کیا معتقد است استعدادهای خوبی در فوتبال ایران وجود دارند که می توانند به فوتبال اروپا بروند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مهدی مهدوی کیا چهره محبوب فوتبال ایران که به زودی تیم زیر 11 سال ایران را به یکی از تورنمنت های معتبر دنیا در اتریش خواهد برد، درباره آخرین شرایط این تیم می گوید: «الان رامسر هستیم. تا امروز اردوی مان ادامه دارد و سپس به تهران برمی گردیم. انشالله روز یکشنبه هفته آینده هم عازم اتریش می شویم تا در مسابقات حاضر شویم.» 

او درباره گروه سختی که تیم زیر 11 سال ایران در آن قرار دارد، توضیح می دهد: «با بایرن مونیخ، اونتر هاخینگ، یک تیم فنلاندی و دو تیم دیگر همگروه هستیم. بازی ها در 8 گروه 6 تیمی برگزار می شود و امیدواریم موفق باشیم.» مهدوی کیا درباره شانس حضور بازیکنان ایران در اروپا می گوید: «البته در این مسابقه بیشتر بازیکنان رده 13 و 14 سال زیر نظر هستند ولی بازی های ما هم زیر ذره بین استعداد یاب ها خواهد بود.» او درباره کیفیت بازیکنانی که دارند، می گوید: «قطعا کیفیت شان جوری هست که در اروپا بازی کنند. به زودی می بینید که چه بازیکنانی با کیفیتی از فوتبال پایه ها خواهیم داشت.»
جنس دغدغه های مهدوی کیا با خیلی از پیشکسوت های ایران فرق دارد. او خود را وقف فوتبال پایه کرده است: «خب من از اول علاقه داشتم که اینطور کار کنم. وقتی فوتبال را کنار گذاشتم گفتم باید به فوتبال پایه ایران خدمت کنم. کنار این تیم بودم. در اروپا هم اگر قرار باشد کاری کنم، کنار پایه ها خواهم بودم. دنبال راهی بودم که با پایه ها کار کنم و استارت کار با نوجوانان و جوانان را از باشگاه کیا زدیم. دوست داریم شرایط طوری باشد که بازیکنان ما با تیم های مطرح اروپایی بازی کنند و ترس شان بریزد. فاصله ها هم از بین می رود. در سال های آینده انشالله بتوانیم موفق تر باشیم.»
اما چرا مهدوی کیا مثل خیلی ها به محض خداحافظی به فکر نیمکت های لیگ برتر نبود؟ «بالاخره هرکسی یک دیدگاهی دارد. من به فوتبال پایه علاقه دارم. آقای علی دوستی سال ها زحمت کشیده و من هم دوست دارم کار کنم. علاقمندم که این کار ادامه پیدا کند و بتوانیم از نقاط محروم هم بازیکن بیاوریم. همین الان بیشتر بچه هایی که در کنار تیم زیر 11 سال هستند، از مناطق محروم آمده اند.» او در این باره بیشتر توضیح داد: «چند بازیکن ما در روستا زندگی می کنند و متعلق به مناطق محروم هستند. ما توانستیم این بچه ها را دور هم جمع کنیم و انشالله که آینده خوبی داشته باشند.»
مهدوی کیا در پاسخ به این سوال که آیا اصلا آنها در روستای شان زمین تمرینی دارند؟ گفت: «خیلی از بچه ها از جاهایی می آیند که فوتبال ندارد. مثلا از یزد، یاسوج، کردستان یا شهرهای دیگر. متاسفانه در این شهرها فوتبال قوی نیستند ولی ما چنین استعدادهای خوبی در اختیار داریم.» او درباره وضعیت خودش هم گفت: «فعلا دنبال اینم کارها را سر و سامان دهم. انشالله امسال پس از انجام یکسری کارها برای حضور در کلاس های مربیگری راهی آلمان می شوم.»

252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 415135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سها A1 ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    45 1
    خدا خیرت بده
  • بی نام A1 ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    44 1
    یک انسان واقعی
  • محمد ح م تلوری A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    27 0
    امیدوارم موفق باشی هر چند میدونم امکانات کمه
  • م A1 ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
    22 0
    ان شاالله که موفق باشی قدر این آدمارو باید خیلی دونست.
  • رضا A1 ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
    0 0
    امیدوارم درس عبرتی باشد برای بازیکنانی که هنوز هیچی نشده وکاری برای این فوتبال نکرده اند از زمین و زمان طلبکارند