آتش سوزی پاساژ ساعت در بازار بزرگ تهران خوشبختانه مصدومی نداشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، وقوع این آتش سوزی در ساعت 19:26 دقیقه شنبه شب به سامانه 125 اطلاع داده شد و بلافاصله آتش نشانان ایستگاههای 7، 107، 67، 1، 4 و گروه نجات یک به همراه خودروی ویژه حمل دستگاه های تنفسی به محل آتش سوزی واقع در بازاربزرگ تهران اعزام شدند.

مرتضی اصفهانی، مدیر عملیات منطقه 5 آتش نشانی تهران در مورد این حادثه گفت: آتش سوزی در قسمت سقف های قدیمی چند باب مغازه پاساژی سه طبقه با کاربری بنکداری و فروشگاه های عمده انواع ساعت اتفاق افتاد که حضور به موقع آتش نشانان مانع از سرایت آتش به داخل این مغازه ها در طبقه سوم پاساژ شد.

او با اشاره به این که در این حادثه شعله های آتش در حال سرایت به 10 مغازه بود، گفت: آتش نشانان از روی سقف پاساژ که شیروانی بود خیلی سریع عملیات کردند و آتش را در همان فضای سقف ها مهار و از سرایت آن به داخل مغازه ها جلوگیری کردند.

اصفهانی گفت: آتش نشانان پس از مهار آتش، با استفاده از فن های قوی دودهای ناشی از آتش سوزی را به بیرون تخلیه کردند.

مدیر عملیات منطقه 5 آتش نشانی عملکرد آتش نشانان در مهار این آتش سوزی را بسیارخوب توصیف کرد و گفت: به رغم این که بنای پاساژ، قدیمی و سقف آن شیروانی با خرپاهای چوبی بود ولی نیروهای آتش نشانی با وجود خطرات زیاد به سرعت عملیات کرده واز سرایت شعله های آتش به داخل ده ها مغازه طبقه سوم جلوگیری کردند. اگر این آتش سوزی دیر به آتش نشانی اطلاع داده می شد ممکن بود کل طبقه سوم پاساژ و حتی طبقات زیرین این پاساژ در معرض شعله آتش قرار گرفته و خسارات جبران ناپذیری به بار می آورد.

مرتضی اصفهانی با اعلام این که خوشبختانه این حادثه مصدومی نداشت، گفت: هنوز علت بروز این آتش سوزی مشخص نشده و کارشناسان آتش نشانی در حال بررسی آن هستند. 

47282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس A1 ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    61 4
    چوب خدا صدا ندارد . از بس كه گرانفروشي ميكنند و تقلب . يه ساعت از اونجا خريدم اولا كه بعدا فهميدم بهم دروغ گفتند و ساعت اصل نيست ولي پول اصل گرفتن ثانيا موقع خريد يه مشتري ديگه اومد گفت ساعت شما رو همسايتون داره ارزونتر ميده اونم گفت برو بخر . همين كه مشتري رفت 4 تا مغازه اونورتر بخره زنگ زد به همسايش گفت من اين قيمت دادم تو هم ارزون نده .
  • بی نام GB ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    22 3
    اين چندمين اتش سوزي بازاره . چرا ؟؟
    • بی نام IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
      19 2
      چوب خداست بزرگوار.یهو میزنه ولم نمیکنه.