ایسنا نوشت:رییس کمیسیون ویژه بررسی برجام در نامه ای خطاب به وزیر امور خارجه از وی درخواست کرد نسبت به دعوت از آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی که قرار است به ایران سفر کند اقدام شود.

 در نامه علیرضا زاکانی خطاب به وزیر خارجه آمده است:

«جناب آقای دکتر محمدجواد ظریف

وزیر محترم امورخارجه

باسلام و احترام؛

ضمن تقدیر از حضور جنابعالی، معاونین و همکاران محترم در جلسات استماع «کمیسیون ویژه بررسی برجام، نتایج و پیامدهای آن»، به استحضار می رساند با توجه به سفر قریب الوقوع آقای «یوکیو آمانو» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران که خبر آن توسط آقای دکتر صالحی اعلام شد این کمیسیون آمادگی دارد با هماهنگی دولت محترم در یکی از جلسات خود میزبان ایشان باشد تا حساسیت نمایندگان ملت غیور ایران اسلامی درباره نحوه عملکرد، بازرسی‌ها و مسوولیت های خطیر آژانس به طور مستقیم با وی مطرح شود.

لذا خواهشمند است دستور فرمایید تشریفات لازم جهت دعوت از آقای آمانو به مجلس شورای اسلامی انجام شود تا ایشان علاوه بر حضور در کنگره آمریکا که دشمن ملت ایران است با حضور در کمیسیون ویژه بررسی برجام، پاسخگوی سؤالات نمایندگان مردم ایران نیز بوده، از نزدیک با نقطه ‌نظرات اعضای کمیسیون ویژه بررسی برجام آشنا شود.

باتجدید احترام و تشکر

علیرضا زاکانی

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام، نتایج و پیامدهای آن»

 

تسنيم نوشت: رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در نامه‌های جداگانه‌ای خواستار برگزاری جلسه مشترک کمیسیون برجام با سران قوا شد.
علیرضا زاکانی رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی در نامه‌‌های جداگانه‌ای به حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رئیس قوه‌قضائیه خواستار جلسه مشترک کمیسیون با سران قوا برای بررسی برجام شد.
متن کامل نامه زاکانی به سران قوا به شرح زیر است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
با سلام و احترام؛
ضمن تقدیر از همکاری و حضور گرم، صمیمانه و مسئولانه اعضای دولت محترم در جلسات مختلف کمیسیون ویژه بررسی برجام، نتایج و پیامدهای آن پس از تأکید رهبر معظم انقلاب،‌ به استحضار می‌رساند از آنجا که بررسی برجام یک مسئله ملی و مورد توجه نخبگان و آحاد مردم عزیزمان است و در مقطع حساس کنونی دوست‌داران و دشمنان نظام اسلامی منتظر شنیدن گزارش نهایی کمیسیون ویژه مجلس در این باره هستند، اعضای این کمیسیون بهره‌مندی از نظرات کلان و راهبردی رؤسای محترم سه قوه را که می‌تواند در تصمیم‌سازی برای سایر نمایندگان مجلس شورای اسلامی مؤثر باشد، برای خود مغتنم می‌دانند.
لذا خواهشمند است با عنایت به محدودیت زمانی پیش روی کمیسیون برای تدوین گزارش نهایی و ارائه آن به صحن علنی مجلس شورای اسلامی، دستور فرمایید در اولین فرصت ممکن مقدمات برگزاری جلسه اعضای کمیسیون ویژه بررسی برجام با حضرت عالی فراهم شود.
با تجدید احترام و تشکر
علیرضا زاکانی
رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام، نتایج و پیامدهای آن

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 458105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    49 2
    بسه دیگه چقدر تقلید آخه
  • بی نام RO ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
    55 2
    جو کنگره زاکانی را فرا گرفته.