ایرنا نوشت: وزیر امور خارجه جمهوری چک با ابراز خرسندی از توافق هسته ای بین ایران و گروه 1+ 5 گفت: این توافق، آغازگر فصلی جدید در روابط جمهوری چک با جمهوری اسلامی ایران است.

 لوبومیر زائورالک روز شنبه در نشست بررسی فرصتهای تجاری و سرمایه گذاری اصفهان و جمهوری چک در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان افزود: جمهوری چک از توافق هسته ای بین ایران و طرفهای اروپایی، بسیار خوشحال و امیدوار است که تا اوایل سال آینده گامهای بسیار مهمی در روابط دو کشور برداشته شود.

وی با اشاره به سابقه 150 ساله صنعت در کشورش گفت : جمهوری چک در صنایع مختلف از جمله در بخشهای ماشین آلات، ماشین سازی، داروسازی، صنایع غذایی، بخش انرژی و راه و ترابری به موفقیت های چشمگیری دست یافته است.

زائورالک با اشاره به اشتیاق فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری در ایران ، تصریح کرد: جمع کثیری از تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی جمهوری چک، با توجه بسترهای ایجاد شده و امکانات و ظرفیت های صنعتی ایران آماده همکاری در زمینه های مختلف هستند .
وی با اشاره به حضور کارآفرینان بخش راه آهن و داروسازی جمهوری چک در این سفر ، ابراز امیدواری کرد : نشست با فعالان اقتصادی اصفهان دستاورد خوبی برای طرفین به همراه داشته باشد و نخستین گام همکاری در زمینه های مذکور برداشته شود .
وزیر امور خارجه جمهوری چک به انعقاد قرارداد «اجتناب از پرداخت مالیات دوجانبه بین ایران و جمهوری چک» که در دیدار خود با وزیر اقتصادی و دارایی ایران منعقد شد، اشاره کرد و گفت: این قرارداد گامی مهم برای همکاری طرفین است.
وی، برقراری و ارتقای سطح روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران را از جمله وظایف خود به عنوان وزیر امورخارجه جمهوری چک بیان کرد و افزود: تجار و بازرگانان دو کشور نیز باید برای تقویت همکاری با یکدیگر اقدامات اساسی انجام دهند.

وی با ادای احترام به فرهنگ و میهن اسلامی ایران گفت: این گفت و گوها در آینده نتایج بسیار خوبی خواهد داشت و ما برای تقویت همکاریهای دوجانبه آمادگی خود را اعلام می کنیم.

وزیر امور خارجه جمهوری چک در ادامه با اشاره به ظرفیت های اقتصادی اصفهان ، گفت: اصفهان از امکانات و پتانسیل های صنعتی ویژه ای برخوردار و در زمینه اقتصادی بسیار قوی است.

وی با اشاره به بازدید خود از میدان تاریخی امام (ره) اصفهان خاطرنشان کرد: میدان امام گنجینه قوی صنایع دستی منحصر بفرد اصفهان است که برای صادرات این صنایع به جمهوری چک تلاش خواهد شد.
وزیر امور خارجه جمهوری چک تصریح کرد: با وجود آنکه روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری چک از سابقه طولانی و مثبت برخوردار است اما در حال حاضر حجم مبادلات بین دو کشور پایین است و با گذشته قابل قیاس نیست.
'لوبومیر زائورالک' وزیر امور خارجه جمهوری چک جمعه شب در راس یک هیات 70 نفره از بازرگانان و فعالان اقتصادی این کشور وارد اصفهان شد.
این هیات امروز در نشست با فعالان اقتصادی اصفهان، فرصتهای تجاری و سرمایه گذاری در اصفهان و جمهوری چک را مورد بررسی قرار دادند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 454112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =