندگان محرز شد، تمام قد به حمایت از زنگنه و ظریف برخاستند و مانع ارائه کارت زرد به این دو وزیر دولت شدند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 363298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 74
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرمین IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    نباید گذاشت حاشیه به دانشگاه ها وارد بشه و باید راه دولت قبلی در پیشرفت بی نظیر علم ادامه داده بشه.
    • بی نام IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
      خندیدیم
    • بی نام A1 ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
      57 2
      ببخشید میشه حاشیه رو تعریف بکنید؟؟
    • بی نام IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
      86 4
      پیشرفت؟ بی نظیر؟ علم؟ دولت قبلی؟؟؟؟؟؟؟؟
    • محمد IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      13 3
      حاشیه یعنی اینکه صاف صاف راه بریم و بخوریم بزنیمم و حق اینو اون رو بالا بکشیم بعد یه عده آدم نفوذی غرب زده بیاند به ما گیر بدند
  • بی نام IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    ما از نمایندگانمون به شدت تقاضا داریم تا جلوی ورود فتنه گران به دانشگاه را بگیرند.
    • بی نام A1 ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
      اشتباه مثبت دادم
    • بی نام A1 ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
      ما .. یعنی دقیقا چند نفری شما ..؟؟
    • بی نام A1 ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
      الگوت کیه که برای اثبات حرفت از تقلب استفاده میکنی و به خودت 100 تا 100 تا مثبت میدی
    • بی نام IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
      33 99
      ما منتظر انتخابات بعدی مجلس هستیم تا اصولگرایان متحد شوند و انتخابات ریاست جمهوری درس عبرتی برامون شد تا گول شعارهای انتخاباتی را نخوریم.
    • بی نام A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      56 4
      ما نیز از جناب وزیر تقاضا داریم جلوی ورود دلواپسان را به دانشگاه بگیرد.
  • بی نام A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    203 7
    حداقل به خاطر قسمی که در صحن مجلس خوردید اگر واقعا ذینفع نیستید دست از سنگ اندازی بردارید بدانید این دوران هم به پایانش نزدیکه و بزودی انتخاباتی دیگر و افرادی دیگر خواهند آمد پس حداقل کمی انصاف زرا رعایت کنید
  • بی نام IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    اين آقايون به جاي اينكه نگران و دلواپس مملكت باشند،دلواپس 3000 نفري هستند كه غير قانوني بورسيه شدند كه وزير مي خواد بيرونشون كنه
  • بی‌سواد A1 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    141 6
    اگر افرادی در دولت قبل به صورت غیرقانونی بورسیه شده‌اند و امروز وزارت علوم با آن برخورد کرده است، باید از این وزارتخانه تشکر کرد نه این که به خاطر آن وزیر استیضاح شود
  • بی نام IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    113 7
    چون وزير داره با يك عده كه غير قانوني بورسيه شدند برخورد مي كنه،داريد وزبر را تهديد و مي خوايد استيضاحش كنيد؟ اين 3000 نفر حق يك نفر را كه لايق بورسيه شدن بوده را خورده و همچنين كلي پول از بيت المال خرجشون شده،
  • بی نام IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    119 5
    نكنه انتظار داشتيد كه وزير با اين تخلف برخورد نكنه؟اين ها حق يك سري آدم و همچنين پول بيت المال را به باد دادند
  • بی نام IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    190 4
    اين 3000 چقدر با دولت دهم عجين شده اختلاس 3000 ميليارد دلاري 3000 بورسيه غير قانوني يكي از تخلفات بابك جان هم حدود 3000 ميليون دلار بود
  • بی نام A1 ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    171 8
    اصل ماجرا همینه. من خودم دانشجوی دکتری شریف بودم هنوز هیئت علمی نشدم. مثلا بدون هماهنگی با گروه برق بعضی دانشجویان بورس شدند البته همین کار رو خواستند با دانشکده فیزیک بکنند که زیر بار نرفت. معاون وزیر علوم اسبق که خودش آملی بود چند تا از دانشجو ها را در دانشگاه مازندران بورس کرد یکی از انها در گروه عمران محیط زیست است که بدون کنکور و به اسم اعزام به خارج بورس شده بعد تبدیل به داخل کرد. این است شعار عدالت دولت احمدی نژاد خواهشا اطلاع رسانی کند
  • سعید A1 ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    194 4
    من موندم مجلس با چی داره لج میکنه؟؟؟ آقا غیر قانونی دکتر دارن میخونن، مگه وزیر حرف دیگه ای هم زده؟؟؟ آقا اختلاس تنها در اقتصاد نیست اختلاس در علم هم صورت گرفته. این تموم حرف وزیر خوب آموزش عالی هستش.... همین
  • بی نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    125 4
    وزارت علوم نسبت بورسیه شدگان با برخی از مجلیسی ها افشا کنه تا حقیقت معلوم بشه
  • بی نام A1 ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    167 5
    استیضاح وزیر علوم کاملاً سیاسی است و مطرح کردن طرح استیضاح ایشان فرار رو به جلوی برخی آقایان است...
  • بی نام A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    279 8
    این استیضاح اگر انجام بشه دیدنیه. دست اعضای جبهه ی پایداری رو میشه که چه کارا کردند.
    • بی نام A1 ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
      62 7
      ای کاش اشتیضاح بشه تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.... فرجی دانا هم بره؛ نفر بعدی میاد اسناد بیشتری رو از آقایون بر ملا میکنه
  • رضا US ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    فقط میتونم بگم لحظه شماری میکنم تا انتخابات بعدی مجلس.ما دانشجوها اکثرا از دکتر فرجی دانا راضی هستیم.زنده باد دکتر فرجی
    • حسین A1 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
      متاسفانه نمی گذارند به وظایفش برسد درود بر فرجی دانا
    • بی نام A1 ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
      نمایندگان نمیذارن دانشگاه ها وارد حاشیه بشه.
    • بی نام IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
      متاسفانه موقع تعطیلی دانشگاهها که دانشجویان نیستند میخوان اینکارو کنند
    • بی نام A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      55 4
      کسی ناراضیه که مفت وارد مقطعه دکتری شده و در ضمن بورسیه تحصیلی از بهترین دانشگاه ها رو هم گرفته من یک هیئت علمی هستم . این دانشجویان فقط بایک برگه کاغذ از وزارت علوم یک شبه راه هزار ساله رو طی کردند. شاید یک درصد از اونها اون هم شاید در حد دانشجوی دکتری باشند چه برسد به اینکه بعد از چند سال استاد دانشگاه شوند. خدایا پناه بر تو
    • بی نام A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      39 3
      باز هم دسته گلی دیگر از پایداری......
    • بی نام A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      5 0
      حالا فهمیدین چرا از پایداری متنفرم؟ حالا خوبه که جایگاهی هم در بین مردم نداره...
    • بی نام A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      1 11
      برنامه دیشب عادل رو دیدین واقعا خنده داره که کفاشیان هرکاری دلش میخواد میکنه وکسی هم جلوگدارش نیس ؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    131 8
    ممنون از افشاگران 3000 بورسیه رانتی.
  • رضا A1 ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    92 5
    خدا بزرگه
  • بی نام A1 ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    واقعا جای تاسفه که باور کردید استیضاح وزیر علوم بخاطر مثلا افشای بورسیه غیر قانونیه .یکم دیدتون رو بازتر کنید تا ازتون سو استفاده نکنن .لطفا صوت استیضاح اول وزیر علوم و پرسش نبویان و پاسخ وزیر رو دانلود کنید و ببینید خاله بازی سیاسی.با این روند باید قید رشد علمی رو زد . لطفا این یکی نظرمو بذارید
  • بی نام A1 ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    120 9
    وعده ی ما انتخابات آتی مجلس. زنده باد روحانی خاتمی و هاشمی
  • پیراسته فر A1 ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    109 8
    یکی ازنمایندگان "محترم"رشت که از آسیب دیدگان بورسیه های غیرقانونی است درطی این چندماه مصاحبه های زیادی در"مچگیری"وزیرعلوم داشته وهربار "فرجی"خط ونشان کشیده است. این نماینده اصولگرا ومحجوب یکی از5نفری است که دردانشگاه گیلان بورسیه اش حذف شده
  • دکتر بابک A1 ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    من یکی از اون 3000 نفر هستم که دارم برای دکترا می خونم؛به نظرم من کسایی که لایق بودن پذیرفته شدن؛دکترام گوارای وجودم تا کور شود هر آنکه نتوان دیدبزودی وزیرتونم استیضاح میشه؛و انشالله یک وزیر کار درست همچون جناب دکتر کامران دانشجوی عزیز وزیر میشه تا عدالت به جامعه علمی کشور برگرده
    • بی نام IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
      جوك بود؟
    • بی نام US ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
      زیادم مطمئن نباش دکتر در آینده جان. یه وقت دیدی جزو اخراجی ها دراومدی
    • بی نام US ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
      10 78
      موفق باشی
    • بی نام A1 ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
      157 5
      خیلی مشکوک میزنی دلواپس
    • مرتضی A1 ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
      78 4
      وزیرتون هم؟؟؟؟
    • سینا A1 ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
      153 4
      میگن درخت هر چه پربار تر سر به زیر تر عزیزم.معلومه با این همه غرور حتماااااااا حقته
    • قاصدک IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
      81 3
      جوک نگو مومن...
    • بی نام A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
      91 5
      بموقعش جواب پس میدید فعلا حالشو ببر
    • بی نام A1 ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
      160 5
      از کامنتت مشخصه چیکاره ای کسی که واسه دکترا میخونه حداقل اسمی اینقدر شخصیت داره که بیانش درست باشه، وزیرتون؟؟؟؟ کسی نگفت تو این 3000 نفر همشون غیرقانونی بوده قطعا ی سری ها حقشون بوده که بهش رسیدن اما کسی با معدل زیر 14 بورسیه میشه ایا حق من و شما و خیلی های دیگه ضایع نکرده؟؟؟
    • محمدعلی RO ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
      129 8
      آره.دکتر دانشجو برگرده دوباره به شما رسیدگی کنه.بالاخره کی بهتر از ایشون برای شما؟؟؟
    • ایلیا GB ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
      109 4
      جناب دکتر بابک باید هم از دانشجو دفاع کنی چون که اون بهت بورسیه ای که شاید حقت نبوده بهت داده
    • بی نام A1 ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
      76 1
      اصلاً هم تابلو نیست حمله ی شما برادرا با این مثبت های مشکوک که یه ثانیه ای 200 تا 200 تا می ره بالا... آره دادا خودتونید...
    • بی نام A1 ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
      97 1
      دقیقا از ادبت معلومه که لایق دکتری بودی
    • بی نام GB ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
      84 14
      کسی که دانشجو رو وزیر خوب میدونه حتما باید دکترا رفتنش بررسی شه من به لیسانسی که گرفته شک دارم
    • علی IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
      28 3
      واقعا این جملات یک دانشجوی دکتراست وای برما خدایا چه بلایی بر ما نازل کردی که امثال این بابک خان فردا قرار معلم واستاد و مدیر فرزندان ما باشند خدایا ما را ببخش و نجاتمان ده که تو بخشنده و مهربانی ای بسیار رحم کننده رحم کن و ما وفرزندانمان را نجات ده
    • دکتر درودی IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      21 2
      از ادبیات شما مشخص است که چقدر برازنده تحصیل در دوره دکتری هستید
  • بی نام IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    9 44
    آقای وزیر و آقای رییس جمهور، شما در زمستان پارسال به صورت مستقیم مردم رو به سرمایه گذاری در بورس دعوت کردید و از آینده روشن این بازار به مردم گفتید... لطفا توضیح دهید چرا پس انداز مردمی که با پیشنهاد شما وارد این بازار شده باشد در عرض 6 ماه کمتر از نصف شده باشد؟؟ وزیر اقتصاد چه شاگرد اول باشد و چه بهترین اقتصاد دان باید این مهم رو توضیح بده... برخی سهم ها قیمتشان یک سوم شده است که در چهل سال اخیر در هیچ کشوری در دنیا سابقه نداشته است
  • رضا IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    41 4
    چقدر دردناکه کامنتهای "به حق" هموطنان عزیزمون و به دنبال اون تعداد "منفی" های هر کامنت، چرا ما به این روز افتادیم؟ چرا نمایندگانی که "قرار بود" وکیل ما در مجلس باشند تا این حد از رسالت خودشون فاصله گرفتن؟ مگه ما تو این مملکت چه گناه بزرگ و نابخشودنی مرتکب شدیم که محکوم به غرق شدنیم؟ به محض اینکه یه دستی قصد نجاتمون رو داشته باشه از "بازو" قطع میشه تا کی؟
  • بی نام IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    37 2
    کی این 3000 نفر اخراج میشن؟
    • بی نام A1 ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      3 0
      خیلی هاشون تا الان سرکار رفته اند و یه رزومه ی پرو پیمون واسه خودشون درست کرده اند
  • بی نام IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    32 2
    خوب معلوم شد این 3000 نفر ارتباط نزدیکی با نمایندگان عزیز دارند حداقل
  • دانشجوی دکتری سابق دانشگاه تهران A1 ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    44 1
    اون روزهایی که من و دانشجوهای دیگه دکتری مثل من در بدر توی راهروهای وزارت علوم دنبال پولمون برای اعزام به خارج برای فرصت مطالعاتی بودیم و وزارت علوم اعلام میکرد پول نداره این آقایان داشتن جیبشون رو پر می کردن و به ماها ریشخند می زدن. همون موقع ها بود که فکر کردم اگر فرصتی برام پیش بیاد دیگه به ادامه تحصیلاتم در ایران فکر نمی کنم. با کمک همسرم اومدیم اینجا و دوباره از اول دکتریم رو شروع کردم با این تفاوت که علاوه بر شهریه دانشگام، مبلغ مکفی رو برای هزینه های زندگی دریافت می کنم.
  • بی نام IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    31 30
    عزیزان مگه اثبات شده ۳۰۰۰ بورسیه غیرقانونی؟ شایدم صرفا یه بازیه. توروخدا دقت کنید. من اصولگرا و اصلاح طلب نیستم من یه آدمم یه شهروند.
  • بی نام A1 ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    35 3
    دیگه اسم نماینده مجلس که میاد چندشم میشه. غیر از مشکل آفرینی خاصیتی ندارند. رانتخواری، باجگیری و فرصت طلبی و لجبازی و مشکل آفرینی برای مردم با اسم نماینده مجلس توی ذهن مردم تداعی میشه
  • بی نام CN ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    44 1
    من در دولت گذشته به عنوان دانشجوی برتر به وزارت علوم برای بورسیه معرفی شدم،وقتی رفتم اونجا با وجود اینکه تتها فرد معرفی شده در کل کشور بودم گفتند که این رشته متقاضی داره.بعدش هم با دنگ و فنگ به من اجازه دادند با هزینه شخصی از کشور خارج بشم. الان بعد از هشت سال دانشگاه میگه شما بورسیه بودی و تعهد به خدمت داری.اینحایی که من دارم درس میخونم توی دوستان محدودم حداهل سه نفر بورسیه وزارت علوم زن و شوهر داریم، دوتا فرزند نماینده مجلس، یکی نفر هم برادر دایره بورس وزارت خارجه، تازه سال گذشته پدیده ای از سه نهاد کشور بورسیه گرفته و از الان داره برای خودش یارکشی میکنه. حتی داریم فردی که در دانشگاه شهید بهشتی در رشته غیر مرتبط با فوق لیسانس عضو هیئت علمی شده. خدا ما رو از این دسته قرار نده .
  • بی نام A1 ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    20 1
    بامید دیدار درانتخابات بعدی
  • سعید IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    12 13
    به خدا همه اون سه هزار نفر غیرقانونی نیستن، هرکی غیرقانونیه بندازینش بیرون، این دیگه جار و جنجال نداشت که آبروی تمام بورسیه ها رو بردن، هزار و یه جور سنگ اندازیم واسه بورسشون دارن میکنن... چرا همه رو با یه چوب میزنید آخه..؟
  • بی نام A1 ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    20 3
    آقا طرف توی بسکتبال مدارس توی کشور مقام آورده. بعدش با مدرک فوق لیسانس آمایش سرزمین و لیسانس کشاورزی از دانشگاه آزاد اسلامی برای گروه تربیت بدنی دانشگاه دولتی استخدامش کردن خدایا به کی بگیم؟ ها؟ از این ناجوانمردی که دکترای تربیت بدنی رو استخدام نکردن این بابا رو کردن
  • بی نام A1 ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    28 6
    مثبت و منفي هاي سه نظر اول خيلي غير عاديه...خودجوش ها وارد شدند
  • بی نام A1 ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    21 1
    اما کلا در کشورمون ۳۰۰۰ نقش کلیدی داره
  • بی نام A1 ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    8 33
    احمدی نژاد دایره برخوردارها را بزرگتر کرده جا برای بعضیها تنگ شده .
    • بی نام A1 ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
      2 0
      راستش توو اون دوسه سال واقعا جا واسه من و دوستهام تنگ شده بود. انقدر ظرفیتها رو بالا بردنبدون ایجاد امکانات که توو سرویس دانشگاه خفه میشدیم. خوابگاههای تنگ و تاریکی که یه زمانی هرکدوم از اتاقهاش رو به یه دانشجو میدادن توو دوره ی ما همون اتاق رو به 3دانشجو میدادند وقتی یکی میخواست نماز بخونه دونفر دیگه یا باید از اتاق میرفتند بیرون یا روی تخت دراز میکشیدند تا دست و پاشون وسط ِ سجاده ی طرف نباشه
  • ملکی IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    11 4
    منتظر3سال دیگر باشید نوبتی باشد نوبت گروه بعدی وآقازاده های جدید والسلام
  • بی نام IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    14 3
    ای خدا میشه مجلس بعدی این پایداریها حذف بشنخدایا به امید تو....
  • عادل IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    15 3
    انتخابات مجلس کیه؟
  • بی نام IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    27 1
    درویش‌پور گفت: طراحان استیضاح می‌گویند حتی اگر بورسیه‌ها غیرقانونی بوده نباید این‌گونه در جامعه مطرح می‌شد.... درد این مملکت اینه ها.لاپوشانی
  • ریحانه A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۲
    24 3
    درود بر دکتر فرجی دانا