شرکت ایتالیایی لامبورگینی به صورت خصوصی و برای افرادی خاص خودروی جدید و گران‌قیمت خود را معرفی کرده که قرار است فقط ۲۰ دستگاه از آن در جهان تولید شود.

در نمایشگاهی که روز یک‌شنبه در ساحل کالیفرنیا برگزار شد شرکت‌ مشهور خودروسازی لامبورگینی به صورت عمومی به نمایش خودروی جدید خود یعنی مدل ۲۰۱۶ Aventador SV Roadster پرداخت. در سالنی دیگر از این نمایشگاه خودرو اما مهمان‌هایی خاص دعوت شده بودند تا از محصولی که هنوز برای عموم محرمانه باقی‌مانده بازدید کنند.

لامبورگینی علاقه ندارد تا ۷ ماه دیگر و نمایشگاه خودرو ژنو این محصول جدید رسانه‌ای شود. گزارش‌ها اما نشان می‌دهد این خودرو جدید و کم‌نظیر حداقل قیمتی ۱/۲ میلیون دلار داشته و برای خاص بودن آن فقط ۲۰ دستگاه در جهان تولید خواهد شد. این تولید محدود عملاً قیمت این خودرو را در بازارهای جهانی بسیار بیشتر خواهد کرد. از این تولید محدود بسیاری از دوستداران لامبورگینی در جهان ناراحت هستند اما استفان وینکلمن،رئیس اجرایی لامبورگینی این اقدام را برای خودروهای خاص و گران قیمت یک استراتژی درست می‌داند. او می‌گویند این کار هم در برندینگ برای لامبورگینی سود دارد و هم مهندسان این شرکت می‌توانند محصولاتی با کیفیت‌تر تولید کنند.

این اقدام اما برای محصول‌های خاص است. لامبورگینی چندین مدل دیگر خودرو را تا سال ۲۰۱۸ در دست تولید دارد و برخی اعتقاد دارند که با این مدل‌ها فروش این شرکت نسبت به فروش کنونی ۳ هزار دستگاه در سال دو برابر خواهد شد.

مدل ۲۰۱۶ Aventador SV Roadster که به صورت عمومی به نمایش درآمده موتوری ۶.۵ لیتری دارد که ۷۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این موتور با ۱۲ سیلندر صفر تا صد ۲/۹ ثانیه و حداکثر ۳۵۰ کیلومتر در ساعت را به ارمغان می‌آورد.  

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 447721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرتضی IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    31 0
    از فردا 18 تاش تو خیابونای تهران دیده میشه :
  • حامی A1 ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    2 3
    شنیدستی که در اقصای دور بارسالاری بیفتاد از ستور؟چشم تنگ دنیا دوست را یا قناعت پر کند یا خاک گور...
    • بی نام A1 ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
      4 1
      همین طرز تفکر مملکتو به اینجا رسوند