۰ نفر
۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹
جایگزین هاموی را ببینید

ارتش آمریکا قراردادی ۶/۷ میلیارد دلاری با یک شرکت نظامی برای طراحی جایگزین هاموی امضا کرده است تا نسل جدید «خودروی چرخ‌دار چندمنظورهٔ قابلیت تحرک بالا» مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده گسترده از هاموی در عراق و افغانستان آن را مشهور کرد و هنوز هم  تصاحب برخی از آنها توسط گروه تروریستی داعش باعث شده تا این خودرو زرهی هم چنان جنجالی باشد. ارتش آمریکا حالا در تلاش برای جایگزین کردن هاموی با خودرویی جدید است.

در یک قرارداد ۶/۷ میلیارد دلاری که با شرکت Oshkosh در ویسکانستین بسته شده قرار است جایگزین هاموی ساخته شود که فعلاً به عنوان L-ATV شناخته می‌شود. سفارش اولیه برای جایگزین هاموی ساخت ۱۷ هزار L-ATV است که سال آینده تولید آن شروع خواهد شد.

هاموی (HMMWV) با نام کامل خودروی چرخ‌دار چندمنظورهٔ قابلیت تحرک بالا (High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle) یک خودرو نظامی چهارچرخ سبک با موتور دیزلی است که از سال ۱۹۸۵ به عنوان جایگزین چند خودروی جیپ، آمبولانس و باری وارد ارتش آمریکا شد و در سال‌های بعد ارتش‌های دهها کشور دیگر دنیا نیز از آن استفاده کردند.

گفته می‌شود L-ATV قرار است مقاومت بیشتری در مقابل انفجارها داشته باشد. ارتش آمریکا این تصمیم را به خاطر صدمه دیدن هاموی‌ها با استفاده از مواد منجره جدید توسط گروه‌های شبه نظامی در عراق و افغانستان قرار گرفته است. امکان حرکت سریع‌تر تا ۷۰ درصد بیشتر از هاموی‌ها از دیگر خصوصیاتی است که وعده آن در خودروی جدید داده شده است.

مسئله‌ای که باعث تعجب شده این است که L-ATV وزنی بیشتر از سه برابر نمونه اولیه هاموی دارد که این مسئله می‌تواند قدرت مانور آن را در شرایط بحرانی کاهش دهد.  

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 451238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهنام IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    24 0
    یه دفعه بگو تانک....