خانه ملت نوشت:

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که نمی‌توان مردم را از داشتن و استفاده از شبکه‌های اجتماعی محروم کرد.

عوض حیدرپور، ضمن تاکید بر اینکه شبکه‌های اجتماعی روش جدید رسانه‌ای و ارتباطی است، گفت: استفاده از شبکه‌های اجتماعی، ابزار مدرن ارتباط جمعی است. این روش در تمام دنیا رایج شده، بنابراین نمی‌توان مردم ایران را از داشتن آن محروم کرد.

نماینده مردم شهررضا با بیان اینکه شبکه‌های اجتماعی باید قابل دسترس باشد، گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اگر می‌تواند، شبکه‌های اجتماعی بومی و ملی دقیق و با کیفیت فراهم کند تا مدل ایرانی شبکه‌ اجتماعی، جایگزین شبکه‌های اجتماعی خارجی شود.

او گفت: البته اگر وزارت ارتباطات، توانایی ایجاد دو شبکه اجتماعی را داشته باشد،‌هم مردم از آنها محروم نمی‌شود و هم امنیت نظام در شبکه‌های ساخت خارجی به خطر نمی‌افتد.

حیدرپور با بیان اینکه هنوز به فناوری لازم برای ایجاد شبکه اجتماعی ایرانی دست نیافتیم، گفت: در شرایطی که وزارت ارتباطات توان ایجاد شبکه اجتماعی بومی و ملی را ندارد، بهتر است وضعیت موجود را با فیلترینگ هوشمند، در اختیار مردم قرار دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: باید با فیلترینگ هوشمند، ضمن در استفاده مردم از شبکه‌های اجتماعی، فضاهایی که امنیت ملی و نظام اسلامی ایران را تهدید می‌کند و احتمال فساد وجود دارد را مسدود کنیم.
روز گذشته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره آینده اجرای تصمیم فیلتر سه نرم‌افزار موبایلی لاین، تانگو و واتس‌آپ گفت: نظر رئیس‌جمهور این است که شبکه‌هایی که مخاطب انبوه دارد نباید مسدود شوند و دستور فیلتر این سه نرم‌افزار نیز فعلاً‌ اجرا نشده و این نرم‌افزارها در حال کار هستند.

علی جنتی همچنین گفت: کلاً نظر رئیس‌جمهور این است که شبکه‌های اجتماعی و ارتباطی به صورت انبوه مخاطب دارند و از آنها استفاده می‌شود، نباید مسدود شوند.بلکه باید با استفاده از روش‌های هوشمند، موارد زیانبخش را فیلتر کنیم، اما اینکه یک بزرگراه را مسدود کنیم به دلیل تخلف دو بزرگوار اشتباه است.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =