۰ نفر
۵ اسفند ۱۳۸۷ - ۰۵:۴۳

سرای اهل قلم نشستی را با حضور حکمت‌الله ملا‌صالحی و حسین کلباسی برگزار می‌کند.

برخورد با واژه معرفت‌شناسی در دو سطح معنایی ما را متوقف می‌کند. یکی اینکه معرفت‌شناسی حوزه‌ای از فلسفه تلقی می‌شود که با آن می‌توان ماهیت، منابع، عوامل و موانع شناختاری انسان را به بحث و چالش کشید و بیشتر با آن آشنا شد. در دیگر سطح اما معرفت‌شناسی، دانش و نوعی دیسیپلین است که یکی از علوم (اعم از تجربی طبیعی و تجربی انسانی) را مورد مطالعه قرار می‌دهد. در این معنا معرفت‌شناسی نسبت به علم مورد مطالعه، درجه دوم محسوب می شود. البته از این دانش در کشور ما با نام‌های علم‌شناسی فلسفی، و فلسفه علم هم یاد می‌شود.

نشست «باستان‌شناسی در بوته معرفت‌شناسی» دوشنبه 5 اسفند‌ماه در سرای اهل قلم، با حضور حکمت‌الله ملا‌صالحی استاد گروه باستان‌شناسی دانشگاه تهران و حسین کلباسی عضو گروه فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود. معرفت‌شناسی باستان‌شناسی با توجه به بضاعت بسیار ناچیز آکادمی ایرانی در حوزه باستان‌شناسی و به ویژه این بحث میان‌رشته‌ای می‌تواند جذابیت‌های خاص خود را داشته باشد.

این نشست از ساعت 30/17 تا 30/19 دوشنبه پنجم اسفند‌ماه در سرای اهل قلم واقع در خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه‌نصیر پلاک 10 سالن اجتماعات برگزار می‌شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 4246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =