ایسنا نوشت:

یک فعال سیاسی گفت: برای مبارزه با مفاسد اقتصادی در کشور ابتدا باید اقتصاد را از دست دولت به دست مردم سپرد و سپس با اخذ مالیات از مردم به جای وابستگی به نفت و تحت تأثیر قرار گرفتن به واسطه نوسانات نفتی، مملکت را هرچه بهتر اداره کرد.

محسن رفیقدوست با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت اقدام قاطع و اساسی مسئولان در برخورد با مفاسد اقتصادی با تأکید بر این‌که متأسفانه در کشور ما هرگاه که بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی مطرح شده است به جای برخورد و مبارزه با علل، با معلول‌ها مبارزه می‌شود، گفت: علت اصلی وجود فساد اقتصادی در کشور ما دولتی بودن اقتصاد است و تا هنگامی که اقتصاد دولتی است، با این مسائل بسیار روبرو می‌شویم.

او با بیان این‌که ابتدا باید اقتصاد را به دست مردم بسپاریم، گفت: مردم هیچ‌گاه سر یکدیگر را کلاه نمی‌گذارند و هیچ‌گاه به یکدیگر رشوه نمی‌دهند و باعث ایجاد فساد در اقتصاد نمی‌شوند به همین دلیل همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز همواره تأکید کرده‌اند باید ابتدا اقتصاد را از دست دولت به دست مردم بسپاریم و سپس با اخذ مالیات از مردم به جای وابستگی به نفت و تحت تأثیر قرار گرفتن به واسطه نوسانات نفتی، مملکت را هرچه بهتر اداره کنیم.

این فعال سیاسی با انتقاد از طرح برخی مسائل مربوط به فساد اقتصادی در جامعه، گفت: اخیراً ما شاهد طرح موضوعی با عنوان فساد 12 هزار میلیاردی از سوی وزیر اقتصاد بودیم؛ این در حالی است که این رقم از سوی برخی مسولان 70 میلیارد تومان اعلام شده است.

او با بیان این‌که این رقم، رقم بسیار بالایی است که باید همه عاملان آن دستگیر شده و سخت‌ترین مجازات نسبت به آنها اعمال شود، گفت: پرسشی که اینجا مطرح می‌شود این است که چرا باید با طرح ارقام بسیار بالاتر از واقعیت دل مردم را لرزاند و به اقتصاد کشور لطمه وارد کرد.

رفیقدوست با تأکید بر این‌که وقتی اقتصاد دولتی است فساد اقتصاد نیز امری رایج است، گفت: زمانی که حرف‌هایی خلاف واقعیت بیان شود مردم دیگر اعتمادی نمی‌کنند. به طور مثال در بحث 12 هزار میلیارد تومانی که مطرح شد چنان‌چه دادگاه این موضوع که در حقیقت 70 میلیارد تومان است مطرح شود و عاملان آن به مجازات برسند مردم گمان می‌کنند که مجازات تعیین شده مجازات برای مفسده اقتصادی 12 هزار میلیارد تومانی است و این موضوع باعث سلب اعتماد مردم نسبت به حکومت می‌شود.

این فعال سیاسی در پایان به بیان نتایج حاصل از تصمیمات قاطع و عملی مسئولان بدون در نظر گرفتن هیچ‌گونه ملاحظه در زمینه مبارزه با مفاسد اقتصادی پرداخت و گفت: چنانچه طی به وجود آمدن هر موضوع فساد اقتصادی در کشور واقعیات به صورت سریع و صریح مطرح شود و بدون اتلاف زمان عاملان شناسایی و به مجازات برسند تأثیرات بسیار مثبتی در جامعه در همه حوزه‌ها به ویژه جلب اعتماد عمومی خواهد داشت.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    33 1
    حاج اقا شما دیگه چرا مردم خوب میدونن خواهشا شما هیچی نگین بختره
  • بی نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    42 1
    یک رفیق دوست داشتیم،که خیلی سال پیش......،آها،مشترک مورد نظر در شبکه موجود نمیباشد.
  • بی نام IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    35 1
    آقای رفیق دوست همین مانده که شما در باره فساد صحبت بفرمایید.........راستی از برادر بزرگوارتان که حبس ابد تشریف داشتند چه خبر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • حمید A1 ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    24 1
    این بابا که خودش مسئله داره. حالا داره ازمبارزه بافسادحرف می زنه
  • بی نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    22 0
    "مردم هیچگاه سر همدیگر کلاه نمی گذارند" فیلم جدید محسن رفیق دوست
  • بی نام A1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    25 0
    ای کاش من هم یک بلیزر داشتم .
  • بی نام A1 ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    22 0
    اول دولت سر ملت کلاه میگذارد و سپس ملت سر همدیگر کلاه میگذارند.
  • بی نام IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
    10 0
    شما اون بالا نشستین از از این پایین خبر ندارین .پس این چکهای بی محل این کلاهبرداریها که 20:30 هر شب نشون میده عمه من انجام میده ؟؟؟؟مردم سر مردم کلا میزارن پس کی ؟
  • حسن IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
    1 0
    هنگامی می توان با فساد مبارزه کرد که اولاً کلیه نهادها و سازمانها به واحدهای نظارتی مانند مجلس شورای اسلامی، دیوان محاسبات و ... پاسخگو باشند. ثانیاً هر نهادی کار و وظیفه خود را صرفاً انجام دهد و نخواهد در هر بخشی مداخله نماید. جناب رفیق دوست؛ یکی از نهادهای بسیار مشکل دار و مشکل آفرین طی سالهای گذشته همان بنیاد مستضعفان است که جنابعالی متولی آن بوده اید و به هیچ نهاد نظارتی پاسخ نداده اید. بنابراین اینگونه اظهارنظر ها فقط عوام فریبی است. به فرمایش مقام معظم رهبری، مبارزه با فساد صحبت و همایش نمی خواهد، بلکه عمل و اعتقاد راستین و پیگیری می خواهد که متاسفانه بسیاری فاقد آن هستند. انشاالله خداوند از تقصیرات نابجای همه ما درگذرد.