«لشگر پهپاد» نقشه جدید دارپا برای پیروزی در نبردهای هوایی آینده

کم‌کم پهپادها فضای نظامی را اشغال کرده و گفته می‌شود نبردهای آینده در آسمان، توسط لشگری از پهپادهای هدایت‌شونده اجرا می‌شود.

 

به همین منظور از هم‌اینک دارپا / سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفتهٔ دفاعی پنتاگون، در حال طراحی لشگری از پهپادهای جنگنده در آسمان است تا در نبردهای هوایی بتواند بر دشمن فرضی غلبه کند.

طراحی مجموعه‌ای از پهپادها کنار هم در آسمان، هدایت عملیات و پرتاب بمب‌های هدایت‌شونده به هدف، درگیری با هر نوع ابزار و اشیای هوایی و زمینی دشمن فرضی و بازگشت به آشیانه پس از انجام عملیات موفقیت‌آمیز نبرد هوایی فاکتورهایی است که دارپا در پروژه جدید و گسترده خود به آن فکر می‌کند.

دو مشکل موجود در صنایع هوایی امریکا گران بودن و هزینه سنگین ساخت جنگنده‌های نسل جدید و «دیر عملیاتی شدن« آن‌ها برای رزم هوایی است که در زمان استفاده معمولاً منسوخ می‌شوند و در مجموع این اتفاقات باعث شده تا پنتاگون به بدیل‌های احتمالی فکر کرده و روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کند و پروژه لشگر پهپاد نیز ازجمله آن‌ها است.

لشگر پهپاد در کنار سیستم های بدون سرنشین، موشک‌های هدایت‌شونده و سایر ابزار نظامی هوشمند هزینه جانی و مالی کمتری را تحمیل کرده و به عنوان بدیل، در پنتاگون به عنوان استراتژی بدیل تعریف‌شده است.

درنهایت آنچه پروژه SoSITE (پروژه یکپارچه‌سازی فناوری و آزمایش) نامیده می‌شود تغییرات عمده‌ای را در نیروهای هوایی ارتش امریکا به دنبال خواهد داشت.

در این طرح هواپیماهای غول‌پیکر بیرون از صحنه نبرد، انواع موشک و پهپاد را برای کمک به جنگنده‌ها راهی میدان نبرد می‌کند.

ارسال پهپاد رادار شکن و گسیل جنگنده‌ها پس‌ازآن برای گسترش منطقه آتش از دیگر اهداف ایجاد لشگر پهپاد است.

پروژه مدتی است توسط بوئینگ، لاکهید مارتین و ... کلید خورده است.

منبع: دارپا

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =