واکنش به نصب آنتن‌های BTS: شهر صاحب دارد/خروج میلیونی ارز توسط بازی Clash of Clans

مروری بر اخبار فناوری اطلاعات ایران در شامگاه چهارشنبه 19 فروردین 1394:


واکنش به نصب آنتن‌های BTS: شهر صاحب دارد!

عضو شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به نصب دکل های مخابرات در سطح پایتخت، گفت: شهر صاحب دارد و ما باید از حقوق شهروندان دفاع کنیم. اسماعیل دوستی روز سه شنبه در جلسه علنی این شورا تاکید کرد:باید دکل های مخابراتی غیر مجاز و خطرناک از سطح شهر جمع آوری شود. وی، اظهار کرد: شورا بعد از بررسی نامه مردم منطقه گیشا دکل های این منطقه را جمع آوری کرد اما شرکت همراه اول به جای دفاع از حقوق مردم از عملکرد خود دفاع کرد.
به گزارش ایرنا، نایب رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: از شرکت مخابرات درخواست می کنم براساس هماهنگی و دستورالعمل ها اقدام کند در غیر اینصورت دکل ها را جمع آوری می کنیم.

 

ارایه پرونده پزشکی میانسالان کشور در موبایل

رییس اداره سلامت میانسالان وزارت بهداشت گفت: زنان و مردان 30 تا 59 سال کشور می توانند با نصب نرم افزار خودارزیاب سلامت میانسالان روی موبایل خود، پرونده پزشکی خانگی برای خود تشکیل دهند.
دکتر ربابه علامه در گفت و گو با ایرنا افزود: این نرم افزار شامل آیکون های مختلف مانند پرونده پزشکی بوده که فرد می تواند اطلاعات پزشکی و جواب آزمایش های خود را وارد آن کرده و دائما آن را ویرایش کند.
وی ادامه داد: تست و آزمون های این نرم افزار نیز شامل 20 آزمون از شیوه زندگی تا عوامل خطر بیماری های مختلف است که نشان می دهد فرد تا چه حد در معرض ابتلا به بیماری ها قرار دارد.
وی ، اخبار سلامت و معرفی نرم افزار را از دیگر بخش های این نرم افزار عنوان کرد و گفت: این نرم افزار از طریق google play قابل دانلود بوده و به زودی نیز از طریق کافه بازار نیز قابل دسترسی خواهد بود.
رییس اداره سلامت میانسالان وزارت بهداشت یادآور شد: طبق آخرین سرشماری کشوری، 27 میلیون و 687 هزار و 699 میانسال در کشور وجود دارند که 13 میلیون و 971 هزار و 525 نفر آن مرد و 13 میلیون و 716 هزار نفر و 173 نفر آن زن هستند.

 

 

خروج میلیونی ارز توسط Clash of Clans

البته كساني هم هستند كه صرفاً بر اساس علاقه بازي مي‌كنند اما در طول بازي به آنها هم پيشنهاد فروش اكانتشان داده مي‌شود.
خروج ميليوني ارز زير سايه بي‌خبري بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌ايبازي محبوب «Clash of Clans» (برخورد قبايل) در طول ايام عيد نوروز پاي ثابت مهماني‌ها بود.
بازي محبوب «Clash of Clans» (برخورد قبايل) در طول ايام عيد نوروز پاي ثابت مهماني‌ها بود. امروز ديگر تماشاي كساني كه با دقت در حال ارتقاي اكانت بازي خود هستند يا در حال آماده شدن براي يك war هستند، كار عادي شده، آنها بازي «Clash of Clans» را نصب كرده و به خود هيجان تزريق مي‌كنند. هيجاني رايگان اما وقتگير كه اين روزها پاي پول و معاملات غير قانوني اما سود‌آور نيز به آن باز شده است.
بازي آنلاين و رايگان «Clash of Clans» در عمر سه ساله خود آنقدر شهرت پيدا كرده است كه براي معرفي آن نيازي به توضيحات طولاني نباشد. بازي‌اي كه ميليون‌ها نفر را در سراسر جهان از جمله ايران به خود مشغول كرده و روزانه بيش از 100‌هزار كاربر جديد به آن مي‌پيوندد.

«Clash of Clans» چيست؟
بازي كلش آف كلنز (Clash of Clans) يك بازي استراتژيك است. اين بازي را مي‌توان دومين بازي آنلاين محبوب شده در ميان ايراني‌ها دانست. اولين بازي كه در اين زمينه به شهرت جهاني رسيد و ايراني‌ها هم از آن استقبال كردند، «تراوين» بود، بازي متعلق به شركتي آلماني است كه مجوز فعاليت دامنه دات‌آي‌آر آن نيز از طرف بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي صادر شده بود اما بعد از چند سال فعاليت از سوي كارگروه مبارزه با مصاديق محتواي مجرمانه فيلتر شد، اما سايت‌هاي مشابه آن با عناوين ديگري هم اكنون در حال فعاليت هستند. «Clash of Clans» محصول شركت «Supercell» است. اين شركت فنلاندي در زمينه ويدئو گيم فعاليت دارد. اين شركت از سال 2010 فعاليت خود را آغاز كرده و به غير از «Clash of Clans» بازي‌هاي پرمخاطب ديگري مانند «Boom Beach» و «Hay Day» را نيز عرضه كرده است كه آنها هم مانند كلش آف كلنز بازي‌هاي آنلاين هستند. ساختار«Clash of Clans» مانند اكثر بازي‌هاي استراتژيك آنلاين بر اساس ايجاد يك سرزمين و همكاري با سايرين براي پيروزي در نبرد با ساير رقبا است. ايجاد حس همكاري و رقابت كه عامل اصلي محبوبيت بازي‌هاي آنلاين به شمار مي‌رود نيز در اين بازي به خوبي رعايت شده است.

تنها رد پاي كلش در بنياد بازي‌هاي رايانه‌اي
محبوبيت بازي كلش آف كلنز آنقدر بالا است كه مديران ارشد ورزش كشور در يك جلسه رسمي مشغول بازي كردن باشند بدون اينكه متوجه باشند دوربين‌هاي تلويزيون اقدام آنها را ثبت و ضبط كرده است. بهرام شفيع، مجري برنامه ورزش و مردم اين نكته را در برنامه تلويزيوني كه معاون وزير ورزش نيز حضور داشت، افشا كرد. شفيع گفت: «در جلسه هم انديشي الزامات و اقدامات بازاريابي بچه‌هاي فيلمبردار ما صحنه‌هاي خوبي را شكار كرده‌اند. آنها از يكسري رؤساي فدراسيون فيلم گرفته‌اند كه در اين جلسه مشغول بازي كردن«كلش آف كلنز» بودند! آيا واقعاً اين شايسته است كه در چنين جلسه‌اي همه موبايل به دست بگيرند و بازي كنند؟»
به رغم موفقيت «Clash of Clans» در سطح جهاني و در ميان مخاطبان ايراني، بنياد بازي‌هاي رايانه‌اي تا به حال توجه خاصي به اين بازي نداشته و به دليل در دسترس نبودن مديرعامل اين بنياد، اين امكان فراهم نشد تا از برنامه آتي اين بنياد درباره «Clash of Clans» باخبر شود! تنها اشاره اينكه مي‌توان از كلش آف كلنز در سايت بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي مشاهده كرد درآمد روزانه پنج ميليون دلاري اين بازي است! درآمدي فوق‌العاده براي يك بازي كه بخشي از آن نيز از سوي ايراني‌ها پرداخت مي‌شود. با جست‌و‌جوي كوتاهي در فضاي مجازي سايت‌هاي زيادي را با موضوع خريد و فروش اكانت كلش آف كلنز و «gem» در دسترس خواهد بود.

«Clash of Clans» نماي نزديك‌تر
كلش آف كلنز بازي رايگاني است. اما شركت توليد‌كننده بازي را به نوعي طراحي كرده است كه كاربر براي داشتن موقعيت بهتر پول خرج كند. درآمد بازي نيز از اين طريق تأمين مي‌شود. در «Clash of Clans» نوعي بيت كوين (پول مجازي) به نام «gem» فعال است كه كاربر با پرداخت دلار بسته‌هاي جم را خريداري مي‌كند و از آن طريق امكانات بيشتري در بازي به دست مي‌آورد. محسن جوان 18 ساله‌اي است كه در زمينه بازي كلش آف كلنز فعاليت دارد و در سايت خود كساني را كه كلش بازي مي‌كنند، راهنمايي مي‌كند. محسن در سايتش امكان خريد «جم» را براي بازيكنان دارد. وي در گفت و گو با «جوان» درباره اين بازي و نحوه خريد و فروش اكانت و خريد «جم» مي‌گويد: «كلش به دليل موضوع بازي و گرافيك بالايش مخاطبان زيادي دارد، در گروهي كه خودم در آن هستم از بچه 9 ساله تا فرد 47 ساله نيز حضور دارند. يكي از دلايلي كه باعث مي‌شود كلش محبوبيت خود را حفظ كند، اين است كه حداقل ماهي يك بار بازي آپ ديت (به روز) مي‌شود و اضافه شدن امكانات جديد به آن اضافه مي‌شود.»
محسن مي‌گويد: «برخي از افراد كارشناسان خريد و فروش اكانت كلش هستند به طوري كه با چند گوشي همراه به صورت همزمان چند اكانت را ارتقا مي‌دهند و بعد آنها را مي‌فروشند. البته كساني هم هستند كه صرفاً بر اساس علاقه بازي مي‌كنند اما در طول بازي به آنها هم پيشنهاد فروش اكانتشان داده مي‌شود.»
قيمت اكانت‌ها بر اساس سطح هر اكانت تعيين مي‌شود. اكانت‌هايي بالاي 100، قيمت‌هايي بالاي 900 هزار و يك ميليون تومان دارند. اقدامي كه به صورت توافقي ميان خريدار و فروشنده صورت مي‌گيرد. محسن مي‌گويد:«خود بازي امكان انتقال لينك را دارد اما مي‌توان اكانت را از طريق جيميل نيز منتقل كرد. البته در اين بين بسياري افراد فريب قيمت‌هاي بالا را مي‌خورند و اكانتشان از دستشان خارج مي‌شود.»
اين فعال بازي «Clash of Clans» در پاسخ به اين سؤال كه آيا خود بازي هم در آخر براي برندگانش جايزه‌اي در نظر مي‌گيرد يا نه، مي‌گويد: «در انتهاي بازي اگر جزو سه گروه برنده باشيد كه كار بسيار سختي است، از طرف بازي به شما بسته‌هاي رايگان«gem» داده مي‌شود.» اين به آن معنا است كه همه هزينه‌هايي كه براي خريد و فروش اكانت انجام مي‌شود هيچ گونه بازگشت سرمايه‌اي براي خريدار نخواهد داشت!

نرخ «جم» در دست واسطه‌ها
به دليل تحريم‌ها سايت رسمي «Clash of Clans» امكان خريد «جم» را براي ايراني‌ها ممنوع كرده است. از اين رو ايراني‌ها براي بازي كردن و خريد «جم» مجبور مي‌شوند از طريق «VPN» وارد سايت خريد شوند. بسياري از افراد نيز ترجيح مي‌دهند «جم» را از واسطه‌هاي ايراني بخواهند؛ كساني كه با تهيه«gift card» از سايت اصلي بسته‌هاي 500، 1200، 2500، 6500 و 14000 جمي را خريداري مي‌كنند. اين بسته‌ها از قيمت 4/99 دلار تا 99/99 دلار متغير است. محسن مي‌گويد:« واسطه‌ها بر اساس ميزان خريد حق‌الزحمه‌اي را از خريدار مي‌گيرند كه تقريباً بين 3 تا 15 هزار تومان است.» البته بايد يادآور شد كه قيمت بسته‌هاي «جم» بر اساس انصاف واسطه بالا و پايين مي‌شود. محسن مي‌گويد: در شبكه‌هاي مجازي موبايلي مانند «لاين» پيشنهاد‌هاي خيلي پاييني براي فروش «جم» وجود دارد كه معمولاً كلاهبرداري هستند و پول خريدار و اكانتش از بين مي‌رود.!»
اين بازيكن حرفه‌اي «Clash of Clans» اين توصيه را هم به دوستداران بازي مي‌كند كه اگر مي‌خواهيد واقعاً از هيجان بازي لذت ببريد براي آن پول خرج كنيد!
به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس» فعلاً تب كلش آف كلنز فراگير شده و تا پيدا شدن يك جايگزين براي آن مخاطبان ايراني همچنان با اشتياق صفحات گوشي‌هاي هوشمند خود يا تبلت‌هايشان را نگاه مي‌كنند و در بازي محو مي‌شوند؛ بازي كه به رغم سود آوري‌هاي قانوني و غير قانوني آن و ايرادات اخلاقي مانند چت‌هاي خلاف اخلاق در محيط بازي كه منجر به درگيري‌هاي خانوادگي نيز شده است، بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي هيچ طرحي براي آن ندارد.

 

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =