۰ نفر
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۷

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه امسال شاهد کاهش جرائم خرد در سطح استان البرز بودیم، گفت: این جرائم تا میزان ۵ درصد نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

به گزارش تسنیم از کرج، سردار بخشعلی کامرانی صالح در نشست خبری با خبرنگاران که صبح امروز در محل ستاد فرماندهی البرز با حضور خبرنگاران برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز خبرنگار و سالروز شهادت خبرنگار شهید محمد صادرمی، اظهار داشت: بخش عظیمی از ارتقاء موضوعات مختلف اجتماعی و فرهنگی بر عهده اصحاب رسانه و اهالی قلم است.
وی با بیان اینکه تمام تلاش دشمن بر این است که موضوعات اجتماعی را امنیتی کند، افزود: باید با جدیت و همکاری همه جانبه اجازه نداد که موضوعات اجتماعی جامعه به مسائل امنیتی تبدیل شود که بخش عمده انجام این مهم بر عهده رسانه‌ها و خبرنگاران است.
فرمانده انتظامی البرز با اشاره به اینکه ارتقاء فرهنگ آگاهی‌سازی و تعاملات اجتماعی از جمله امور مهمی است که همواره باید مدنظر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: باید بتوان اقناع‌سازی خوبی را برای جامعه داشته باشیم.
وی با بیان اینکه امروزه به سبب اینکه رسانه‌های دنیا در دست قدرت جهانی است این امر سبب شده برخی نقاط امن دنیا را نا امن جلوه دهند، تصریح کرد: ایجاد احساس امنیت بالاتر از امنیت است که رسانه‌ها نقش تاثیرگذاری در ایجاد و ارتقا احساس امنیت دارند.
کامرانی صالحی با اشاره به اینکه از سال گذشته بحث طرح پاکسازی نقاط آلوده در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفته است، یادآور شد: در 4 ماهه نخست سال جاری 7 هزار نفر در راستای این طرح و در قالب چندهزار عملیات دستگیر شدند.
وی با تاکید بر اینکه 70 درصد از جرائم خرد استان البرز مربوط به معتادین است، گفت: مادامی که اردوگاهی برای نگهداری معتادین در استان وجود نداشته باشد نمی‌توان توفیقات موثری در این بخش به دست آورد.
وی با اشاره به اینکه قریب یک ونیم تن موادمخدر در مدت 4 ماهه نخست سال جاری در البرز کشف شده است، اظهار داشت: انهدام 27 باند فعال در حوزه مواد مخدر از دیگر اقدامات نیروی انتظامی استان بوده است.
فرمانده انتظامی البرز با بیان اینکه خوشبختانه امسال شاهد کاهش جرائم خرد در سطح استان البرز بودیم، گفت: این جرائم در 4 ماهه نخست سال 94 نسبت به سال گذشته 5 درصد کاهش داشته است.
وی با اشاره به اینکه در بحث انواع کالای قاچاق، طرح‌های انجام شده به ارزش ریالی 140 میلیارد ریال بوده که در این بین 35 درصد میزان کشفیات ما افزایش داشته است، گفت: در بحث برخورد با اراذل و اوباش اقدامات خوب و شایسته‌ای انجام شده است.
وی با تاکید بر اینکه تلفات جاده‌ای در این مدت نسبت به سال گذشته 2 درصد کاهش داشته است، عنوان کرد: در مدت 4 ماهه امسال 100 هزار تماس با پلیس 110برقرار شده، گفت: 10 هزار تماس نیز با مرکز 197 پلیس در این مدت برقرار شده است.
کامرانی صالح با بیان اینکه میزان تردد از محورهای مواصلاتی البرز 8 درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: نگاه پلیس یک نگاه اجتماعی است و در این بین اقدامات بی‌شماری انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه تا کنون از ابتدای سال جاری در استان البرز 150 سفره‌خانه پلمب شده است، گفت: در راستای برخورد با سفره‌خانه‌های متخلف اقدامات لازم انجام می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 445191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =