ایرنا نوشت:

مناظره «صادق زیبا کلام» با «محمدحسن قدیری ابیانه» با موضوع عملکرد دولت یازدهم در دانشگاه ها روز دوشنبه در دانشگاه زنجان برگزارشد.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: فضای دانشگاه ها باید از شکل امنیتی و خفقان خارج و بستر برای فعالیت مناسب تمام انجمن ها و تشکل های دانشجویی فراهم شود.

زیبا کلام گفت: امروز بحث انتخاب وزیر علوم موضوع شایستگی فرد نیست، بلکه مجلس انتظار دارد بار دیگر فردی به سمت وزارت علوم دست یابد که بتواند فضای خفقان را در دانشگاه ها حفظ کند.

زیباکلام گفت: آشتیانی یا فرجی دانا هیچ مشکلی به لحاظ سابقه علمی و مدیریتی و حضور در جنگ نداشتند اما بر اساس سیاست دکتر روحانی حاضر نبودند بار دیگر فضای خفقان را در دانشگاه ها حاکم سازند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: 19 میلیون نفر از شرایط خفقان موجود در دانشگاه ها خسته شده بودند که به دکتر روحانی رای دادند تا تغییری در این محیط ایجاد کند و امروز رییس جمهوری نمی تواند خلاف خواسته رای دهندگان عمل کرده و بار دیگر فضای بسته ای در دانشگاه ها ایجاد کند.

زیبا کلام گفت: نباید هر موضوعی یا فردی را به فتنه سال 88 ربط داد و هر شخصی که از وسط یا کنار فتنه رد شده و یا از پنجره ای به آن نگاه کرده است را متهم به همکاری با این جریان کرد.

این استاد دانشگاه یادآورشد: در صورتی که اصولگرایان می توانستند بار دیگر تاریخ ایران را بنویسند به حتم قرارداد ترکمنچای، کودتای 28 مرداد، قرارداد 1919 و تمام وقایع تلخ کشور را به فتنه 88 ربط می دادند.

او گفت: در زمان احمدی نژاد، البته نه احمدی نژاد امروز بلکه همان مردی که به معجزه هزاره سوم تبدیل شده بود، مرد مقدس اصولگرایان نام گرفته بود و می توانست به راحتی بگوید، 'بگذارید آنقدر قطعنامه صادر کنند تا قطعنامه دانشان پاره شود'، تمام بهانه های اصولگرایان موضوع فتنه 88 بود.

زیباکلام گفت: باید قبول کرد که روحانی نمی توان خلاف خواسته 19 میلیون رای دهنده عمل و فضای بسته و امنیتی ای در دانشگاه ها ایجاد کند.

او گفت: تفکر اینکه 'دانشجویان باید به دنبال درس باشند و دانشگاه را به باشگاه سیاسی تبدیل نکنند و فعالیت آنان در جهت سیاست های حکومت باشد' پذیرفته نیست.

زیباکلام یادآورشد: بحث این نیست که دانشجو فعالیت سیاسی بکند یا خیر، موضوع این است که به پندار برخی افراد در صورتی که این فعالیت سیاسی در جهت سیاست های حکومت باشد مشکلی ندارد و آن زمان این تشکل های سیاسی حامی سیاست های دولت، به انجمن هایی وطن پرست تبدیل می شوند.

او با بیان اینکه فعالیت سیاسی دانشجویان در تمام دانشگاه های جهان وجود دارد، گفت: در ایران نیز این فعالیت ها قبل و بعد از انقلاب اسلامی وجود داشته و دارد.

این استاد دانشگاه گفت: فقط در جوامع پیشرفته نیست که می توان در محیط دانشگاه مشارکت گسترده سیاسی دانشجویان را مشاهده کرد و این موضوع حتی در کشورهای توسعه نیافته نیز مشهود است.

او گفت: در بسیاری از کشورها رویه این است که دانشجویان می توانند در محیط دانشگاه فعالیت سیاسی انجام دهند اما در محیط بیرون از آن اجازه چنین فعالیتی ندارند.

زیباکلام گفت: در چنین جوامعی فعالیت احزاب بسیار محدود بوده و به آن میزان نیست که دولت قصد برخورد با آنها را پیدا کند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: دانشگاه محیطی است که اغلب افراد حاضر در آن جوان، آرمانگرا و بدون هر نوع وابستگی سیاسی هستند و مسوولیت نان آوری خانواده را بر عهده ندارند.

او ادامه داد: چنین محیطی فضای مناسبی برای فعالیت های دانشجویی است که می توان نمونه آن را در کشورهایی همچون مصر، مالزی و ایران مشاهده کرد.

زیباکلام گفت: به دلیل واقع شدن انقلاب، تحولات بسیاری در فضای دانشگاه ها و در نهایت محیط بازی در آن ایجاد شد و بر اثر آن حرکت های موثر و مهمی رخ داد که نمونه بارز آن تسخیر لانه جاسوسی بود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآورشد: در دوران قبل از انقلاب اساس جنبش های دانشجویی مخالف حکومت شاه بودند و حکومت وقت تلاش های بسیاری برای راه اندازی تشکل های موافق انجام داد اما بی نتیجه بود.

او گفت: از صدر تا ذیل جنبش های دانشجویی به دو گروه مارکسیسم و اسلام گرایان وابسته بودند.

زیباکلام گفت: جنبش های وابسته به مارکسیسم به تدریج پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مقابل نظام قرار گرفتند.

این استاد دانشگاه گفت: گروه های وابسته به اسلام گرایان اغلب افرادی بودند که پس از پیروزی انقلاب اسلامی مسوولیت بخش های مختلف را در دست گرفتند و با رویکردهای سرمایه داری مخالف بودند و با عنوان دفتر تحکیم وحدت دور هم گرد آمدند.

او با بیان اینکه این وضعیت تا زمان رحلت امام خمینی(ره) و بر مسند ریاست جمهوری تکیه زدن هاشمی رفسنجانی ادامه داشت، گفت: در دوره هاشمی رفسنجانی سیاست هایی برای اقتصاد کشور اعمال شد که به سوی سرمایه داری پیش می رفت و این موضوع با چارچوب فکری اعضای دفتر تحکیم وحدت مغایرت داشت.

زیباکلام ادامه داد: اعضای این دفتر با اصل نظام مخالف نبودند اما به سیاست های دولت رفسنجانی اعتراض داشتند و از این رو برای نخستین بار جنبش دانشجویی مجبور به سکوت در برابر آن شد.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران به تداوم سکوت تشکل های دانشجویی تا دوم خرداد 76 اشاره کرد و گفت: تشکل های دانشجویی در این زمان برای پیروزی خاتمی با تمام توان وارد صحنه شد و به این ترتیب به یکی از اصلی ترین جنبش های موثر در پیروزی دولت خاتمی تبدیل شد.

او گفت: بدنه دانشجویی در این حرکت با تمام وجود پشت سر اصلاحات قرار گرفت و این موضوع موجب قرار گرفتن در تعارض با جبهه راست کشور و در نهایت ماجرای هفت تیر 78 شد.

زیبا کلام یادآورشد: جنبش دانشجویی تا زمان انتخابات سال 88 فعال شده بود و اغلب دانشجویان در ستادهای میرحسین موسوی و کروبی فعالیت می کردند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: پس از وقایع سال 88 تشکل های دانشجویی به شدت سرکوب شدند و حتی برخی از دانشجویان فعال سیاسی ستاره دار شده و یا راهی زندان شدند.

او گفت: این سرکوب و فضای امنیتی در دانشگاه ها بار دیگر تا سال 92 حاکم بود و از سال 92 دوباره محیط باز دیگری در این مراکز ایجاد شد.

زیباکلام به جریان فتنه 88 اشاره کرد و ادامه داد: طی شش سال گذشته تمام اصولگریان صحبت کرده اند و به کسانی که انگ حمایت از فتنه را خورده بودند اجازه صحبت کردن ندادند.

این استاد دانشگاه گفت: اصولگریان خود پارچه ای را خریدند، دوختند و بر تن کردند و به تحسین آن پرداختند.

 

قدیری ابیانه نیز گفت: اولویت نخست دانشجویان باید تحصیل برای رشد علمی کشور باشد
مدیر تاسیس انجمن نخبگان جهان اسلام، گفت: اولویت نخست دانشجویان باید تحصیل برای رشد و پیشرفت علمی و اقتصادی کشور باشد.

«محمد حسین قدیری ابیانه » روز دوشنبه در مناظره با «صادق زیباکلام » در دانشگاه زنجان با موضوع عملکرد دولت یازدهم در دانشگاه ها گفت: دانشجویان از اتباع کشور هستند و همچون سایرین می توانند در انتخابات شرکت کرده و ازحق رای خود بهره مند شوند و در احزاب مختلف فعالیت کنند.

او یادآورشد: فعالیت سیاسی دانشجویان به این معنی نیست که دانشگاه به یک حزب سیاسی تبدیل شود، بلکه دانشگاه محل کسب علم است و به تبع آن دانشجو اولویت نخست خود را باید تحصیل به منظور کمک به تحقق چشم اندازهای ترسیم شده نظام اسلامی قرار دهند.

قدیری ابیانه گفت: در بسیاری از مواقع جوانان و دانشجویان خود را بخشی از مشکلات موجود کشور می دانند در حالی که آنان صورت مسئله نبوده و پاسخ و راه حل این مشکلات هستند.

وی با بیان اینکه وظیفه نخست جنبش دانشجویی تلاش علمی است، گفت: دانشجو می تواند همچون هر قشر دیگری در صحنه های مختلف تاثیر مثبت یا منفی داشته باشد.

او گفت: تسخیر لانه جاسوسی که امام خمینی(ره) آن را مورد ستایش و تقدیر قرار داد، یکی از حرکت های مثبت جنبش های دانشجویی بود و در مقابل نیز دانشجویانی بودند که در جبهه مخالف حرکت و علیه نظام اسلامی فعالیت می کردند.

قدیری ابیانه گفت: در صورتی که جنبش دانشجویی در مسیر درست حرکت کند، می تواند بسیار موثر و سازنده باشد.

سفیرسابق ایران در مکزیک و استرالیا به وجود 5/4 میلیون دانشجو در کشور اشاره کرد و گفت: این تعداد نیروی توانمند در صورتی که در صحنه های مختلف برای پیشبرد برنامه های کشور و پیشرفت نظام حرکت کنند می توانند بسیار موثر باشند.

او ادامه داد: دولت های مختلف اعلام کرده اند که به حرکت های آزاد اندیشی دانشجویی احترام قائل هستند و فضا را باز می گذارند.

قدیری ابیانه گفت: مگر در دولت خاتمی مطبوعات به صورت آزاد فعالیت می کردند و دانستن را حق مردم می دانستند، چگونه در چنین فضایی زمانی که ادواردو آنیلی مسلمان و سپس شهید شد، مطبوعات و مسوولان سکوت کردند و تا مدت ها مدعی بودند آنیلی خودکشی کرده است.

مدیر تاسیس انجمن نخبگان جهان اسلامی گفت: دانشگاه ها محیطی خارج از جمهوری اسلامی ایران نیستند و باید تابع قوانین آن باشند و قرار نیست دانشجو بتواند در قالب جنبش های سیاسی، چادر از سر زنان پایین بکشد یا ادعای جدایی طلبی داشته باشد.

او گفت: در تمام کشورها بر اساس قانون هر شخصی که بخواهد فعالیتی خلاف قوانین رایج در آن انجام دهد باید جلوی او را گرفت و از اقدام مجرمانه وی جلوگیری کرد.

قدیری ابیانه یادآورشد: هیچ نظام و حکومتی اجازه نمی دهد دانشجویان نیز همچون نیروهای دشمن علیه حاکمیت وارد عمل شوند و بعد بگویند حالا چون دانشجو هستید مشکلی ندارد.

استاد مدیریت استراتژیک گفت: رهبر معظم انقلاب بارها فرموده اند که باید در دانشگاه ها، فضای مناسب برای گفت و گو و مباحثه دانشجویان فراهم شود و به کرات بر لزوم راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی تاکید کرده اند.

او به برخوردهای انجام شده در فتنه 88 با دانشجویان اشاره کرد و گفت: جمهوریت بدین معناست زمانی که شخصی هر چند علیرغم بسیاری از افراد، صاحب رای بیشتری شد، می تواند بر کرسی ریاست جمهوری تکیه بزند، اما گروهی به این قانون تن ندادند و علیه مدنیت و حاکمیت ملی قد علم کردند.

قدیری ابیانه گفت: طبیعی است هر شخصی خلاف قانون عمل کرد باید مجازات شود و در ایران نیز بر همین اساس هر شخصی چه دانشجو، چه استاد و چه هر مسوول در فتنه 88 اگر جرمی مرتکب شده اند باید مجازات شوند.

او گفت: ادعای تقلب در انتخابات 88 در حالی بود که بسیاری از مسوولان سابق نظام که خود تجربه مدیریت انتخابات داشتند ادعای تقلب را رد می کردند.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا، گفت: در قانون اختیارات رییس جمهوری تعریف شده است و دامنه این اختیارات هیچ رابطه ای با تعداد آرای کسب شده شخص منتخب ندارد.

او گفت: فتنه 88 موجب شد دشمن به نابودی نظام اسلامی امیدوار شود و حتی برخی از همان افرادی که در همین فتنه از کشور گریخته بودند خواستار تشدید تحریم ها علیه جمهوری اسلامی شوند.

قدیری ابیانه گفت: فتنه 88 یک کودتا علیه جامعه مدنی بود و در چنین جامعه نمی توان به افرادی که به آتش فتنه دامن می زدند پست مدیریت مهم و حساسی همچون وزارت را سپرد.

مدیر تاسیس انجمن نخبگان جهان اسلام گفت: چگونه روحانی که خود تجربه ریاست شورای امنیت را بر عهده داشت و از حساسیت وقایع این سال به خوبی مطلع است، به اتفاق تمامی افرادی را به عنوان وزیر علوم به مجلس شورای اسلامی معرفی کند که سابقه فعالیت در این فتنه را داشته اند.

او گفت: روحانی نیز باید بر اساس قانون به خواسته مجلس مبتنی بر معرفی وزیر علوم حایز شرایط و صلاحیت دار تن دهد.

این استاد دانشگاه گفت: روحانی هر شخصی از هر جناح سیاسی را که می خواهد می تواند به عنوان وزیر علوم به مجلس معرفی کند، اما باید فرد مقابل بر اساس قانون دارای صلاحیت های مورد نظر نمایندگان بوده و حداکثر آرای اعتماد آنان را کسب کند.

او ادامه داد: در صورتی که به گفته زیباکلام فقط انجمن های دانشجویی دولتی در دولت های قبل فعال بوده اند، باید رویکرد این انجمن ها نیز با تغییر دولت ها تغییر می کرد در حالی که بسیج، انجمن های اسلامی و جامعه اسلامی دانشجویان همچنان بر مواضع و سیاست های خود پایبند هستند و تغییری در آن ایجاد نکرده اند.

قدیری ابیانه گفت: نمی توان همچون کبک سر را به زیر برف برد و اقدامات مسوولان را نادید گرفت و سپس گفت که این تصمیم ها رااز نهضت امام حسین(ع) آموخته ایم و اجازه دهیم آمریکا هر اقدامی می خواهد انجام دهد و به همه جا سرک بکشد و بعد بگوییم چون خداوند با شیطان مذاکره کرد، پس مذاکره با آمریکا حرکتی الهی است.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: روحانی پیش از انتخابات می گفت سانتریفیوژ ها باید بچرخد به شرطی که چرخ کارخانجات نیز بچرخد، در حالی که باید گفت سانتریفیوژها باید بچرخد حتی اگر چرخ کارخانجات نچرخد.

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 385814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مقدری A1 ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    4 86
    آفرین آقای ابیانه . زنده باد ادامه بدین .....
    • ایرانی A1 ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
      49 0
      آقای قدیری ،ایران بایرانی زنده است. مملکتی که اقتصادش داغون بشه میشه کره شمالی که برای غذای مردمش باید دست به دامن سازمان ملل بشه.شما دوست داری؟باعث عزت وسربلندی ؟ لطفا با خودت حداقل صادق باش؟ دوره شعار های پوچ وبی محتوا گذشته وباید واقع بین بود.
  • بی نام IR ۰۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    69 4
    چرخ اقتصاد خانواده و درآمد این آقا خوب داره می چرخه پس باید چرخ هسته ای و بقیه چیزاشون هم بچرخه براشون مردمی که زیر بار گرانی و تورم و خط فقر و بی اعتباری جهانی هستند هم به ایشون ربط نداره ایشون بفرمایند در حساب های بانکی شان چقدر ماهیانه افزایش دیده می شود بفرمایند خونه ای که توش زندگی می کنند کجاست و چند متره و تملکشون چطوریه آقای محترم یکم تو رو به خدا عاقل باش و حقیقت ها را ببینید
  • x IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    75 3
    سانتریفیوژها بچرخند حتی اگر چرخ اقتصاد نچرخد.؟؟؟؟ببخشید سانتریفیوژها را برای چه ساخته ایم پس؟ برای صنعت و کشاورزی و تجارت یا برای چیزی دیگر ؟
  • بی نام A1 ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    28 1
    خدا خیرش بده موضعشو روشن کرد
  • بی نام A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    64 1
    اقای قدیری ابیانه عمر تفکر شما یکساله باطل شده لطفا یا تفکرتونو عوض کنید یا سکوت کنید تا کشور پیشرفت کنه 8سال پسرفت کافیه
  • امير مالوف تباه A1 ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    39 1
    اگر قرار باشد به فضل صحبتهاي شما چرخ اقتصاد نگردد آنوقت شما جوابگوي معيشت و سفره مردم و چالشهاي اقتصادي اينان و متعاقبا ً پيامدهاي ناشي از اين امر كه همانا دزدي و اختلاس و ناهنجاريهاي اجتماعي و ... كلي جرم و جنايتها است مي باشيد ، چرخ هسته اي كه تا حالا براي زندگي مردم نچرخيده كه هيچ تازه گردش عادي چرخ معيشت ملت رو هم تو اين چند سال مختل كرده و حالا حالا هم ادامه داره ، ظاهرا ً شما براي چند نسل خود را بيمه كرده اي
  • بی نام A1 ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    30 0
    با توجه سخنان جناب قدیری٬ چرخش سانتریفیوژها اوجب واجبات است...
  • بی نام A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    40 1
    قدیری ظاهرا شکمش سیره و هیچ دغدغه ای ندارد.
  • بی نام IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    34 1
    اقای ابیانه این همه فسادکه از فقرناشی شده است را نمی بینید .پدر خانوتده نمی تواند برای یک ماه خرج زندگی بدهد وای بر شما .در برابر خدا وملت مسول هستید
  • بی نام A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    36 1
    قدیری ابیانه این حرفها از روی شکم سیریِ .اگه تونستی زندگیت بدون درآمد دولتی و رانتهای مختلف که داری بگذرونی اونوقت میتونی درد یک پدر معمولیِ ایرانیُ درک کنی که برای گذران زندگی چه کارها که نباید بکنه.
  • بی نام A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    41 1
    کارخانجات نچرخد تا تو از خارج جنس وارد کنی و شکمت از اینی که هست بالاتر بیاد
  • بی نام EU ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    21 0
    قدیری ابیانه:چرخ هسته ای باید بچرخد حتی اگرچرخ اقتصاد نچرخد. لطفا به زبان فارسی ترجمه کنید دوستان
  • بی نام A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    31 9
    یعنی منطقش منو کشته این آقای ابیانه
  • بی نام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    63 4
    کسی که چرخیدن چرخ اقتصاد برایش مهم نباشد معلوم است که اولاً درآمد بسیار مطمئنی دارد چرا که حتی تاجر و کارخانه دار هم نگران اقتصاد است دوماً شخصاً نه از قصابی و نه از بقالی و . . . سالهاست خرید نمی کند تا نتیجه نظراتش را لمس کند .
  • بی نام A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    25 0
    لطفا یک بار دیگر گفته جناب اقای دکتر قدیری را مرور بفرمایید .... باید فرد مقابل بر اساس قانون دارای صلاحیت های مورد نظر نمایندگان بوده و حداکثر آرای اعتماد آنان را کسب کند. از کی تا بحال صلاحیت های مورد نظر نمایندگان هم سنگ و معاذل قانون در نظر گرفته می شود؟
  • امير مالوف تباه A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    51 8
    اگر قرار باشد به فضل صحبتهاي شما چرخ اقتصاد نگردد آنوقت شما جوابگوي معيشت و سفره مردم و چالشهاي اقتصادي اينان و متعاقبا ً پيامدهاي ناشي از اين امر كه همانا دزدي و اختلاس و ناهنجاريهاي اجتماعي و ... كلي جرم و جنايتها است مي باشيد ، چرخ هسته اي كه تا حالا براي زندگي مردم نچرخيده كه هيچ تازه گردش عادي چرخ معيشت ملت رو هم تو اين چند سال مختل كرده و حالا حالا هم ادامه داره ، ظاهرا ً شما براي چند نسل خود را بيمه كرده اي
  • قلی خان EU ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    33 13
    این اقا که میگه سانتریفیوژها باید بچرخد حتی اگر چرخ کارخانجات نچرخد. تا حالا گرسنه شده؟ تا بفهمه ادم گرسنه دین و ایمان نداره. مرفه بی درد یعنی این. چندتا خانواده به خاطر فقر از هم پاشیدن؟ این افراد از مردم نیستند.
  • بی نام A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    27 2
    اگر اقتصاد درست نباشد دزدی قتل فحشا وگرانی وهرج ومرج نا امنی تهدیدهای خارجی زیاد میشود میخواهید اعتبار مملکت به خطر بیفتدیادتون رفته برای مرغ در زمان احمدینژاد کشته هم دادیم وشبکه های خارجی چه چیزهایی که نگفتند متعجبم یک بچه هم اینو میدونه
  • قاطع A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    2 45
    آقای دکتر قدیری ابیانه درست می فرمایند . شما هنوز به اون سطح از درک مسائل سیاسی و اقتصادی نرسیده اید . به قول معروف شما مو را می بینید و ما پیچش مو بنابراین روی می آورید به حرفهای تکراری و بی هویت و بی سندی که همه را متهم می کنید به کاسبان تحریم و .... فکر می کنید هرکه گفت توافق نشود یا انرژی هسته ای برقرار باشد پس منافعی دارد نه خیر بردار یا خواهر من چنین نیست ما فقط و فقط به فکر سربلندی و عزت و غرور و استقلال و عظمت ایران اسلامی هستیم
    • بی نام IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
      6 0
      شما که همه رو متهم می کنید به فتنه دلواپسان
    • محمد IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
      3 0
      جناب آقای قاطع غرور و سربلندی فقط به حرف نیست شاخص لازم دارد. کشوری که تورم 40 درصدی دارد یعنی از جیب فقرایش می زند و به جیب اغنیا می ریزد کجای این قضیه باعث غرور شما شده؟ در کشور اسلامی ما و در همان شرایط نچرخیدن چرخ اقتصاد و چرخیدن سانتریفیوژها امثال بابک زنجانی یک شبه مولتی میلیارد دلاری شدند تا عزتمان لکه دار نشود اینقدر از نظر اقتصادی ضعیف شدیم که اعراب بیابانگرد امارات و عربستان به خودشان اجازه می دهند چشم طمع به خاک این سرزمین داشته باشند و ناموسمان را در فرودگاهشان تفتیش بدنی کنند و بر غرور و عزت شما بیفزایند
  • بی نام EU ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    17 0
    آقای قدیری هم ناوطنمون هستن درک اوضاع و شرایط واسشون سخت هست، لطفا یکی این آقا رو توجیه کنن. چرخ اقتصاد نچرخد چرخ سانتریفیوژ بچرخد به به بازهم جمله های احمدی نژادی خدایا کی ما رو با این جملات به مدیریت جهانی میرسونی خدایااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
  • مجید A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    6 0
    چرخ اقتصاد نچرخد ؟؟ خوب دیگه چی بحثی با این آقا هست. ؟ باید بهش بگید باشه تو راست میگه بخور بخور