ایسنا نوشت:

کارشناسان سلامت جهانی اظهار داشتند هزاران نفر از مبتلایان به ابولا که از این بیماری جان سالم به در برده‌اند به اختلالات مزمن دچار می‌شوند.

به گفته کارشناسان هزاران نفر از ساکنان غرب آفریقا که از ویروس ابولا نجات یافته‌اند به بیماری‌ها و اختلالات مزمنی همچون درد شدید مفصل و التهاب چشم دچار می‌شوند تا جایی که خطر نابینا شدن در کمین آنان است.

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه نجات‌یافتگان از ابولا بیشتر احتمال دارد به مشکلات پزشکی و اختلالات دیگر مبتلا شوند، اظهار داشتند: جهان تاکنون شاهد این تعداد قابل توجه از نجات‌یافتگان از ابولا نبوده است.

در سه کشور گینه، لیبریا و سیرالئون 13 هزار نفر از مبتلایان به ابولا نجات یافته‌اند که این رقم به لحاظ پزشکی و اجتماعی آمار جدیدی است.

«دانیل باوسچ» از تیم مراقبت پزشکی سازمان جهانی بهداشت گفت: حدود نیمی از افرادی که با ویروس ابولا مبارزه کرده‌اند اکنون به درد مفصل مبتلا هستند که تاثیر مخرب این درد در برخی از آنان مانع از توانایی‌شان برای کار کردن می‌شود.

به علاوه مشکلات چشمی از جمله التهاب، نارسایی بینایی و در موارد جدی نابینایی در حدود 25 درصد نجات یافتگان ویروس ابولا مشاهده شده است. همچنین مشکلات دیگری همچون افزایش میزان افسردگی، اختلال استرس پس از سانحه و طردشدگی از اجتماع در این افراد گزارش شده است.

از آنجایی که شیوع ویروس ابولا در غرب آفریقا در بیشترین حد خود بوده که به موجب آن بیش از 27 هزار نفر مبتلا شده و تقریبا 11 هزار و 300 تن از آنان فوت کردند، محققان قادر نیستند در مورد اینکه آیا بروز مشکلات حاد جسمی در نجات یافتگان امری غیرعادی است، اظهارنظر کنند.

ویروس ابولا بیش از 21 روز در ترشحات بدن فرد آلوده همچون خون و استفراغ باقی می‌ماند که شیوه‌های اولیه انتقال آن به حساب می‌آید. همچنین می‌تواند در بافت‌های نازک چشم حتی تا چند ماه پس از بهبود هم باقی بماند.

متخصصان معتقدند نارسایی بینایی در بین نجات‌یافتگان از این بیماری ابولا با وجود این ویروس در بافت چشم‌ها ارتباط دارد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =