معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: نرخ فعالیت اقتصادی زنان اندک است و به نظر می‌رسد دولت در این زمینه با چالش جدی روبروست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه «نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار» با اشاره به اینکه این دومین همایش و نمایشگاه نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار با محوریت اشتغالزایی و کارآفرینی است، گفت: با توجه به وضعیتی که اکنون در زمینه نرخ فعالیت و مشارکت اقتصادی زنان در کشور داریم، دولت یک چالش جدی پیش‌روی خود دارد که اگر توجه جدی به این سرمایه بزرگ نکند که می‌تواند به ویژه اکنون که در آستانه برنامه ششم هستیم باعث توسعه کشور شود، با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

او اضافه کرد: از طرف دیگر با تاکیدی که مقام معظم رهبری بر تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی داشته اند که باید دانش‌بنیان باشد و درون‌زا ، تحقق این مولفه‌ها و ویژگی‌ها ما را متوجه این موضوع می‌کند که باید از تمام ظرفیت‌های کشور بهره‌مند شویم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: معاونت امور زنان و خانواده با این هدف در کنار وزارت صنعت، معدن و تجارت و با همکاری بسیاری از دستگاه‌ها، این رویداد بزرگ را شکل داده و ما نیز از جایگاه ستادی خود، هماهنگی وظایف دستگاه‌ها و مدیریت ظرفیت‌ها را بر عهده داریم تا بتوانیم هم ظرفیت‌ خانم‌هایی که در این عرصه فعال هستند را بشناسایم و هم ظرفیت‌هایی که در جامعه وجود دارد.

مولاوردی گفت: کریدور کارآفرینی در این نمایشگاه راه‌اندازی شده است و در اختیار نسل جوان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد تا نگاهی که نسبت به شغل وجود دارد، تغییر کند و به همین دلیل ما عنوان این همایش را نیز «اشتغالزایی و کارآفرینی» انتخاب کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم هم از این سرمایه استفاده کرده و هم کشور را از این توانمندی محروم نکنیم.

232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 457707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۴
    4 2
    الان باز بعضی آقایان میگویند زنان فرصتهای شغلی مارا گرفته اند انصافا نگاه کنید الان بر عکسش درسته یعنی در یه سری جاها مثل بانک وغیره که مختص همه جامعه است خانومها با نسبت کمتر از آقایان کار میکنند ودرشرایط مساوی یا حتی نامساوی اولویت با آقایان است ولی آقایان در اماکن کاملا زنانه مثل فروشگاه بهداشتی بانوان و زنانه ترین قسمت بیمارستانها و.... مشغولند هیچ ایرادی هم ندارد در کافی شاپ که مورد استفاده مشترک مرد وزن است اما کار زنان ایراد دارد در آخر زنان آفریده نشده اند که محتاج باشند زنان هم به اندازه مردان حق کار دارنداینرا درک کنید حتی شما آقای عزیز