یونسی: حزب ندا اصراری به عضویت در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ندارد

تسنیم نوشت:

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان تأکید کرد: حزب ندا اصراری به عضویت در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ندارد و هم‌اکنون پیگیر این موضوع هم نیست.

 حسن یونسی در گفتگویی با بیان اینکه برخی احزاب اصلاح‌طلب به‌دلایلی با ندا مشکل دارند، گفت: به هر حال بعضی از احزاب مقاومت‌هایی در این مورد دارند، اما اینها به‌مرور کم و کمتر و بخشی شک و شبهه‌ها برطرف شد، هرچند هنوز بعضی از احزاب به‌دلایلی با ما مشکل دارند.

وی در ادامه، مشکل برخی‌ها با ندا را "جنبه شخصی و کینه فردی" دانست، افزود: این مشکل همچنان در بعضی موارد باقی است، اما اکثر موارد هم به‌مرور زمان برطرف شده است.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان تصریح کرد: شاید این‌گونه صداها و مواضع بیشتر به چشم می‌آید، این در حالی است که ما بارها اعلام کردیم که از بیان شفاف مواضع و مرام‌نامه حزب حتی در صورت مواجه شدن با نامهربانی برخی افراد، جریانات و دوستان سابق هیچ ابایی نداریم و آن چیزی که به رشد فضای سیاسی کشور کمک می‌کند، اظهار نظر و اعلام مواضع افراد در فضای شفاف است، اما در مجموع باید گفت ما چندان جو و فضای منفی در این مورد نمی‌بینیم.

یونسی ادامه داد: ما برنامه‌های خاص خودمان را داریم و البته گفتمان خردگرایی، کارآمدی و عقلانیت را بیشتر در جریان اصلاح‌طلبی و جریان اعتدال که در حال حاضر به دولت نزدیک است، می‌بینیم.

وی خاطرنشان کرد: در حزب ندا محوریت افراد و یا فلان شورا برای‌مان ملاک نیست و اندیشه و مرامی که داریم هویت ما را تعیین می‌کند. البته ما درخواست عضویت در شورای هماهنگی اصلاح‌طلبان را ارائه کرده‌ایم اما اصلاً به این معنا نیست که برای فعالیت حزبی مؤثر و کارآمد حتماً باید عضو این شوراها بود، بلکه معتقدیم همراهی احزاب و جریان‌ها به پیشبرد و موفقیت این گفتمان کمک می‌کند.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با تأکید بر اینکه حزب ندا اصراری برای عضویت در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ندارد، اظهار داشت: اصراری نداریم و دلیل آن این است که هدف ما از این عضویت این بود که اعلام کنیم ما می‌خواهیم در تصمیمات مهم و کلی با جریان اصلاحات هماهنگ و همراه باشیم. این اقدام لزوماً از کانال شوراها نمی‌گذرد و تجربه نشان داده که در انتخابات مکانیزم‌های دیگر، بهتر از شورایی عمل کردن جواب می‌دهد، بنابراین ما اصراری به این موضوع نداریم و هم‌اکنون نیز پیگیر این موضوع نیستیم.

یونسی اضافه کرد: احتمالاً ممکن است آنها به‌دلیل پروانه، عضویت حزب ندا در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات را معلق نگه داشته‌اند، اما در هر صورت ما اصراری به عضویت در این شورا نداریم و الآن پیگیر موضوع نیستیم.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به نقد عملکرد دولت پرداخته و می‌گوید: در برخی از موضوعات آقای روحانی باید با جدیت بیشتری عمل کند، به‌خصوص درباره فضای سیاسی داخلی، البته آقای روحانی حتماً برنامه، دلایل و تدبیری برای کمتر پرداختن به این موضوعات دارد. به هر حال انتظار جدی ما از آقای روحانی این است که فضای سیاسی برای فعالیت‌های سیاسی بازتر شود و این انتظار از دولت آقای روحانی وجود دارد.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان تصریح کرد: به هر حال دولت نباید تعارف داشته باشد، چرا که تعارف داشتن دولت با افراد به دولت ضربه می‌زند. دولت نباید یک شرکت سهامی باشد و از‌ آدم‌های مختلف تشکیل شود.

یونسی تأکید کرد: ما قبول داریم که دولت باید در مناصب مختلف همفکران خود را بر سر کار بیاورد، اما بعضاً دولت در این زمینه مماشات می‌کند و به شرکت سهامی تبدیل شده است.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EE ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    7 1
    ندا نفوذی اصولگرایان است .
  • بی نام A1 ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    6 0
    اصلاحات بدون رئیسش معنی نداره، شما هم بدون تایید رئیس اصلاح طلب نیستید، آمده اید تا تفرقه درست کنید
  • بی نام IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    6 0
    خب تنهایی فعالیت کنید. ما هم اصراری بر حضور شما میان اصلاح طلبان نداریم. اما یک روز چپ نزنید و یک روز راست. شفاف باشید.
  • ناشناس A1 ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    رییس
  • جم A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
    0 0
    حالا یه نفرم پیدا شده توی شماها منطقی فک می کنه ودنبال منافع شخصی نیست هر طور می تونین بزنیذش که خدایی نکرده دستتون رو نشه اصلاحات؟؟؟؟؟؟؟ یا دلال