عضو شورای اسلامی شهر تهران معتقد است تهران ظرفیت تبدیل شدن به یک موزه شهر را دارد و در زیباسازی های شهری باید از طراحی های مقطعی و سلیقگی پرهیز کرد و طوری عمل کرد که مقدمات تبدیل شدن تهران به موزه شهر با این اقدامات فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، احمد مسجدجامعی با بیان اینکه تهران ظرفیت تبدیل شدن به یک موزه شهر را دارد، گفت: متاسفانه در تهران بر خلاف ظرفیت های زیادی که به لحاظ تاریخی وجود دارد عمق لازم را ندارد و ضرورت دارد که زیباسازی هایی شهری با محوریت این موضوع صورت پذیرد. در اغلب شهرهای متمدن جهان این عمق از طریق اطلاعات ثانویه ای که در بناها وجود ندارد به وجود می آید که می تواند از طرق دیگر نیز صورت پذیرد.

وی دررابطه به زیباسازی های منظر شهری گفت: باید سعی کنیم تهران شلوغ نشود ؛ گاهی اوقات آرامش شهر موضوعیت دارد، چشم ها اینقدر پر می شود که زیبایی های شهر جلوه لازم را ندارد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران مجسمه های شهری را یکی از عناصر زیباسازی شهر دانست و گفت: مجسمه ها یکی از عواملی اند که به تامل و مکث در شهر کمک می کند؛ از همین رو باید طوری طراحی شوند که بتوانند برای گروه های مختلف مردم فضای مکث و گفت و گو را فراهم کنند.

مسجدجامعی گفت: مجسمه های شهری کار جدیدی ست که ما سابقه چندانی در آن نداریم؛ نصب و طراحی مجسمه شرایط ویژه ای دارد به طوری که در مکان معنا دار می شود و با ارتباطی که با بخش های مختلف برقرا می کند معنابخشی به وجود می آید. باید از هر طرف که به مجسمه های شهری نگاه می شود قابل بهره برداری باشد و به قول معروف با هیچ سمتی قهر نباشد در حالی که برخی از مجسمه هایی که هم اکنون نصب شده است تنها رو به یک سو دارد.

وی گفت: ما در هنرهای شهری نیازمند تعامل تجربه و محیط و همچنین شناخت فضا هستیم، تهران ما می تواند یک موزه شهر باشد ولی نیست؛ تهران آسیب دیده باغات و موزه ها گاها از بین رفته اند و در عین حال یک ذوق زدگی نسبت به تجدد هم وجود دارد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 408872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =