مجلس نمایندگان آمریکا عصر پنجشنبه به قطعنامه‌ای رأی مثبت داد که در آن گفته شده است رئیس جمهوری ایالات متحده به دلیل عدم ارائه ضمائم توافق هسته‌ای با ایران به نمایندگان کنگره مرتکب تخلف قانونی شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجلس نمایندگان آمریکا عصر پنجشنبه به قطعنامه‌ای رأی مثبت داد که در آن گفته شده است رئیس جمهوری ایالات متحده به دلیل عدم ارائه ضمائم توافق هسته‌ای با ایران به نمایندگان کنگره مرتکب تخلف قانونی شده است.

این اقدام مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوریخواهان اندکی پس از آن صورت گرفت که جمهوریخواهان سنا در رأی‌گیری برای کفایت مذاکرات درباره توافق اتمی با ایران ناکام ماندند و دموکرات‌ها با ادامه سخنرانی‌های طولانی (فیلی باستر) جلوی رأی‌گیری در رد توافق وین را گرفتند.

جمهوریخواهان کنگره برای رد توافق هسته‌ای ۲۳ تیر ماه بین قدرت‌های جهانی و ایران، نیاز به دست کم دو سوم کل آرای هر دو مجلس نمایندگان و سنا دارند. اکنون که انجام ر‌أی‌گیری در سنا منتفی شده، عملا تلاش جمهوریخواهان برای رد توافق هسته‌ای با ایران با شکست روبرو شده است.

در پی افزایش حامیان توافق در سنا در روزهای اخیر، جمهوریخواهان که احتمال عدم موفقیت را احساس کرده بودند، تصمیم گرفتند علاوه بر رأی‌گیری بر سر توافق، درباره تخلف دولت اوباما در ارائه همه جزئیات مربوط به توافق و نیز جلوگیری از لغو تحریم‌های مصوب کنگره علیه ایران نیز رأی‌گیری کنند.

هنوز مشخص نیست آیا جمهوریخواهان در سنا نیز تصمیم مشابهی را اتخاذ خواهند کرد یا خیر. با این حال، با تصویب این قطعنامه در مجلس نمایندگان، جمهوریخواهان می توانند مسیرهای قانونی برای پیگیری قضایی این موضوع را ادامه دهند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 456128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
    10 25
    انگار شما ناراحت هستید از رای آورذن برجام در سنا ؛چرا اینطوری تیتر میزنید؟
  • بدون نام ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
    29 0
    بخدا هر موقع مواضع بعضي از مسيولان داخلي رو ميبينم كه همسو با جمهوريخواهان هست و خواسته اونها، خيلي دلم مي گيره و افسوس مي خورم . مگه ميشه نگران منافع ملي شد اما بدخواهان هم دوستدار اين نگراني باشند?
  • بی نام A1 ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
    7 32
    دوستان تاريخ نشان داده دمكراتها هميشه به ضرر ايران كار كرده اند.
    • بی نام A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۰
      8 0
      بی نام مثل اینکه از جمهوری خواهان خاطرات خوشی داری.