توضیح شرکت هواپیمایی معراج درباره گرمازدگی مسافران روی باند مهرآباد: شرکت سامان مقصر است

شرکت هواپیمایی معراج درباره تاخیر پرواز مسافران 2808 از مبدا تهران به مقصد مشهد در ظهر امروز توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تاخیر هواپیماها در ایران شاید امری عادی باشد، ولی با اسباب و وسایل ارتباطی جدید، اخبار این تاخیرها به سرعت در بین مخاطبان رسانه ها منتشر می شود. از جمله اطلاع رسانی یکی از مسافران شرکت هواپیمایی معراج بود که ظهر امروز روی باند فرودگاه مهرآباد نزدیک به یک ساعت، درون هواپیمای خاموش، دچار تاخیر در پرواز شدند.(اینجا)

در همین رابطه علی رحمانی رئیس ستاد خبری هواپیمایی معراج درباره تاخیر پرواز و ماندن هواپیمای خاموش روی باند فرودگاه مهرآباد و گرما زده شدن مسافران توضیح داد که در پی می خوانید.

چرا هواپیمای پرواز تهران- مشهد دچار تاخیر شد؟
روال پرواز به این صورت است وقتی هواپیما آماده مسافرگیری می شود، ابتدا مسافرها کامل سوار می شوند و بعد از آن هواپیما استارت می خورد. بعد از استارت است که سیستم برق هواپیما برمی گردد و تهویه به کار می افتد، در پرواز 2808 بعد از آنکه مسافران سوار شدند، شرکتی که خدمات فرودگاهی را به ما می دهد، یعنی شرکت سامان، باید سیستم استارت هواپیما یعنی سیستم air start را روشن کند که این کار را نکرد و امروز در این بخش مشکل داشتیم. این سیستمی است که از بیرون به هواپیما نزدیک می شود و موتور هواپیما را روشن می کند.

دلیل این تاخیر در استارت زدن به هواپیما چه بود؟
این شرکت به دلیل کاهلی، سیستم مزبور را دیر رسانده و نزدیک به 45 دقیقه ظهر امروز هواپیما روی باند خاموش مانده بود و ما نیز نمی توانستیم به لحاظ مسایل امنیتی، مسافران را پیاده و پس از آن هواپیما را روشن کنیم و بعد دوباره مسافرگیری کنیم. این را در نظر داشته باشید طبق اعلام سازمان هواپیمایی کشور، معراج دارای کمترین میزان تاخیر بوده و تاکنون میانگین تاخیر پرواز های ما 6 دقیقه بیشتر نبوده است. ما کمترین تاخیر را داریم مگر اینکه مجبور به کمک گرفتن از مجموعه دیگری باشیم و باعث شود آنها مشکل به وجود بیاورند. گرما زدن شدن مسافران تقصیر ما نیست. شرکتهایی مانند "سامان" مشتری های عام ندارند و ما فقط ما مشتری اش هستیم. این را در نظر بگیرید در صورت تاخیر در پروازها، اعتبار آنها در خطر قرار نمی گیرد و ممکن است ما مسافرانمان را از دست بدهیم.

چرا مجبورید از این شرکت خدمات بگیرید، آیا خدمات آنها انحصاری است یا شرکتهای دیگری نیز هستند که خدمات بدهند؟
الان که فعلا شرکت سامان به ما خدمات می دهد.


ولی یکی از همکاران شما به ما گفت که قطعه برقی هواپیما را قرض داده بودند و برای همین تاخیر به وجود آمد؟
منظور ایشان نیز همین بوده و ایراستارت نیز برقی است، ما نمی دانیم شرکت سامان آن را قرض داده بودند یا نداده بود. ما اینها را نمی دانیم. دست ما نیز نیست. این بحث خدمات فنی فرودگاه های کشور است و مربوط به ما نمی شود. این مسئله ای مانند سوختگیری است. ما اگر سوخت نداشتیم، ما که نمی توانیم راسا بنزین بزنیم. خدمات قبل از پرواز، با شرکت فرودگاهی کشور است.

بالاخره مسافران دچار مشکل شده اند، شرکت سازمان نیز بلیط نفروخته، شما مسافرگیری کرده اید. مسئولیت این تاخیر با کیست؟
طبق آیین نامه ای که سال گذشته از سوی دولت به شرکتهای هواپیمایی ابلاغ شده و در آن جدول هایی آمده تا میزان مشخصی از تاخیر در پرواز قابل بخشش است و از این میزان به بعد، مشمول گرفتن جریمه می شود. این در حقوق مسافران دیده شده است. منتهی مسافران باید به ما مراجعه کنند. آن وقت است برائتمان از تقصیر را برای سازمان هواپیمایی کشور اعلام می کنیم و سازمان باید تصمیم بگیرد چه کسی مقصر است و جریمه را باید بپردازد.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 432035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    28 0
    تا زمانی که نپذیریم کوتاهی کرده ایم و باید از مسافر در هر شرایطی عذرخواهی کنیم اوضاع بر همین مدار میچرخد
  • بی نام US ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
    2 0
    این یعنی پاسخگویی .من نمی دانم درست می گوییند یا نه ،اما همین که می گویند جای شکرش باقی است.