ارنست بای کوروما رئیس جمهور جدید سیرالئون در شعارهای انتخاباتی خود وعده داده است که الماس را در سیرالئون ملی کند

محمد بوره بابابا معروف به حاجی بابا، مدیر سابق رادیو و تلویزیون دولتی سیرالئون و مدیر کنونی بخش اسلامی این رسانه امروز چهارم اسفند مهمان سایت خبرآنلاین بود.

حاجی بابا که برای دیدار از بخش های فرهنگی و رسانه ای کشورمان به ایران سفر کرده بود در دیدار از خبر آنلاین با اشاره به تبلیغات رسانه های غربی خصوصا بی بی سی درباره ایران گفت:" ما در سیرالئون با ایرانی های مقیم آنجا رابطه خوبی داریم و نگاه ویژه ای به ایران داریم اما اگر بخواهیم به رسانه های غربی متکی باشیم باید ایران را کشور منفی تلقی کنیم چون آنها دائما از ایران به زشتی یاد می کنند."

این مقام مسئول رسانه ای با تاکید بر اینکه ایران و افریقا مشترکات زیادی دارند و می توانند در جهت ارتقای سطح همکاریهای یکدیگر گام بردارند گفت در آفریقا حوزه های ناشناخته زیادی وجود دارد که روزنامه نگاران ایرانی با توجه به امکانات بهتر و تیزهوشی زیادی که دارند می توانند در جهت کشف و معرفی آنها به مخاطبان خود گام بردارند.

حاجی بابا انقلاب ایران را جهانی خواند و گفت حرکت اسلامی ایران به قدری بزرگ و و سیع بود که رسانه های غربی نمی توانستند آن را پوشش ندهند و از این رو ما در غرب آفریقا هم امام خمینی را می شناسیم و هم با انقلاب ایران آشنایی داریم.

مدیر بخش اسلامی رادیو و تلویزیون دولتی سیرالئون در تشریح وضعیت رسانه ای کشورش گفت 40 روزنامه به صورت مستقل فعالیت می کنند که زبان عمده آنها انگلیسی است. همچنین 40 ایستگاه رادیویی مستقل و مربوط به بخش خصوصی و یک ایستگاه تلویزیونی خصوصی نیز در این کشور فعالند.

حاجی بابا با اشاره به اینکه بیش از 70 درصد از جمعیت سیرالئون را مسلمانان و در حدود 15 درصد را مسیحیان تشکیل می دهند گفت روزهای جمعه رادیو و تلویزیون دولتی سیرالئون مختص مسلمانان و روزهای یکشنبه مختص مسیحیان است.

وی استقبال مردم از روزنامه ها را در این کشور بسیار بالا خواند و گفت با وجودیکه مردم این کشور فقیر هستند اما به خواندن روزنامه اهتمامی جدی دارند واز این رو هر 40 روزنامه ای که در این کشور منتشر می شوند خصوصی بوده و دولت در کار هیچکدام از انها دخالت نمی کند.

حاجی بابا وضعیت سیاسی کشورش را با ثبات اعلام کرد وگفت مسلمانان ومسیحی ها در انتخاب رییس جمهور حضوری پررنگ و سرنوشت ساز دارند.

سیرالئون ، فقیر ترین کشور دنیا است و این در حالی است که از معادن الماس بهرمند است اما به گفته حاجی بابا، نبود تکنولوژی استخراج الماس، فساد رهبران سیاسی و اقتصادی و ناآگاهی مردم سبب می شود تا شرکت های خصوصی سنگ الماس را به صورت خام استخراج کرده و برای صیقل دادن و جلا به کشورهای غربی صادر می کنند و هیچ منفعتی از آن عاید مردم نشود.

وی در پاسخ به این سوال که چرا الماس در آفریقا مانند نفت در کشورهای عضو اوپک ملی نمی شود گفت: ارنست بای کوروما رئیس جمهور جدید سیرالئون در شعارهای انتخاباتی خود وعده داده است که الماس را در سیرالئون ملی کند اما تا تحقق این آرزو زمان زیادی باقی مانده است.

این مقام رسانه ای سیرالئونی در پایان از بخش های مختلف سایت خبر آنلاین بازدید کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 4286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۸۷/۱۲/۰۵
    0 0
    خیلی جالبه روزنامه نگاراری ایرانی در حال حاضر نمی تونن به زوایای ناشناخته زندگی خودشون توجه کنند چه به رسه به آفریقا