وزیر بازرگانی نمی داند که تعرفه میوه از 15 بهمن ماه امسال حذف شده است.

وزیر بازرگانی از موسسه استاندارد و وزارت بهداشت درخواست کرد که کالاهای بدون کیفیت را اعلام کنند تا وزارت بازرگانی از ثبت سفارش آن‌ها جلوگیری کند.

به گزارش "خبرآنلاین"غضنفری در جمع خبرنگاران در مورد واردات به انجام اقدامات حفاظتی جبرانی و ضد دامپینگ اشاره کرد و یادآور شد:طبق مقررات خود سازمان جهانی تجارت اگر کالای ورودی در کشوری به کشور مقصد آسیب برساند،کشور مقصد می‌تواند سیاست‌هایی را در مقابله با آن وضع کند.

وی افزود:برای همین اخیرا در مورد یک نوع فولاد و یک نوع اسید از یک کشورهای آسیایی،در حال بررسی هستیم که نتیجه آن را اعلام خواهیم کرد. در مورد این دو مقوله بحث‌هایی مبنی بر دامپینگ آن وجود داشته است.

وی در این مورد خاطرنشان کرد:تاکنون 99 قلم کالا به ما معرفی کرده‌اند که ثبت سفارش آن‌ها را متوقف کرده‌ایم. اصلا تمام دستگاه‌هایی که استاندارد فنی را می‌توانند مشخص کنند این امکان را دارند که با معرفی کالاهای بدون کیفیت باعث شوند تا ما از ورود آن کالاها جلوگیری کنیم.

وی در زمینه واردات به تشکل‌های وارداتی نیز اشاره و اذعان کرد: تاکنون گزارشی از تشکیل آن ها دریافت نکرده است.

همچنین در مورد تعرفه نیز وزیر بازرگانی گفت:قانون به ما اجازه می‌داده که مثلا برای کالاهایی مانند برنج تعرفه‌ای را بالا ببریم که البته این کار را کردیم.

وی در مورد بحث تعرفه در بودجه نیز خاطر نشان کرد: در بودجه سال 89 هیچ گونه بحثی در مورد ورود به تعرفه نبوده است که مجلس بخواهد وارد بحث تعرفه شود. قاعدتا اگر این موضوع در دست دولت باشد تعادل بیشتری حفظ خواهد شد.

وی در مورد تعرفه میوه که هر ساله در اواخر سال صفر می‌شود نیز عنوان کرد:‌ فکر کنم تعرفه‌های میوه صفر نشود ولی حالا بررسی آن مانده است.

این در حالیست که تعرفه میوه از 15 بهمن ماه امسال صفر شده است که ضربه بزرگی به وارد کنندگان میوه وارد خواهد کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 42612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۹
    0 0
    آقای دکتر غضنفری استاد بنده در دانشگاه بوده و ایشون یه کلاس را هم به سختی مدیریت میکرد چه برسه به یک وزارتخانه!!!
  • بدون نام IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۸۸/۱۱/۱۹
    0 0
    ایشان وزیر خوبی است ولی نباید اطرافیانش در امور مربوط به خودش دخالت کنند