ماجرای ساختگی یک روزنامه اسرائیلی در خصوص انعقاد قرارداد یک میلیون دلاری اسرائیل با اتاق بازرگانی و توضیحات راسخ در گفت و گو با خبرآنلاین.

دبیر کل اتاق بازرگانی تهران در خصوص خرید یک نرم افزار اسرائیلی به مبلغ یک میلیون دلار گفت:"هیچ قرار دادی با کمپانی اسرائیلی عقد نشده است."

محمد مهدی راسخ در گفت و گو با "خبرآنلاین" در پاسخ به این سوال که چرا چنین ادعایی در یک روزنامه صهیونیستی مطرح شده است گفت:«به نظر ما اسرائیلی ها قصد ایجاد شکاف بین دولت و بخش خصوصی ایران را دارند و به جهت اینکه اتاق بازرگانی تهران نقش اثر گذاری در اقتصاد کشور دارد در صدد تخریب اتاق بازرگانی هستند.»

دو روز پیش یک روزنامه اسرائیلی به نام "جروزالم پست" با انتشار گزارشی مدعی شد که دولت ایران یک سیستم نرم افزاری از شرکت اسرائیلی خریده است که و اتاق بازرگانی تهران به عنوان طرف قرارداد با کمپانی"دارونت" قراردادی را منعقد کرده است.

مسئولان اتاق تهران درباره مصاحبه ادعایی روزنامه "جروزالم پست" با "حسن رمضانی" مدیر بخش " آی تی " اتاق نیز گفتند که روز گذشته (یکشنبه) یک نفر که زبان فارسی صحبت می کرد از هلند تماس گرفته و خواستار گفتگو با مسئول بخش ای تی شد .

روزنامه جروزالم پست اسراییل به نقل از سخنگوی کمپانی " دارو نت " اسراییل مدعی شد که این قرار داد که برای خرید نرم افزار مدیریت تجارت الکترونیک بوده است ، از سوی یک " بیزنس من " هلندی که ظاهرا نماینده اتاق بازرگانی تهران بوده تنظیم شده است و بین بخش "آی تی " اتاق بازرگانی تهران و کمپانی مزبور در دفتر این کمپانی در بلژیک امضا شده است .

بنا بر این ادعا ارزش قرار داد 1 میلیون دلار بوده و 200 هزار دلار به هنگام امضای قرار داد و الباقی در اقساط 100 هزار دلاری به این کمپانی پرداخت خواهد شد .

این کمپانی صهیونیستی مدعی است که بر طبق این قرار داد 70 کد فعال سازی نرم افزار مدیریت تجارت الکترونیک تحت لیسانس کمپانی خود را به اتاق بازرگانی تهران واگذار کرده است .

سخنگوی این کمپانی گفته است که این قرار داد منعقد شده و کمپانی مزبور بخشی از تعهدات خود در قبال طرف ایرانی را برآورده کرده است . سخنگوی این کمپانی صهیونیستی به روزنامه جروزالم پست گفته است که دیگر نمی توان این قرار داد را ملغی کرد .

همچنین سخنگوی کمپانی صهیونیستی دارونت مدعی شده است که ارزش سالانه مبادلات مستقیم و غیر مستقیم اشخاص و کمپانی های اسراییلی با طرف های ایرانی به حدود 250 میلیون دلار می رسد .

روزنامه جروزالم پست اسراییل در ادامه گزارش خود به نقل از حسن رمضانی مدیر بخش آی تی اتاق بازرگانی تهران ضمن تکذیب امضای چنین قرار دادی به نقل از این مدیر ایرانی می نویسد : " ما اطلاعی از چنین قرار دادی نداریم " .

این روزنامه اسراییلی در ادامه به نقل از رمضانی می نویسد : " تا آنجایی که من اطلاع دارم ما نرم افزارهای مورد نیاز خود را خودمان در داخل تولید می کنیم و ما چنین خریدی از یک شرکت اسراییلی نداشته ایم ، اما من به هر حال ادعای شما را بررسی می کنم ".

اما در پی این اقدام روزنامه اسرائیلی اتاق بازرگانی تهران به این موضوع واکنش داد و اطلاعیه ای نیز صادر کرده است.

روابط عمومی اتاق تهران در اطلاعیه اش ضمن رد شدید این گزارش، ادعای روزنامه صهیونیستی را مضحک دانسته وآن را درراستای شایعه پراکنی ودروغ سازی های رایج بنگاه های دروغ پراکنی صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است.

دراین اطلاعیه آمده است:«هیچ گونه قراردادی میان اتاق بازرگانی وصنایع ومعادن تهران وکمپانی صهیونیستی منعقدنشده واستنباط ما این است که چنین شایعاتی به واسطه نقش سازنده وتاثیرگذار این تشکل بزرگ بخش خصوصی دراقتصاد کشور، ازسوی دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی ایران مطرح شده است.»

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 38044

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =